کد خبر: ۲۹۱۳۹
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی خبر داد
«دکتر داریوش جهان‌پیما» افزود: بر اساس اقدامات انجام‌شده، میزان تلفات در سال گذشته در مقایسه با اپیدمی مشابه سال ۸۹، ۷۵ درصد کاهش یافت ...
 

حکیم مهر - مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به تلفات ۱۰ هزار رأس دام به‌خاطر بیماری تب برفکی گفت: بر اساس اقدامات انجام‌شده، میزان تلفات در سال گذشته در مقایسه با اپیدمی مشابه سال ۸۹، ۷۵درصد کاهش یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر داریوش جهان‌پیما» در خصوص آخرین وضعیت کنترل بیماری تب برفکی میان جمعیت دامی کشور اظهار کرد: شیوع این بیماری در کشور کاهش یافته است و اکنون شرایط کنترل شده‌ای در میان جمعیت گوسفندی و گاوی داریم.

وی افزود: این بیماری مشترک با انسان بوده اما انتقال آن به انسان به‌ندرت اتفاق می‌افتد و از لحاظ بهداشت عمومی جای نگرانی وجود ندارد، درعین‌حال یکی از بیماری‌های مهم صنعت دامپروری به حساب می‌آید، به‌نحوی که می‌تواند خسارات زیادی به دامداران وارد ‌کند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: ایران در منطقه آلوده میان آسیا و آفریقا قرار گرفته است و از طرفی به‌خاطر بومی بودن این بیماری در کشور، علائم آن به‌صورت متعدد وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای آنکه سویه‌های آفریقایی این بیماری وارد کشور نشود، تلاش‌های زیادی در مناطق مرزی و استان‌ها در حال انجام است به‌طوری که با وجود درگیر شدن کشور عمان (به‌نوعی از بیماری تب برفکی) این بیماری با تلاش مسئولان استان‌ها به کشور ما نیامد.

جهان‌پیما با اشاره به مشکلات کمبود واکسن تب برفکی در سال گذشته گفت: 4 ماه تولید واکسن تب برفکی به‌دلایلی در مؤسسه سرم‌سازی رازی متوقف شد، اما با برنامه سازمان دامپزشکی و تغییر کیفیت تولیدات مؤسسه سرم‌سازی رازی، در 6 ماه سال 94 در مقایسه با سال قبل به‌میزان 60 تا 65 درصد کانون‌ها کاهش پیدا کرد.

وی یادآورشد که در سال گذشته با مشکلاتی در خصوص کمبود واکسن تولیدی، قطع واردات توسط شرکت وارد کننده، کوچ عشایر در حجم گسترده و انتقال بیماری‌ها روبه‌رو بودیم.

آغاز واکسیناسیون سراسری تب برفکی از 20 اردیبهشت

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی برنامه‌هایی برای تأمین کمیت و کیفیت واکسن مورد نیاز دارد، اضافه کرد: برای اینکه به این تلفات پایان دهیم، طرحی را از 20 اردیبهشت شروع می‌کنیم و تا 30 خرداد، 25 میلیون رأس گوسفند و 4 میلیون رأس گاو واکسینه می‌شود.

جهان‌پیما تأکید کرد: در شهریور و بهمن ماه نیز طرح‌های سراسری برای واکسیناسیون جمعیت دامی کشور خواهیم داشت تا میزان شیوع بیماری‌ها کاسته شود.

وی گفت: در سال جاری امیدواریم که با افزایش تولید محصول داخلی و از طرفی افزایش میزان واردات (برای جبران کسری) کمبودی برای واکسینه نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه نگرانی‌ای برای مصرف شیر تولیدی دامداران از بابت شیوع بیماری تب برفکی وجود ندارد، افزود: توصیه عمومی سازمان دامپزشکی این است که مردم همواره از محصولات لبنی پاستوریزه و گوشت مورد تأیید با مهر دامپزشکی یا لیبل واحد‌هایی که از دامپزشکی مجوز دارند، استفاده کنند.

وی درباره میزان تلفات بیماری تب برفکی در سال گذشته (94) اظهار کرد: براساس گزارش‌های میدانی و اطلاعات ثبت‌شده در سال گذشته، در مقایسه با اپیدمی مشابه سال 89، به‌خاطر مدیریت و عملیات همکاران ما در مناطق پرخطر، کانون‌ها و محیط‌های اطراف آن، تا 75 درصد کاهش تلفات داشته‌ایم و میزان تلفات از 40 هزار رأس به 10 هزار رأس رسیده است.
 
 
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
جناب اقاي مدير كل ضمن تشکر از اینكه امار تلفات را اعلام کردید! ايا وظيفه سازمان كنترل بيماري است يا مصاحبه هاي ضد و نقيض و ................... ؟ يک بار ميگویید بودجه سازمان كم است پس من بيماري را نمي توانم كنترل كنم ، يک بار ديگر ميگویید تلفات كمتر شده ، يک بار ديگه ميگویید تلفات ده هزارتا بيشتر نبوده ، ادم ياد ............. مي افتد ! دفعه ديگر ايا كسي به اين سازمان مي تواند اعتماد كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
آقای مدیرکل لطفا به جاي مصاحبه و ................ كار خود را به درستی انجام دهید و جلوي بيماري را بگيرید و پاسخ قانع كننده بدهید .................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
1
2
وقتي به جاي كياني ها عطاردها افشارپادها و باباييها .................................. باز هم خدا رحم كرده هنوز در این کشور دام وجود دارد. از رییس سازمان تقاضا داریم به قديمي هاي دفتر و متخصصين اعتماد کنند که ...................ها كارفني نمي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
2
سال 89 کی 40 هزارتا رو اعلام کردید که ما خبردار نشدیم و چرا حالا بعد از 6سال آمار میدهید .تلفات در اپیدمی اخیر خیلی خیلی بیشتر از اینهاست و هنوزهم باشدت ادامه دارد تا 20 اردیبهشت دیگه دامی بدون درگیری باقی نمیمونه که بخواهید واکسن بزنید تا اون موقع یا مردن یا ایمنی کسب کردن دیگه زحمت نکشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
اغلب استانها اعلام میکنند که آمار دقیق تلفات رو ندارند، مشخص نیست پس سازمان آمار رو از کجا آورده است!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
(قطع واردات توسط شرکت وارد کننده) این دیگر چه صیغه ای است ، یعنی رازی واکسن نساخت ، وارد کننده هم نیاورد این فکر نمیکنید .......... است ؟؟ ...........................
