کد خبر: ۲۹۱۹۱
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران خبر داد:
«علیرضا عزیزاللهی» افزود: 4 میلیون دوز واکسن تب برفکی از فرانسه و ترکیه وارد می‌کنیم که اولین دوز آن فردا ترخیص می‌شود و به قیمت 3 هزار تومان به دامداران تحویل داده می‌شود ...
 
حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران از واردات واکسن تب برفکی از کشورهای فرانسه و ترکیه توسط این اتحادیه به کشور خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «علیرضا عزیزاللهی» مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران عصر امروز در نشست خبری اتحادیه اظهار کرد: بیماری تب برفکی در هر مرتبه سویه جدید پیدا می کند و باید نوع واکسن را عوض کرد اما متاسفانه واکسن‌های موسسه سرم سازی مورد توجه دامداران نیست.

وی‌افزود: برای 4 میلیون دوز از فرانسه و ترکیه وارد می‌کنیم که اولین دوز آن فردا ترخیص می شود و به قیمت 3 هزار تومان به دامداران تحویل داده می شود.

این مقام مسئول بخش دامپروری کشور اظهار کرد: این واردات بر اساس خواسته دامداران و تاکید دامپزشکی صورت گفته است، زیرا دامداران صنعتی ما به تولیدات موسسه رازی اعتماد ندارند.

وی یادآور شد: هرچند که افراد علاقه‌مندی در این شرکت حضور دارند، اما تجهیزات موسسه رازی قدیمی است و امکان تولید محصولات به روز را ندارند و این موسسه باید بازسازی شود.
به دنبال سیاست کاهش تولید هستیم
عزیزاللهی افزود: درشرایط پسابرجام امیدوار بودیم، مشکل قدرت خرید مردم حل شود و خرید محصولات دامی نیز رشد پیدا کند اما اکنون مراجعه بیشتری برای خرید بیشتر محصولات دامی نداریم، به همین منظور دنبال سیاست کاهش تولید هستیم.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های گذشته قدرت خرید مردم کاهش یافت و در مراجعه برای خرید پروتئین دامی نیزمشکلاتی ایجاد کرد.

وی افزود: در این شرایط روند رو به رشد تولید دامداری های کشور متوقف شده است و به تولید کننده‌ها توصیه می شود که میزان تولید خود را کاهش دهند، ما به دنبال این هستیم که حجم تولید شیر خام را کاهش دهیم که این کار کار آسانی نیست و به یک باره امکان آن وجود ندارد.

عزیزاللهی یاد آور شد که در شرایط پسا برجام امیدوار بودیم مشکل قدرات خرید مردم رفع شود و خرید محصولات دامی رشد پیدا کند اما اکنون مراجعه بیشتری برای خرید بیشتر محصولات دامی نداریم و به هیمن منظور دنبال سیاست کاهش تولید هستیم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران با اشاره اینکه چرخه اقتصاد تغییر و به سمت کاهش قیمت نهاده‌ها در یک سال اخیر حرکت کرده است گفت: اگر این شرایط نبود و قیمت نهاده ها و مواد اولیه خوراک دام و طیور در سال‌های گذشته کاهش نمی‌یافت اکنون شرایط بدتری داشتیم.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و پوشش دادن کالای داخلی از طریق تولید داخلی در برابر واردات گفت: بخشی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد، ناشی از قانون تجمیع وظایف بخش کشاوزی بوده که هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

عزیزاللهی درباره طرح خرید تضمینی شیر خام دامداران نیز گفت: قانون خرید تضمنی روشن است که دولت بر اساس مصوبات خود محصولات را تحت پوشش خرید تضمینی قرار می دهد که خیلی وقت‌ها خرید تضمینی کارایی لازم را دارد اما در حوزه امور دام به دلیل مشکلات موجود و نوع آن با دشواری مواجه بود و این کار خیلی قوی انجام نشد.

وی یاد آورشد که وزیر جهاد کشاورزی در مقطعی برای حمایت از دامداران بدون مصوبه دولت ( براساس اختیارات خود) خرید تضمینی انجام داد و شیر خشک تولید شد اما بعد از این مرحله، باوجود قول‌ها، منابع آن فراهم نشد و متوقف شد و دیگر اثری از خرید شیر تضمنی وجود ندارد.

عزیز اللهی در پاسخ به این سوال که چرا صادرات مازاد محصولات دامی به جای کاهش تولید در دستور کار قرار نمی‌گیرد: برای داشتن صادرات باید شرایط رقابتی، کیفیت و قیمت تمام شده مناسبی داشت اما در بعضی از محصولات نمی‌توانیم به استاندارد های بین المللی برسیم، از طرفی قیمت ما بالا است.دامداران کشورهای صنعتی تحت تاثیر حمایت دولت محصولات خود را با قیمت نازلی به فروش می رسانند و ما امکان رقابت با آنها را نداریم.

