کد خبر: ۲۹۱۶۲
Germany and Iran diplomats agreeing on a deal
 

 «كریستیان اشمیت» وزیر كشاورزی آلمان فردا شنبه (21فروردین/9آوریل) برای انجام مذاكرات اقتصادی و سیاسی عازم ایران خواهد شد. ‏

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ینس اوربان» سخنگوی وزیر كشاورزی آلمان امروز (جمعه) در نشست هفتگی دولت با خبرنگاران، ضمن ‏بیان این مطلب، گفت:‌ وزیر كشاورزی آلمان در سفر دو روزه خود به ایران در راس یك هیات بلندپایه در زمینه كشاورزی و مواد ‏غذایی با محمود حجتی همتای ایرانی خود و نیز با نمایندگان اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌ وگو خواهد كرد.‏

وی با اشاره به هدف از این سفر مبنی بر تقویت همكاری‌های دو كشور در زمینه كشاورزی در دوران پسا تحریم، افزود:‌ ماه ژانویه گذشته در حاشیه یك نشست در رابطه با مواد غذایی جهانی كه در برلین برگزار شد، وزاری ‏كشاورزی آلمان و ایران، توافق‌نامه‌ای را در زمینه گسترش همكاری‌های كشاورزی به امضا رساندند؛ یكی از اهداف دیگر این سفر، ‏امضای توافق‌نامه‌ای در زمینه دامپزشكی، تسهیلات صادرات حیوانات و گوشت به ایران و نیز مبارزه با بیماری‌های حیوانی است.‏

سخنگوی وزیر كشاورزی آلمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در برلین مبنی بر چگونگی صادرات شیر و فرآورده‌های لبنی به ایران، اظهار داشت: در ‏جریان سفر وزیر كشاورزی آلمان به ایران مذاكراتی در رابطه با این موضوع نیز به‌عمل خواهد آمد.

وی افزود: به طور كلی هدف این سفر كه از ‏اهمیت فراوانی برخوردار است، افزایش صادرات آلمان به ایران و كاهش موانع تجارتی است و تمركز آن فقط در یك زمینه نبوده، ‏بلكه تمامی بخش‌های كشاورزی و مواد غذایی، از جمله شیر و مواد لبنیاتی را نیز در بر خواهد داشت.
یك مقام آگاه در برلین نیز در تایید سخنان سخنگوی وزارت كشاورزی آلمان، در رابطه با این سفر گفت:‌ كریستیان اشمیت وزیر ‏كشاورزی آلمان با محمود حجتی همتای ایرانی خود و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع و معادن دیدار و گفت ‌وگو خواهد كرد.‏
وی افزود:‌ در این سفر قرار است یك تفاهم‌نامه در زمینه دامپزشكی به امضا رسیده و همچنین یك گروه كاری در زمینه ‏همكاری‌های كشاورزی بین دو كشور تشكیل شود.
یك هفته بعد از سفر وزیر كشاورزی آلمان به ایران، معاون وی نیز برای انجام ‏مذاكرات فنی و هماهنگی برنامه‌های گروه كاری كشاورزی به تهران سفر خواهد كرد.
در سفر معاون وزیر كشاورزی آلمان، یك هیات 40 نفره از شركت‌های آلمانی وی را همراهی كرده و در نمایشگاه ‏بین‌المللی كشاورزی شیراز شركت خواهند كرد.
شایان ذكر است كه محمود حجتی و كریستیان اشمیت وزرای كشاورزی ایران و آلمان روز جمعه 15 ژانویه سال جاری یك ‏تفاهمنامه همكاری در زمینه تحقیقات و تجارت كشاورزی و نیز آموزش نیروهای تخصص كشاورزی در برلین امضا كردند.
 
 
نظر شما
ادامه