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
به نظرم دکتر جهان پیما که انسان شریفی است تحت فشار است و حامی در سازمان ندارد که اینگونه مصاحبه میکند ، به نظر من کم گوی و گزیده گوی پیش بگیرد بهتر است ، نه معاون فنی قبل و نه رئیس سازمان حرفی که کمکی به برداشتن بار از روی دوش ایشان بردارند نزدند ، خود ایشان باید با چشمان بازتر مصاحبه کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
جناب آقای حامی و دوست دکتر جهان پیما . اینکه میفرمایید رییس سازمان کمکی برای برداشتن بار از دوش ایشان نکردند حرف درستی نیست و مطمئن باشید اگر حمایت دکتر خلج نبود ایشان به هیچ عنوان نمیتوانستند مدیرکل دفتر مبارزه با بیماریها شوند و حداکثر کاارشناس دفتر و یا ........................ میشدند . ایشان مسوولیت اصلی کنترل تب برفکی در کشور را عهده دار هستند وباید پاسخگوی همین تلفات اعلامی توسط خودشان باشند وبا ..................... و فرافکنی نمیتوانند از مسوولیت تخصصی خود شانه خالی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
مقایسه این دو آمار اصلا صحیح نیست مگر میشود شما آمار قبلی را بدون مدرک و سند بدهید ، در ثانی همه گیری 89 منجر به عوض شدن ......... وقت شد .....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
3
در وزارت بهداشت از وزیر تا معاونان همیشه کلینیسین هستند و کاملا به بیماری ها اشراف دارند. اما در دامزشکی، کلینیسین ها تو بخش خصوصی هستند و سازمان نشینان آخرین باری که به حیوان بعنوان یک دامپزشک دست زده اند، ترم آخر دانشگاه می باشد!!. بنابراین واقعا اطلاعات علمی لازم در مورد بیماری ها، پیشگیری، کنترل و درمان ندارند!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
ببینید مشکلی که وجود دارد این است که در سال سال 89 تلفات بالا رازی در حال کار بود و سال 94 تلفات بالا رازی غایب بود ، سال 89 خود دولت با واردات بی رویه آتش بیار معرکه بود و الان سازمان دامپزشکی آنقدر تصمیم گیر نبوده که تعلل در گذاشتن سویه جدید در واکسن کرده ، سال 89 دائش نبود که بگوئیم دائش تقصیر کار است سال 94 دائش هست ،کادر مبارزه سازمان سال 89 خبره تر بودند سال94 بی تجربه تر هستند سال 89 وزیر جوان بود!تصمیم گرفت .............................. که حالا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
چرا انتقاد از وزیر سانسور میشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
ايشون فهميده ........................................... ميگه كه بگه منم معترض بودم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
مسيوليت اصلي كنترل بيماري تب برفكي در كشور بر عهده مدير كل محترم دفتر مبارزه با بيماريهاي دامي سازمان و در استانها بر عهده معاون فني و رييس اداره مبارزه با بيماريها است لذا از نمايندگان محترم در مجلس دعوت ميشود دستور فرمايند در استان خودشان افرادي را كه درسمتهاي معاون فني و رييس مبارزه كوتاهي كرده و باعث تلفات در دامها شده اند برخورد شود دامداران از هستي ساقط ميشوندآنوقت روساي ادارات مبارزه و معاونين فني سهل انگاردنبال شمردن پاداش و مزايا وحق مسيوليت هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
چه مصاحبه ای! چه تحلیلی....
چون 10000 دام بیشتر تلف نشدن پس ما موفق عمل کردیم!!!!!
بیچاره دامداران این مملکت ......................!!!!
فقط مونده بگن این اپیدمی که اتفاق افتاده واقعا اپیدمی نیست یه چیز دیگه هست....!!!
گاهی لازم هست که از مدیران صادق که شکست ها رو بر عهده میگیرن تقدیر کرد تا فرهنگ دور زدن و گمراه کردن مردم تو جامعه نهادینه نشه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
1
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار دقیق تلفات تب برفکی در استان مشخص نیست، تصریح کرد: برخی از تلفات سایر بیماری‌ها با تب برفکی اشتباه گرفته می‌شود و از همین رو آمار دقیقی موجود نیست .
از این دست اظهارات در رسانه زیاد مشاهده میشود ، حالا ببینیم آقا دکتر آمار 40000 و 10000 رو از کجا آورده اند؟ راستی اصلا ما چرا میخواهیم هر چیزی رو با گذشته مقایسه کنیم؟ اون هم مقایسه ای وارونه و خلاف واقع

 
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
1
0
ناشناس 17:29
این حکمی که شما میدهی فکر میکنم منصفانه و عادلانه نباشد و کمی به دور از تجربه و شناخت باشد ، این به شرطی است که سازمان دامپزشکی رئیس سازمان و معاون بهداشتی و پیشگیری نداشته باشد ، در آن صورت حرف شما کاملا صحیح است ولی وقتی رئیس سازمان وجود دارد از لحاظ قانونی پاسخ گوی مسائل اوست ، .........................................................، نه اینکه سازمانی باشد که با مسئولیت ایشان نسبت به انجام کاری مثل کنترل بیماری با استفاده از تمام منابع اقدام نماید .
بهبهان
|
United States of America
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
1
0
دکتر عزیز فقط تو بهبهان حدود 600 راس بره و گاو تلف شده!!!!
این آمار 10 هزار راس .................... چطور اعلام میکنید؟!!
واقعا به نفع همه است که سازمان ............ دامپزشکی ......... در وزارت بهداشت حل شود.
این از دامها که منقرض شدن و اون هم از نظارت بهداشتیتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
2
مدونین چرا همه مدیران کل وروسا میگن تب برفکی کنترل شده یا تحت کنترله ؟ما کارشناسان و کلنسینه اونقدر نمونه فرستادیم و گزارش بیماری کردیم دیگه خسته شدیم خود من اوایل بیماری را هرروز گزارش میکردم و نمونه میفرستادم الان دیگه اصلا دوماه میشه یک نمونه هم نفرستادم وگزارش هم نکرده ام در حالیکه شدت تلفات همچنان بالاست وکانونهای بسار زیادی هم اضافه شده اند .چون نمونه هم بفرستیم فکر کنم دیگه آزمایش هم نمیشه ............................... آقایون اگه سری به روستاها بزنن اینقدر دم از کنترل و نحت کنترل نمیزنن .................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
طبق مصاحبه معاون سلامت خراسان رضوی 2000 راس تلفات این استان بوده ( بنا به اظهار ایشان ولی دامداری اعداد دیگری رو میگویند ) حالا تلفات کل کشور چطور میشه 10000؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
سازمانی که هم و غم و دغدغه اش مبارزه با ماده 2 افزایش بهره وری باشد تب برفکی و تلفات گسترده و خسارات هنگفت دامداران بینوا برایش در اولویت آخر است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
0
سلام.بیماری نه تنها کنترل نشده بلکه روز به روز بیشتر میشه.. ،ولی حساسیت ها از بین رفته دیگه کسی توان گزارش و تلفات را نداره.ایا تنها راه مبارزه با این بیماری در واکسن خلاصه میشه،کمبود واکسن واعتبارات شده بهانه .ما اصل اول در مبارزه با تب برفکی یعنی قرنطینه را فراموش کردیم.شبکه های دامپزشکی ،داروخانه ها و درمانگاه های ما شدن مراکز گسترش بیماری و در انتشار ویروس نفش اساسی.باید برای کنترل بیماری استانی عمل کنیم و مطمن هستم می توان از خسارات بیشتر با ضدعفونی روزانه مراکز تردد دامداران و جلوگیری از نقل و انتقال دام در زمان شیوع بیماری و توجه به مجوز حمل برای کلیه نقل و انتقالات دام ها در سراسر کشور و کمک از سایر ارگانها مثل نیروی انتظامی و بخصوص پلیس راهنمایی و رانندگی و صدا وسیما برای اموزش دامداران در زمان شیوع بیماری از گسترش هر چه بیشتر این بیماری جلوگیری کرد.کامیاب قیصربیگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
0
1
كياني ها ، عطاردها ، افشارپادها و باباييها
اين اسمهايي كه كنار هم چيديد هيچ سنخيتي با هم ندارن
اثرات و يادگارهاي انسانهاي تلاشگر و زحمتكش به خودي خود ماندگار است و شما يا افراد را نميشناسيد يا فرق خدمت و .......... را تميز نميدهيد
در ميان كساني كه نام برديد فردي هست كه موجب عقب افتادگي بيش از پنجاه سال و منحرف شدن تلاشهاي ابتدايي ماندگار در اين كشور شد و به منظور استفاده شخصي مشكلات زيادي را براي ديگران ايجاد نموده و ...................................................
