کد خبر: ۲۹۱۱۵
 

 «دکتر آراسب دباغ مقدم» دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی در رابطه با مطلبی در مورد خواص قلم گاو ، گفت: مصرف عصاره‌ی قلم به عنوان یک غذای تقویتی مناسب برای کودکان توصیه می‌شود. عصاره‌ی قلم به این دلیل که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است، ارزش غذایی بالایی دارد.

دکتر دباغ مقدم در گفت و گویی با سایت سلام دکتر، در رابطه با مطلبی که در هلث نیوز در مورد خواص قلم گاو منتشر شده بود گفت: مصرف عصاره‌ی قلم به عنوان یک غذای تقویتی مناسب برای کودکان توصیه می‌شود. عصاره‌ی قلم به این دلیل که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است،ارزش غذایی بالایی دارد.

این متخصص صنایع غذایی در ادامه افزود: عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است اما اذعان داشت که خواص آن بیش از مصرف خود گوشت نیست و در این رابطه معمولا کمی غلو می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: یک فنجان عصاره قلم به دلیل آن که قسمت اعظم آن آب است حاوی ۸۶ کالری است و در نتیجه می‌تواند یک وعده ناهار لاغر‌کننده محسوب شود.

دکتر دباغ مقدم تصریح کرد: این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می‌کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد. آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می‌شود و بیشتر اطبای طب سنتی مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می‌کنند.
 
 
نظر شما
ادامه