قیمت جهانی نهاده های دام کاهش نمی یافت صنعت دام و و طیور ما تعطیل می شد

این مقام مسئول گفت: در یک سال گذشته قیمت مواد اوایه تولید و کنستاتره کاهش یافته و به مرغدار و دامدار کمک کرده است. اگر قرار بود که مثل سال‌های 92 و 93 روند افزایش قیمت ادامه داشت، دامپروی و مرغداری ما اکنون تعطیل می شدند.

وی درباره متوسط نرخ شیرخام به تسنیم گفت: متوسط نرخ شیرخام 1200 تومان و حداقل و حداکثر نرخ شیر خام هزار و 30 تومان تا هزار و 350 تومان است که کمتر از نرخ مصوب به فروش می رسد.

عزیزاللهی با بیان اینکه دامداران در اتحادیه اروپا یارانه صادراتی دارند، درباره دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در تعطیلات عید به تسنیم گفت: گوشت قرمز تابع تصمیمات فصلی و زمانی است و نرخ آن بر اساس تقاضا بالا می رود، اما منافع آن را دلال ها می برند، به طوری که گوشت قرمز در تعطیات تا 43 هزار تومان نیز بالا رفت.

وی تاکید کرد که واسطه دام را از دامدار می خرید و ما نقشی در تعیین نرخ گوشت نداریم و قیمت ما همان 11 هزار تومان برای بره و 12 هزار تومان برای گوساله است.

عزیزاللهی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام در شب عید به درستی نتوانست گوشت مورد نیاز بازار را برای تنظیم قیمت این محصول و جلوگیری از افزایش قیمت تامین و توزیع کند گفت: دامدار تنها وظیفه تولید دارد و تنها دام مصرفی را برای توزیع در اختیار واسطه ها قرار می دهد.

وی درباره ممنوعیت صادرات دام زنده نیز گفت: ممنوعیت صادرات دام زنده تاثیر زیادی برکاهش صادرات ندارد، چون به هر حال دام از طریق قاچاق از کشور خارج می شود.

عزیزاللهی اضافه کرد: ممنوعیت صادرات در شب عید باید انجام می شد، زیرا اگر آزاد بود قیمت گوشت تا 70 هزار تومان نیز بالا می رفت. در ایام پرمصرف باید جلوی صادرات گرفته شود و حتی باید وارد کرد .

وی درباره واردات از گوشت قرمز از ارمنستان نیز گفت:500 شرکت در سال قبل برای واردات دام زنده به ارمنستان رفتند و اقدام به واردات کردند به طوری که قیمت دام در خود این کشور تا 2 برار افزایش یافت و در نهایت آنها قیمت های صادراتی خود را بالا بردند.

 
 