لطفا ندانسته تاريخ سازي نفرمائيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
((مدونین چرا همه مدیران کل وروسا میگن تب برفکی کنترل شده یا تحت کنترله ؟ما کارشناسان و کلنسینه اونقدر نمونه فرستادیم و گزارش بیماری کردیم دیگه خسته شدیم خود من اوایل بیماری را هرروز گزارش میکردم و نمونه میفرستادم الان دیگه اصلا دوماه میشه یک نمونه هم نفرستادم وگزارش هم نکرده ام در حالیکه شدت تلفات همچنان بالاست )) دلیل آمار پایین همینه ، ندادن آمار اپیدمی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
اقاي دكتر جهان پيما .............. حواله دادن همه بيماريها به گذشته هاي دور و يا در مقايسه با گذشته هاي دور است مثلا سال 94 را با سال 88 يا 89 مقايسه مي كند ولي هيچوقت با سال قبل يادش مي رود مقايسه كند .................................................
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
کج سلیقگی درانتخاب مدیران .........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
بعنوان يك دامپزشك از مطالعه نظرات مندرج در سايت متاسف هستم براي اينكه در مجموع آنچه كه به ذهن از مطالعه نظرات همكاران متبادر مي شود جبه گيري كور كورانه نسبت به افراد است هيچ نكته علمي در مباحثه ها و نظرات ديده نشد علت هم همان بي اخلاقي هاي حرفه اي است كه در صنف ما نمود بيشتري دارد اي كاش دوستان سايت هاي ديگري را براي تخليه بار منفي درون خود انتخاب كنند !!! واقعيت اين است كه اتفاقي در كشور رخداده بايد بستر بروز اين اتفاق و عواملي كه به گسترش آن كمك كرده و فعاليت هايي كه براي كنترل آن مي توانسته انجام بشود را بررسي كرد و در نهايت نتيجه گرفت كه تلاش هاي سازمان دامپزشكي درست بوده يا نه .من بعنوان يكي از افرادي كه از نزديك با آقاي دكتر جهان پيما كار كردهام عرض مي كنم شخصيت ايشان بر خلاف آنچه كه دوستان در سطور بالا ذكر كرده اند بسيار وارسته دلسوز علمي و فني است .سوابق علمي ايشان چه در دانشگاه و چه در اجرا مستنداً موجود است . واما بحث تب برفكي : در جريان كنترل اين بيماري عوامل مختلفي وجود دارند كه مي توان به قرنطينه ، استقرار اصول امنيت زيستي در واحدهاي توليد، اجراي ضوابط بهداشتي در ساختار و در برنامه هاي مديريتي واحد،اجراي ضوابط قرنطينه اي در واحد، نقش ذينفعان در كنترل بيماري، برنامه هاي كنترلي و واكسيناسيون و واكسن اشاره كرد . يك تئوري اين هست كه در ايران نبايد از واكسن استفاده كرد بيماري بيايد و برود كه البته براي رد اين تئوري خيلي نيازي به صرف انرژي و ذكر دليل با توجه به خسارات انتشار بيماري و مضرات ناشي از ماندگاري بيماري در گله توسط ايجاد ناقلين نيست كه تعدادي از دوستاني كه نامشان بعنوان بعنوان پيش كسوت مطرح شده بر اين باور غلط مي باشند تئوري ديگر كنترل بيماري با استفاده از برنامه هاي منظم واكسيناسيون در كنار ساير عوامل كنترلي است اين نظر كه اكنون در ايران ساري و جاري است توسط كارشناسان زبده سازمان بهداشت جهاني دام نيز توصيه شده و در برخي از مراحل هم براي اجرايي شدن آن در منطقه آسيا اروپا در قالب كمك ها و سمينار ها ي متعدد انجام گرفته است. پس از اين از بابت منظر كلي راه در جهان منطقه و ايران كه خود اين موضوع به ساعت ها تحليل و بيان نياز دارد از سوي ديگر پيشنهاد هايي كه كشور هاي ديگراز جمله فرانسه با توجه به مشكل اخير براي ايران ارسال داشته اند مويد درستي راهبرد كلان موضوع است چهار پيشنهاد استفاده از واكسن 6PD50 ، واكسناسيون سه مرحله اي ، Vaccine matching ، استفاده از تحت سويه جديد در گردش A در واكسن ويا همزمان سويه SaudiA95 و A 05 در يك واكسن . بر همين اسا دوستان و همكاران گرامي ملاحظه مي كنند كه اولاً قالب پيشنهادي يك كشور موفق اروپايي در مواجه با يك اپيدمي چيست دوم ملاحظه مي كنند كه تمامي اقدامات از مدت ها پيش توسط سازمان دامپزشكي اجرا شده است . اين بيماري در ايران بومي است كشور در POOL3 از هفت POOL ارزيابي شده از بيماري در دنيا قرار گرفته و سويه هاي در گردش سويه هاي بومي آشيا هست مثل A, O,Asia1 همكاران مي دانند كه اينها سويه هاي اصلي محسوب مي شوند و تحت تيپ هاي زيادي از آنها در چرخش و مدام درحال تغيير هستند و معمولاً اپيدمي ها ناشي از چرخش يك تحت تيپ جديد حادث مي شود به مشابهت اتفاق پاياني سال 94 . در نتيجه كشور با شيوع تحت سويه اي جديد با گزارش اوليه از كشور عربستان و بعد تركيه و سپس ايران و ارمنستا ن با درگيري و اعلام در منطق مرزي با تركيه مواجه مي شود وقتي شما از شيوع تحت سويه جديد صحبت مي كنيد يعني دام هاي موجود ايمني كافي در قبال آن ندارند و نوزادها هم ايمني مادري كسب نكرده اند در اين شرايط بديهي است كه بستر فعاليت و نمود ويروس و تظاهر علائم شدت بيشتري دارد . خوب است در برررسي ايتم هاي ذكر شده قبلي يك ارزيابي كلي ارائه شود تا همكاران كه مقيد به منطق و تفكر هستند اطلاعات مناسب تري را براي استنتاج داشته باشند . لذا در بحث قرنطينه كه وقتي مواجه هستيم با تبادل مرزي گل هاي دامآنهم با حجم متنابه و اينكه تردد در داخل كشور نيز بر اساس تمايل دلالان وقت و زماني نمي شناسد پس ايتم قرنطينه در ايفاي نقش اصلي خود كم رنگ خواهد بود مثال آن بحث اخير قرنطينه استان مازندران پس از موضوع شيوع بيماري تنفسي حاد بود كه از سوي مقامات استاني بدون توجه به نظرات فني دامپزشكي ناديده انگاشته شد از سوي ديگر امكان پياده سازي الزامات امنيت زيستي در واحدهاي توليد است كه با توجه به شرايط دام هاي عشايري و واحدهاي سنتي كشوركه بالغ بر 80 درصد واحد هاي توليدي محسوب مي شوند امكان پذيرش و پياده سازي موارد مذكو ر را ندارند همچنين است موضوعات اصول بهداشتي و قرنطينه اي در واحدها . در خصوص مشاركت ذينفعان نيز علاوه بر همكاري