کد خبر: ۲۹۱۱۷
تیلاپیا
 

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای سال ۹۵ مجموع حقوق ورودی ماهی های پهن از ۲۶ درصد به ۴۰ درصد و فیله منجمد تیلاپیا از ۴ درصد به ۳۲ درصد برای حمایت از تولید داخلی افزایش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه هیئت وزیران مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برخی از محصولات در سال 95 تغییر کرد که بر این اساس در میان محصولات کشاورزی تعرفه واردات ماهی به شدت افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش برای حمایت از تولید داخلی مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ماهی پهن از 26 درصد به 40 درصد، ماهی تیلاپیا تازه از 26 درصد به 32 درصد، ماهی تیلاپیا منجمد از 7 درصد به 32 درصد و فیله ماهی منجمد تیلاپیا از 4 درصد به 32 درصد در سال 95 افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم ماهی تیلاپیا یکی از ماهیان وارداتی است که به دلیل قیمت پایین در مقصد درسال گذشته به وفور در بازار کشور و با قیمت های نسبتا کمی در مقایسه با سایر ماهی‌های خارجی عرضه می‌شد که با این تصمیم دولت از میزان واردات آن کاسته می‌شود.

پیش بینی می شود افزایش قابل توجه حقوق ورودی ماهی‌های وارداتی در سال جاری تاثیرات مشخصی بر روی میزان واردات و قیمت این محصولات در بازار مصرف خواهد داشت.
 
 
برچسب ها: تعرفه، تیلاپیا،
نظر شما
ادامه