قشر كثيري از دامداران آگاه و دلسوز صنعت و كشور ليكن تشكل هاي دامي تا كنون عهده دار تكاليف و نقشي كه در كنترل بيماريهاي دامي مي توانند بر عهده داشته باشند نبوده اند و در سال 94 در اين خصوص علاوه بر آموزش ذينفعان در سطوح مختلف بصورت مستقيم و غير مستقيم بويژه از طريق رسانه هاي جمعي بسيار كار شد ولي در بزنگاه كار بازخورد مورد انتظار دريافت نشد . در بحث واكسيناسيون و برنامه هاي كنترلي بديهي است امروزه با توجه به گستردگي ارتباطات و امكان بهره مندي از علوم ديگران بويژه از طريق سازمان هاي جهاني و ارزيابي مداوم توسط آنها و كنفرانسهاي بين المللي كه از قضا در برخي از موارد ايران راهبري موضوعات را در منطقه بر عهده دارد وحتي ساختار هاي دامپزشكي كشور هاي ديگر و فعاليت ها و بر نامه هاي آنان را كارشناسان ايراني بر عهده دارند اين تصور كه در برنامه هاي دفتر مديريت بيماريهاي دامي موردي هست كه آنان نمي دانند ولي دوستان بخش خصوصي دامپزشكي مي دانند موضوعي است كه عقلاً و علماً قابل قبول نيست مگر اينكه افرادي با اغراض شخصي بدنبال تزريق اين افكار به توده مردم باشند كه قطعاً مطرود است . در خصوص واكسن نيز بعنوان يكي از امتيازات كشور ايران توانايي توليد واكسن تب برفكي است ليكن همگان مي دانند كه اين توليد در كشور همانگونه كه بارها دكتر جهان پيما در اينخصوص گفته اند ايراداتي وجود داشته كه بايد براي رفع آن بر نامه ريزي كرد يكي از اين مشكلات موضوع كيفيت واكسن توليدي موسسه بود كه با بر نامهريزي سازمان در ابتداي سال 94 اصلاح شد و براي اولين بار در كشور واكسن تب برفكي 6PD50 توليد شد و تاثير آن در استفاده توام با واكسن استاندارد خارجي مشابه بود و باعث كاهش 60 درصدي كانون ها دركشور طي 6 ماهه اول سال 94 نسبت به 93 گرديد اين روند مي توانست تداوم يابد ليكن توليد در موسسه به دلايلي كه قابل بررسي است متوقف مي شود كه خود همزمان با افزايش كانون هاي كشوري است و اين عدم توليد فقدان واكسن را براي كنترل كانون ها دامن مي زند از سوي ديگر ديده مي شود كه در حين گرفتاري كشور آقايان تعطيلات عيد را از نيمه اسفند 94 شروع و تا نيمه فروردين ادامه مي دهند كه تازه پس از بازگشت از تعطيلات نوروزي اقدام به filling و تعيين بچ و آزمايشQCمي كنند كه نهايت آن تحويل واكسن به سازمان در پايان فرودين خواهد بود . از سوي ديگر پس از اصلاح كيفيت واكسن ايتم بعدي كه روي برنامه ها كنترلي سازمان اثر گذار بوده است موضوع كميت واكسن هاي توليدي موسسه بوده كه براي برون رفت از موضوع بحث افزايش واحد هاي توليد واكسن در داخل كشور توسط سازمان مطرح مي شود كهبا راه اندازي پتانسيل كشور در مهاباد و واحد ي ديگر كه در سال 95 اضافه خواهد شد براي تامين كسري توليد توسط دفتر مديريت بيماريها اقدام شد همچنين براي تامين كسري جاري كشور با ايجاد بستر براي واردات واكسن به منظور ايجاد ذخيره استراژيك اقدام شد همه اينها اقداماتي است كه شايد لازم بوده است از دير باز به آن پرداخته مي شد ليكن به هر تقدير در سال گذشته با اهتمام سازمان اين اهداف زيربنايي محقق شد لذا خوب است كه نظرات خودرا بر اساس مستندات و مطالعات ابراز داريم در مورد ذكر آمار ملاك آماري است كه توسط واحدهاي عملياتي در سطح شهرستانها حتي از منبع بخش خصوصي تامين و اعلام شده است بدانيم كه ذكر آمار هم اشكال علمي و فني ندارد و براي عموم صرفاً اطلاع و معيار قياس و براي مسئولين ابزارتحليل و برنامه ريزي است و منطقي در قياس دو رخداد مشابهت آنهاست براي مثال مقايسه اپيدمي اخير با آخرين اپيدمي در كشور موضوعي بجاست كه بار فني مناسبي را بهمراه دارد كه قطعاً در زير هياهو و گفته هاي غير علمي ديگران با پوشش و رنگي به ظاهرفني گم نخواهد شد قطعاً آنچه كه امروز رخداده يعني رخداد بيماري بدليل كمبود شديد واكسن توليد داخل و وارداتي وهمچنين شيوع تحت سويه جديد و همزماني كوچ عشايري با رخدادمذكور و كمرنگي ساير اهرم هاي موثر در كنترل بيماري در كشور كه هيچيك از آنها در حوزه فعاليت دفتر مديريت بيماريهاي سازمان قرار ندارند با تلاش جمعي همكاران بخش دولتي و خصوصي از 28/11/94 رو به كاهش داشته هرچند كه در برخي از نقاط بصورت محدود و پراكنده ديده مي شود كه مويد اجراي طرح همزمان با پوشش كافي واكسيناسيون در جمعيت حساس براي كاهش ريت رخداد بيماري است اين نكته كه در زماني كه بيماري با تلاش مسئولين سر بر زمين مي گذارد و فرياد برخي از مدعيان بلند مي شود مرا به ياد شهادت حضرت علي (ع) در محراب نماز مي اندازد كه پس از آن مدعيان مي گفتند كه مگر علي (ع)نماز مي خواند ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
پس مشکل نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
با تشکر از دکتر عزیز که مسائلی را مطرح کردید که بهضی از آنها جالب بود و قابل تامل و صحیح و منصفانه لکن به نظر اینجانب شما فقط از منظر سازمان نگاه میکنید و بعضی از مسائل را خوب تحلیل و بعضی سر سری است .لکن همینکه این را نوشتید جای تقدیر دارد .مسائلی را هم من عرض میکنم :
1- (جبهه گيري كور كورانه نسبت به افراد است هيچ نكته علمي در مباحثه ها و نظرات ديده نشد) این یک طرفه رفتن است اصلا همین که این را نوشتید بار مطلب تان تنزل پیدا کرد . وقتی همکار ما میگوید ((((ما کارشناسان و کلنسینه اونقدر نمونه فرستادیم و گزارش بیماری کردیم دیگه خسته شدیم خود من اوایل بیماری را هرروز گزارش میکردم و نمونه میفرستادم الان دیگه اصلا دوماه میشه یک نمونه هم نفرستادم وگزارش هم نکرده ام در حالیکه شدت تلفات همچنان بالاست )) دلیل آمار پایین همینه ، ندادن آمار اپیدمی است )))) و این نزدیک به واقعیت است چرا باید این نکته را نادیده بگیریم . به هر حال تفکز سازمانی با تفکر صف در سازمان زاویه پیدا کرده است بپذیریم .
2- اینکه دکتر جهان پیما انسان شریفی است و متعهد و علمی است قابل قبول است و چهار عمل ایشان قابل تقدیر است ولی بپذیریم کنترل بیماری کار سازمان دارای سیستم هوشمند است نه فرد باهوش در حد مدیر کل ! حتی کار سازمان هم از منظری نیست کار تیمی از وزارتخانه است که با هدایت سازمان عمل کند در صورتی که اینطور نبوده ارکستری است که یا نوازنده ها غایب مثل رازی یا تعدادی غایب که به یاد آینده واردات گوشت گل پری جون مینوازند. به گفته شما قرنطینه ، دلالان داخلی ، عدم توجه مقامات استانی به قرنطینه ، تحرک عشایر ، عدم وجود واکسن و همچنین پی دی 50 کمتر از3 و تاکنون ،مرخصی ........... رفتن رازی ، عدم تامین واکسن چه با رناک چه با رازی چه با واردات ، عدم (ترین) و آموزش ذینفعان که جواب نداده ، عدم کارائی تشکل ها دامی و ... مطالبی که گفتید سبب میشود که سال به سال وضعیت بد تر شود و آمار واقعی تلفات بالا تر از این باشد .
حیف است دکتر جهان پیما این آمار را بگوید که جالب نیست ، وقتی یک اتفاق به این مهمی می افتد در کشور اگر مثل بحث فیل و تاریکی و کوران مولوی باشیم همین است سازمان میگوید بخش خصوصی نمی فهمد ، بخش خصوصی میگوید سازمان نمی داند ، رازی میگوید سازمان و بخش خصوصی نمیفهمند و وزارتخانه میگوید همه نمی فهمند ! مطمئن باشید همه کسری از واقعیت را میفهمیم
این داستان اپیدمی اخیر مثل کوه یخ است خیلی مسائل دارد که بیان نشده است که مقدار جزئی آن در کامنت ها هست ، رئیس سازمان باید پاسخگو باشد و شجاعت ابراز مطالب را داشته باشد ، مشکل این است که ایشان اصلا واقعیات را نمیگوید ، علیرغم اینکه انتقاد ایشان قبل از رئیس شدن به مسئولا ن قبلی سازمان این بود که یا مسائل را بگوئید یا بروید کنار دیگران بیایند !!!.
جمله آخرم اگر کاری کنیم این که دامداران به گونه ای عمل کنند که روشن باشند و دیپلماسی داشته و منطقی مسائل شان را مطرح و قوی عمل کنند سازمان، ،امور دام ، رازی ، وزارتخانه سعی میکنند درست کار کنند و به ولی نعمتان خود پاسخگو باشند وگر نه یا همه سکوت میکنند و یا هر کس تقصیر را کردن همدیگر میاندازد.
در این شرائط نهایتا وزارتخانه به عنوان بی طرف نه پاسخگو جلو میآید و نیم بند مسئله را جمع میکند .
به یاد داشته باشیم سال 89 تب برفکی رئیس سازمان وقت را عوض کرد و لی حالا که خبری از پاسخ گوئی و تدبیر نیست وای یه حال فردا ی بی امید .
باز هم اعلام میکنم این گونه عمل کردن ره به جائی نمی برد هر چند قدم هائی امسال جهان پیماو یک سری آدم های دلسوز درشرائط نا فرم سازمان و جامعه ما بردارند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
3
به نظر بنده یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری تب برفکی سیستم ناکارامد GIS است که با وضعیت دامداری سنتی ما سازگار نیست اگه کسی قبول نمیکنه بنده توضیح بدم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
می شه توضیح بدید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
برادر عزیزم نکته ای که در فراز اول فرمودید که یک جانبه قضاوت کردن بنده و عامل پایین آمدن ارزش واقعیاتی است که به نیابت زحمتکشانی که دکتر جهان پیما نماینده آنان است گفته شده ، عرض کنم که شما را دعوت می کنم به تامل در موارد ذیل: 1- وقتی که نظرات دوستان تحت لوای پرچم انگلستان و آمریکا از شهرستان های ایران در این سایت نگاشته می شود و به جای نقد علمی بی خبرانه پر از توهین وطعنه به یک مدیر در سطح ملی که زحمات ، تلاش ها و برنامه ها و هدایت ایشان زبانزد همکاران بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی ایران است و تمامی ایرادها در منشاء مجهولی از عدم اطلاع از اوضاع واقعی بیماری ، روند کنترلی و عوامل موثر بر انتشار آن نه فقط از منظرعلمی که بصورت بومی در اقلیم های مختلف اپیدمیولوژیک کشور با روش های سنتی و عشیره ای دامداری تنیده شده آنوقت اگر کسی بگوید که این عمل کورکورانه است از دید شما سطحی نگر ی و بی ارزش است؟ چرا فقط در این سایت نظرات منفی درج می شود پس پاسخ سایر همکاران که من از 8 مورد آن آگاهم و در پاسخ به تک تک نظر دوستان ارائه شده بود دیده نمی شود ؟شاید اگر من هم مانند برخی از دوستان شروع به انتقاد از فرد و توهین به شخصیت یک مدیر زحمتکش تحت لوای پرچم بیگانگان می کردم حرف هایم نغز و پر معنی می نمود. 2- در فرازی دیگر اشاره فرمودید که همکاری برای توجیه عدم اجرای وظایف قانونی و حرفه ای خود با تاکید بر خستگی خود از ارسال نمونه و عدم گزارش دهی رفتاری درست ، منطقی وسایت حکیم مهر پسند انجام داده است لیکن رفتار قانون گریز ایشان ملاک وضعیت بیماری در کشور نیست قطعاً ایشان اطلاعی از علل گزارش دهی و نمونه برداری ندارند و گرنه خستگی فرد بهانه ای منطقی برای فرار از وظایف نیست ولی دیگران هستند که با وجود کاهلی همکارانی که شما آنان را مستند متین فرمایشات خود قرار می دهید در شرایطی طاقت فرسا به کار مقدس دامپزشکی و وظایف حرفه ای خود ادامه می دهند مثال آن دانشجوی ژاپنی دکترای فیزیک را در یکی از دانشگاه های آمریکا شنیده اید که برای انجام تز دکترای خود چند شبانه روز نخوابید و آخر مرد !!!!چرا که اعتقاد داشت که یک پلک بر هم زدن من باعث عقب ماندگی کشورم به سالیان از کشورهای دیگر می شود . دوستان مرارت های شبانه روزی بزرگان کشور پر افتخار ایران را نیز می دانم که فراموش نکرده اند " ما برای اینکه ایران گوهری تابان شود رنج دوران برده ایم خون دلها خورده ایم " در این ارتباط باید بگویم ضمن تشکر از همکارانی که در ارسال نمونه تداوم داشته اند مزید اطلاع اینکه در آزمایشات انجام شده در رازی و مرکز ملی تشخیص سازمان تغییر در سویه O نیز اخیراً گزارش شد و این اساس برنامه ریزی ها و کنش های جدیدی خواهد شد. پس ملاحظه می کنید که چقدر اپیدمی جدید پیچیده و منحصر به فرد است و با ساده انگاری برخی از دوستان بسیار فاصله دارد. 3- ذکر واقعیات و صراحت بیان از اختصاصات دکتر جهان پیما ست که بسیار ارزشمند است در فضایی که خیلی از مصاحبه کنندگان خود را پشت دروغ گویی برای مصلحت مواردی متعدد پنهان می کنند ایشان به دلیل اینکه مردم را آگاه می انگارد و اعتقادی به توهین به شعور مخاطبین و مردم ندارد واقعیات را بیان می کند که بدیهی است که به مذاق برخی خوش نمی آید که ای کاش تغییر لازم را در خودمان ایجاد کنیم. 4- دقت کنیم که پاسخگو بودن مسئولین به معنی آنچه که شما بدان اشاره می کنید نیست بلکه آگاهی از مشکلات و داشتن برنامه برای حل آنان و گفتن واقعیات و داشتن صداقت وعلم و تلاش برای مردم و ... معنی درست تری از پاسخگو بودن یک مسئول است .5- در پایان سخن اگر من ذکری از نام خود نکردم نه بدلیل ترس از کسی یا ایشان و اگر مواردی را هم بیان داشتم نه برای خوشنودی کسی یا ایشان بوده است . هر چند که می دانم ایشان بسیار بزرگوار صمیمی و شایسته است و امیدوارم مناصبی حساس تر و درخور جایگاه علمی و شخصیتیش خدا به او عطا کند با این وجود نام خود نبردم تا حتی یک لحظه احساس دین در برخورد با من نکند .
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Germany |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از ابراز نظر شما در ذیل این خبر، چون در دو بخش از نظر خود اتهاماتی را به حکیم مهر منتسب نموده اید، لازم دیدم نکاتی را خدمتتان عرض نمایم:
1- در بخشی از نظر خود فرمود اید: "چرا فقط در این سایت نظرات منفی درج می شود پس پاسخ سایر همکاران که من از 8 مورد آن آگاهم و در پاسخ به تک تک نظر دوستان ارائه شده بود دیده نمی شود؟"
2- در جای دیگری نیز نوشته اید: "همکاری برای توجیه عدم اجرای وظایف قانونی و حرفه ای خود رفتاری حکیم مهر پسند انجام داده است"

لازم به توضیح است که:
1- در ذیل این خبر تا این لحظه 32 نظر دریافتی منتشر شده و 8 نظر غیر قابل انتشار وجود داشته است که از انتشار آن خودداری نموده ایم و خود شما نیز می توانید این آمار را در بالای بخش نظرات ملاحظه بفرمایید.
همین الان مجدداً نظرات غیرقابل انتشار را چک کردم و به جرأت عرض می کنم که هیچیک از این 8 نظر غیرقابل انتشار، در پاسخ به نظرات سایر همکاران و یا حمایت از مدیرکل محترم دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی نبوده است و تنها به دلیل توهین و یا شخصی کردن بیش از حد موضوع، از انتشار آن خودداری شده است. بنده حاضرم در صورت تمایل جنابعالی، متن این نظرات را از طریق ایمیل برایتان ارسال نمایم. عدم درج پاسخ های نظرات را به شدت تکذیب می نمایم و مدعای بنده، درج بی کم و کاست نظرات حضرتعالی می باشد.
2- درخصوص اینکه صحبت های همکارانی که به نحوی از سازمان دامپزشکی انتقاد کرده اند، را «حکیم مهر پسند» نامیده اید، باید عرض نمایم که این رسانه، انتقال نظرات و انتقادات همکاران را جزو وظایف ذاتی خود می داند و اتفاقاً برخلاف نظر شما، اغلب بینندگان محترم حکیم مهر، ما را به جانبداری از سازمان دامپزشکی متهم می کنند و از عدم انتشار انتقادهای تند و تیزشان علیه سازمان، از ما گلایه مند هستند.
وظیفه ما، احترام به افکار عمومی جامعه دامپزشکی و در معرض دید قرار دادن نظرات گوناگون (فارغ از درست یا غلط بودن آن) بوده و تا حد توان به این راه ادامه خواهیم داد.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
در پاسخ دوستمون که از کاستیهای سیستم GIS نظر خواسته اند عرض کنم 1.تعریف واحد اپیدمیولوژیک در این سیستم مشکل دارد برای مثال شما یک روستای دارای 500 خانوار دامدارسنتی داری که یک واحد محسوب میشود در حالیکه 500 واحد جدا ازهم هستند و بروز بیماری در دامهای یک خانوار به معنی بروروز آن در تمام واحدها نیست چراکه در میان این 500 واحد کوچک دامی کسانی اقدام به خرید و فروش و تردد به نقاط پر خطر دارند و اکثر بقیه واحدها چنین رفتار پر مخاطره ای ندارند و بعضا خیلی هم بهداشت را رعایت میکنند و رفت و آمدهای مخاطره آمیز را رعایت میکنند و جمع کردن آنها در یک واحد اپیدمیولوژیک مشکلاتی از نظر گزارش بیماری و نیز انجام یا عدم واکسیناسیون بدنبال دارد واگر شما دراین روستا موردی از بیماری تب برفکی را گزارش کردید حداقل تا 20 روز دیگر نمیتوانید دوباره موردی از همان کانون در سیستم گزارش کنید . از طرف دیگر یک گاوداری دیگر که قبلا فعال بوده والان نیمه فعال و فقط چند راس گوساله لاغر مردنی دارد بعنوان یک واحد اپیدمیولوژیک در نظر میگیرید که در نظر ناظر سیستم در مرکز هردو فقط یک نقطه در نقشه دیده میشوند .این مسئله از طرفی هم موجب تصمیم گیریهای اشتباه و ازائه آماری انحرافی میشود و مثلا میگویند تعداد کانونها در مقایسه با فلان سال یا فلان استان کمتر یا بیشتر شده . 2.تصمیم گیران اصلی که با توجه به این سیستم نسبت به برنامه ریزی و تعیین استراتژی واکسیناسیون ویا مبارزه اقدام میکنند نیز با نگاه کردن به نقشه و شمارش نقطه های رنگی صفحه مانیتور بدون آگاهی از تفاوت ماهوی این نقاط دستور واکسیناسیون صادر میکنند مثلا تا شعاع 3 کیلومتری یا 10 کیلومتری وغیره ویا اصلا فتوا میدادند که چون فلان واحد کانون هست تا فاز بعدی به امان خدا ول کنید . 3. حرکت آسان ماوس در نظر مرکز نشینان انجام عملیات را در نظر ایشان بطور محسوسی سهل جلوه میدهد و مثلا فاز 20 روزه واکسیناسیون تعیین میکنند بدون اینکه شرایط سخت کاری و کمبود نیرو و .... را در نظر بگیرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
دوست عزیزمون که فرمودند کارشناس در توجیه وظایف قانونی از خستگی گلایه میکند عرض کنم که بله خسته شده ام . 23 سال تمام نمونه فرستادم و هزینه را از حقوق ناچیز خودم دادم چون کارپرداز اداره فاکتور میخواست و آزانس مسافربری هم فاکتور نمیداد .بیشترین تعداد نمونه ها را بنده فرستاده ام و چندین بار سویه های جدید از نمونه های ارسال بنده بدست آمده خستگی ما از دست افرادی معلوم الحال است که بجای تشکر خشک وخالی ما را توبیخ وتنبیه میکنند . میدانید مدیران کل کارشناسی را ترفیع درجه میدن که ساکت و آرام مثل اکثر کارشناسان به به چه چه بگویند و همه چیز را آرام نشان بدهند . نه خیر جناب بنده هیچوقت خسته از انجام وظیفه نشده ام خسته ام از دست چاپلوسی6ا خسته ام از دروغهایی که به خوردمون میدهند خسته ام از چندین بار احضار شدنم به خاطر ارسال نمونه وگزارش زیاد بیماری و حساس بودنم به سرنوشت صنعت دام کشور .چه آسون مارو میبرید زیر پرچم اجانب تقصیری ندارید انگ زدن خیلی راحته ولی بدانید وقتی خیلیها خواب راحت داشتند و دنبال مدل موهاشون بودن بنده در جبهه های نبرد با عوامل همان اجانب میجنگیدم . حالا چی شده تا گفتیم آمار الکی میدن داد شما در اومد ،متاسفم عرض کنم که تلفات تب برفکی روز بروز داره بیشتر میشه و تا من اینو بگوش مسئولان نرسونم و مثل شما آوای کنترل و تحت کنترل سر بدم که وضع خرابتر میشه . میخوای ادرستو بده عکسهایی برات بفرستم گریه های دامداران نشسته بر بالین دام تلف شده تا ببینی اینجا چه خبره و از این مدیران .............. و علمیت ببینم بازم دفاع میکنی . 7 یا 8 سال پیش کلاسی در مرکز استان توسط یکی از همین اساتید مورد تمجید شما مدرسش بود و تمام کارشناسان بررسی برای دوره در کلاس بودیم ایشان که اسمشون رو اگه لازم باشه میارم در میان مباحث در خصوص استراتژی مبارزه با بیماری تب برفکی موردی را خواسته یا نا خواسته فرمودند که پس از چندین سال هنوز برای بنده واقعا خاطره اش نفرت انگیزه . ایشان گفتند که در آزمایشگاه مرجع که نمونه ها از استان میام دوسال بود که هیچ آزمایشی روشون انجام نمیشده و نمونه هارا به مجرد دریافت به سطل آشغال میندازن . که بقول خود این بزرگوار برخورد مناسب با آنها انجام شده بود.الله اعلم .با شنیدن این حرفهاس که آدم خسته میشه . حتما میدانید و شنیده اید که مرحوم آقای دکتر ارسخانی بخاطر نمونه Asia1 که اون موقع تازه گزارش شده بود به سازمان آمدند و موقع برگشتن در سقوط هواپیما جان شریفشان را از دست دادند . حالا اگه به شما بگویند دو سال بوده نمونه ها اصلا آزمایش و تعیین سویه نمیشده شما دلسرد و خسته نمیشدید .راستی کدام یک از شما بحث علمی کردید که این همه دم از علم میزنید ................................ مثلا 65 % تحت کنترل علمیش چی میشه . و اما در خصوص حکیم مهر عزیز اصلا انصاف نکردید چون من چندین بار معترض ایشون بودم که چرا کامنتهای تند ما رو سانسور میکنند . ولی خداییش من که دلمو اینجا خالی میکنم حالم بهتر میشه .حکیم جان ممنون که مارو تحمل میکنی درد ما خیلی زیاده .در این صرایط بحرانی غیراز خدا واین سایت وستمون به خیچ جا بند نیست .تشکر از حکیم مهر عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
سلام 22-21
اصلا اینکه ما بحث را به سمت لیاقت و یا عدم لیاقت مسئول مبارزه بکشیم اشتباه و خطا است ، صحبت این است ::
1 - سیستم هوشمندی برای کنترل بیماری در کشور نیست .
2- در مورد بیماری پنهانکاری زیاد است
3- هر کس قسمتی از واقعیت را میگوید
4- نگفتن واقعیات بیشتر از دروغ گوئی است
5- پاسخ به مشکلات از منظر کارشناس سازمان بودن و از نظر یک کارشناس بی طرف فرق دارد، خیلی از ادارات گزارش نمیدهند بحث فردی نیست .
6- حفظ پست ارجح بر حفظ منافع مردم شده
7- وزیر سکوت و بعضی از مسئولین مثل رازی بنا را بر هیچ به حساب آوردن دیگران و عدم پاسخگوئ دارند
8- از کامنت ها بگذریم در صحبت های مسئولین رسمی غیر از همه چیز آرام است چیزی نیست هشت منش یک شاهی نمی ارزد
9- هر سیستمی از منظر خود به مسائل مینگرد .
10- نگاه ها سیاسی است ولی ویروس سیاست را نمیشناسد !
11- گاهی حس میشود ستادی بودن یعنی حتما یک سری مسائل را ندیدن
12- ادارات بیشتر اداره است تا یک جایگاه تخصصی .
13 - وزارت خانه در سکوت است .
14- چراغی نیست که نشان دهد این که در تاریکی میبینیم فیل است .
15- اراده ای ای برای کنترل بیماری در سیستم کشور نیست
16- با چهار تا کامنت مسائل روشن نمیشود تحقیق و تفحص نیاز دارد از سوی مرجع ذیصلاح
18- اگر ما کارشناس مبارزه ستاد هستیم نباید فقط خود مان را نفش آفرین کنترل بیماری بدانیم ،تا دامدار و تشکل های آنها آگاه نباشند اتفاقی نمیافتد که فاصله آن به قدر قرون وسطی تا رنسانس است .
18- دکتر جهان پیما قدری بهتر از عزیزان قبلی عمل کرد و مسائل را قدری گفت که جای تشکر دارد .
19- رئیس سازمان مهمترین نقش را برای ایجاد سیستم هوشمند و صادق دارد ، ایشان نقش شان را ار نظر کنترل بیماری انجام دادند ؟ ایشات در اپیدمی 88 و 94 هردو معاون و رئیس بودند ......................................
20- فعلا یک حکیم مهر در وانفسا چهار تا کامنت را می نویسد کاری نشود که این هم برود و همه چیز گل و بلبل نشان داده شود.
21- با این وضعیت منتظر اپیدمی بعدی باشید .
22- معاون بهداشتی پیشگیری سازمان ............................! مصاحبه های ایشان را بخوانید و عملکرد ایشان را قضاوت کنید .
22- در این عملکرد موجود منافع بسیاری خوابیده ایت که بعضی کوتاه مدت مثل داشتن یک پست بعضی میان مدت مثل زدن شرکت و انحصار ایجاد کردن و بعضی بلند مدت مثل زمینه چینی برای واردات گوشت بیشتر است .
از اینگه باز یک دو نکته جدید را گفتید تشکر میشود .
از حکیم مهر میخواهم یک فایل باز کند و پرسش از نسئولین دامدار واکسن ساز و ... را را بیندازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
براوا 56-01
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
ببینید اصلا جو بدی شده این نیست که به کسی بگویند نمونه نفرست ، آتمسفر به گونه ای است که خود فرد میفهمد نباید نمونه بفرستد . تمام
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
میدانید ، اگر وزیر قرار بود غرامت بدهد روی تلفات حساس میشد ولی حالا که دام دامدار تلف شود اتفاقی نیفتد طبیعی است هر کس جای وزیر باشد اهمیتی نمیدهد . رئیس سازمان هم که سال 88 را دیده که به قول خودش 44 هزار دام تلف شده رئیس سازمان وقت فقط عوض شد و اتفاقی برای دامداران نیفتاد غرامتی نبود ، لذا این تجربه نشان می دهد که حالا هم خبری نیست ، و اپیدمی بعدی هم خبری نیست .بگذارید ما سر کار باشیم ، سر پست هایمان باشیم ،هیچ چیز دیگر مهم نیست . مهم خانواده های کوچک هستند که خانواده برزگ ایران فدای آنها میشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
خدا را شكر كه در فرمايشات آقايان جاي خالي و سه نقطه كمتر شده و الحمدلله آداب سخنوري يواش يواش رايج مي شود . من به سهم خودم از تمامي دوستاني كه در اين مدت نظر دادند وحتي طعنه هاي خود را كامل كردند ممنونم اگر يك لطفي بكنند و دوباره مطالبشان را مرور كنند مي بينند كه از محتواي علمي كه هيچ حتي محتواي فني هم ندارد و خالي از هرگونه راهكار براي اصلاح شرايطي است كه بابت آن انتقاد مي كنند حالا عرض مي كنم اولا ً برادر گرامي مدير مسئول سايت كه همه مي دانيم موضع گيري هاي شما نسبت به سازمان و افراد خاص منجر به اين تشويش فكري و جبهه گيري ها در سايت گرديده و سريعاً من باب دفاع بعنوان اتهام مواردي را مطرح كرديد كه دفاعي از سايت خود كرده باشيد علي ايحال بر اساس كدام ماده قانوني شما موظف شده ايد كه بستر توهين و افترا به يك سازمان دولتي و يا يك مدير ارشد دولتي را فراهم كنيد ؟ كه قطعاً نه شما و نه به هيچ رسانه گروهي اين اجازه در قانون داده نشده است لذا بعنوان يك برادر عرض مي كنم براي حذف زمينه توهين و سازنده شدن نظرات همكاران و حركت به سوي بهينه سازي شرايط ابراز نظر كارشناسي و علمي و فني در قسمت ابراز نظرها ذكر نام و Email الزامي شود تا در اين راستا هر فرد مسوليت نظرات خود را عهده دار گردد تا بار حقوقي موضوع از باب ايجاد بستر افترا بر دوش سايت نباشد . همچنين من از محتواي 8 نظر ساير همكاران آقاي دكتر جهان پيما هم كه درج نگرديد كاملاً آگاهي دارم كه در هيچ اظهار نظري حتي نيازي به نقطه چين كردن موضوعات مطروحه نداشته است چه برسد به حذف آنها . علي ايحال براي تمام همكاران آرزوي توفيق دارم و پيشنهاد مي كنم همكاران به موضوعات از باب علمي و فني نگاه كنند و نظر بدهند براي مثال اينكه اتحاديه اروپا تا سال 1992 با چه مشكللاتي دست به گريبان بود و چه راهكارهايي موجب برون رفت آنها از معظل بيماري تب برفكي شد و آيا ما با توجه به استقراردر منطقه آلوده با توجه به مجاورات خود آن راهكار ها را مي توانيم عملي كنيم يا خير ؟ يا اينكه براي مثال كشوري مانند كامرون در سال بودجه اي كه براي كنترل تب برفكي هزينه مي كند مبلغي بالغ بر 182 ميليارد تومان است در حالي كه در يك مقايسه مبلغ تخصيصي به سازمان يك نهم آن هم نيست در اين شرايط چه بايد كرد ؟ در حالي كه اولين بند در اصول برنامه نويسي براي كنترل بيماريها تخصيص بودجه كافي براي اجراي برنامه هاي كنترلي است.!!! شايد دوستان به اين شيوه مسائل را بررسي كنند و پيشنهاد بدهند بهتر و سازنده تر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
اولا شما برادر عزیز خودت ناشناس میزنی چطور از بقیه این انتقاد رو میکنی؟
ثانیا، یکی از اشکالات اساسی در برنامه ریزی های ما اینست که روی بودجه خیلی حساب میکنیم، ولی اولین گام برای کنترل یک بیماری ارائه یک برنامه خوب و دفاع ارزشمند از آن است و سپس نیازمندی های مالی و اعتباری. شما نمیتوانید صرفا تقاضای اعتبار کنید بدون اینکه یک برنامه جامع ارائه و طی آن نقطه فعلی که در آن هستید و نقاط هدف را طی برنامه ندیده باشید و تعهدات لازم را برای نیل به اهداف نداده باشید و البته در این راه خوش قولی و سابقه خوب میتواند نقش موثری در تصویب و تخصیص اعتبارات داشته باشد. برای سابقه خوب مثالی میزنم. مثلا سازمان برای بحث قرنطینه تا کنون چقدر اعتبار گرفته است؟ یا چقدر نیرو و هزینه کرده؟ نتیجه اجرای قرنطینه های سازمان در اپیدمی اخیر تب برفکی چه بوده است؟ غیر از اینکه اعلام کردند خوشبختانه دو استان در شرقی ترین نقطه کشور از نظر تب برفکی پاک هستند!!!! این قرنطینه است؟ اگر بگوئیم دستگاه های دیگر کمک نکردند، این قابل قبول نیست چون نحوه همکاری یا حتی کارشکنی دیگر دستگاه ها بایستی در برنامه ریزی قرنطینه کشور لحاظ شده باشد. بگذریم.
ثالثا، اگر انتقادات تند و تیزی در کامنتها میبینیم احتمال نمیدهید که مسئولین محترم در مصاحبه ها رعایت بعضی مسائل اخلاقی و حرفه ای را نمیکنند؟ مشخص است وقتی اظهارات غیر کارشناسی و بعضا منطبق با واقعیات نیست از اون طرف هم واکنش های تند را باعث میشود؟ فرهنگ سازمانی و نگرش صحیح به امور مسیری است برای رشد و تعالی بشرطی که همه رعایت کنند و خصوصا مسئولین محترم. بعنوان مثال چه نیازی بود که آقای دکتر آمار تلفات تب برفکی رو نصفه نیمه اعلام و با تب برفکی سال 89 مقایسه بی ربط کند؟ این درحالیست که همه ما میدانیم که واقعیات غیر از این است.
راستی سوال آخر جنابعالی چطور از محتوای 8 کامنت دیگر اطلاع دارید؟ نکنه کامنت های سازمان دهی شده رو ارسال میکنید و دنبال هدف خاصی هستید؟
ناشناس
| Hong Kong |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
رسولي مدیرکل دامپزشکی همدان: ضريب اثر گذاري قرنطينه ميزان 80 درصد و ضريب اثر گذاري واكسيناسيون به ميزان 20 درصد مهمترين برنامه هاي مبارزه با بيماري تب برفكي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
نا شناس عزيز تحت لواي پرچم آمريكا به خدا قسم اگر از برنامه ريزي كنترل بيماري ذره اي اطلاع و آگاهي مي داشتي اينگونه صحبت نمكردي عزيز دل برادر !!!!! حتم دارم تا به حال هم هيچ برنامه اي در عمر حرفه اي خود در اينخصوص نداشته اي !! براي اينكه اگر مي دانستي هرگز از عدم لزوم بودجه براي پيش برد برنامه حرف نمي زدي !!! ارسال كامنت هاي سازماندهي شده در شان افرادي است كه سازماندهي اجني دارند واز پرچم كشور خود گريزانند
نظر شما
ادامه