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
با سلام خدمت مديران محترم موسسه
......................... باز هم بگيد سازمان دنبال منافع وارد كنندگان است باز هم همه را به فساد متهم كنيد بيايد جواب بهره بردار را بدهيد البته صادقانه. تا وقتي موسسه بازار پسند و با كيفيت توليد نكند اگر جلو واردات هم ببنديد مصرف كننده نمي خرد اگر شركت روناك هم مي خواهد اينده رازي را نداشته باشد بايد به اين مهم توجه كند
یک دامپزشک بخش خصوصی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
2
1
ورود اتحادیه دامداران به بخش واکسن می تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که تجربه سال های قبل نشان داده که اتحادیه دامدارن بیشتر به دنبال سوء استفاده و ........ بازی است تا اینکه واقعا دلسوز دامداران باشد.
بسیار متاسفم که عملکرد نامناسب موسسه رازی و سازمان دامپزشکی کشور باعث شده که هر کسی به خودش اجازه ورود به مباحث تخصصی دامپزشکی بدهد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
1
نمیدانم این آقای عزیزاللهی قبلا چکاره بوده ولی از کلام ایشان بوی این می آید که در بخش دولتی کار کرده اند. حالا عملکرد ایشان در مدت خدمت احتمالی در بخش دولتی چه بوده است بماند.
اما ایشان که حرف اضافه ای در مورد واکسن زده اند بفرمایند چرا بقول خودشان در صادرات موفق نیستند؟ برای داشتن صادرات باید شرایط رقابتی، کیفیت و قیمت تمام شده مناسبی داشت اما در بعضی از محصولات نمی‌توانیم به استاندارد های بین المللی برسیم، از طرفی قیمت ما بالا است.دامداران کشورهای صنعتی تحت تاثیر حمایت دولت محصولات خود را با قیمت نازلی به فروش می رسانند و ما امکان رقابت با آنها را نداریم.
شما که شیر و ماست و کره را در بهترین شرایط مملکت نمیتوانید مثل رقبای خارجی تولید کنید، حرف از مقایسه واکسن رازی با خارجی و آن هم بناحق میزنید؟ بابا خیلی رو دارید!!!! اگر دامداران صنعتی از واکسن رازی راضی نیستند (که البته عملکرد موسسه خالی از اشکال نیست ولی در حدی نیست که ایشان بخواهد اظهار نظر کند) ولی شاید عمده موضوع بخاطر ناتوانی افرادی مثل ایشان و خودپسندی بیش از حد باشد که دوغ و ماست استاندارد نمیتوانید به خلق الله بدهید حالا بالا نشسته و مدعی واکسن فلان میشوید و مشخص هم هست که تمام این حرفها بخاطر باج گیری از دولت برای گرفتن یارانه و کمک های این شکلی است و از نقاط ضعف سازمان هم خوب بلدند. مشخص نیست تقصیر مردم که محصولات غیر استاندارد این جماعت رو مصرف میکنند چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
0
مسؤلين بايد فكري به حال موسسه رازي و سازمان دامپزشكي بنمايند.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
شیر و ماست ارتباطی به اتحادیه دامداران ندارد . دامداران و اتحادیه آنها تولید کننده شیر خام هستند . که در آن موفق عمل کردند . و در حال حاضر احتیاج به واردات نداریم . شیر و ماست مربوط به لبنیاتی ها ست . لبنیاتی ها هم بهتر دارویی ها کار کرده اند . نرفتند همه چیز را از خارج از کشور تهیه کرده بعد در کشور فقط بسته بندی کنند
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
0
واقعا جای تاسف است برای سازمان دامپزشکی ............... که هرکی واکسن وارد میکنه
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
0
شما که ماست و دوغ استاندارد نمیتونی تولید کنی برای صادرات لطفا در خصوص واکسن اظهار نظر نفرمائید. صنعتی که زیر بالش رو دولت باید یدک بکشه که نشد صنعت!!!!
پاسخ ها
گودرزیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
صنعت دارو خوبه که صد در صد وارداتی است و کاملا در اختیار دولت و اشخاص مشخصی است آخرشم آنقدر جنسهای بی کیفیت هندی و پاکستانی میارن بسته بندی میکنند ... خجالتم خوب چیزیه
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
0
مگه از دامپزشکی چیزی مانده است ........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
1
واققعیت این است که در شهر ما چوبداران و دلالهای دام بهتر از سازمان دامپزشکی و موسسه رازی دارن انواع واکسنهای تب برفکی روسی اردنی و.....را قاچاقی تهیه ودر میادین دام میفروشند بدیهی است که در خالی بودن میدان خیلی ها بدنبال سو استفاده از صنعت به خاک نشسته دام و طیور هستند .این آقا هم دست کمی از ...................... نداره .باید مسئولین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی واقعا در رسانه عمومی پاسخگوی دامداران زیاندیده باشند و هی دم از کنترل و تحت کنترل نزنند .همین امروز بنده تمام کیسهایم فقط بازدید تلفات تب برفکی بود و واقع از دامداران زحمتکش خجالت میکشم و هیچ پاسخی براشون ندارم .وضعیت تب برفکی واقعا بحرانی است و با ............... و کتمان واقعیت روز بروز وضعیت صنعت دام بحرانی تر میشود . ای مسئولین تب برفکی دارد دامدار را نابود میکند و فرقی نمیکن کدوم دلال واکسن بیاورد دامدار به قیمت 400 هزار تومان واکسن مریال بدون زنجیره سرد میگیرد و به دامش میزند دامهای ذبح شده اش را به قیمت ناچیز به قصابان دوره گرد میفروشد . به قران قسم میخورم دیروز صحنه ای در یکی از روستاها دیدم که زمین وزمان پیش چشمم سیاهی رفت .در حیا طخانه 35 راس بره کوچک و 8راس گوساله نر و ماده تلف شده بودند .اونوقت رئیس روسا میگن کنترل شده .ما به کی باید دردمونو بگیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
1
ایشان سالیان متمادی معاون امور دام وزارت بوده اند، و عملکرد ایشان همین است که می بینید! اگر ایشان سعی میکرد مسائل رو درست تجزیه و تحلیل کند تا حالا خیلی چیزها متوجه شده بود. جای تاسف داره که سازمان دامپزشکی بخاطر فرار از مسئولیت و فرافکنی در خصوص عدم موفقیت در کنترل بموقع بیماری، زیر بار این مسائل میرود که افراد غیر فنی وارد در حوزه های تخصصی شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
توي اين اوضاع يكي هم پيدا شد و خواست اتحاديه رو يك تكاني بده و كمكي به حل مشكلات دامداران با مشاركت خودشان بكند باز شما ها با ابراز نظرات بي اساس حاشيه سازي مي كنيد براي اينكه بگوييد منطقي حرف مي زنيد همه مسايل را با هم قاطي مي كنيد . اصلاً معلوم نيست خواسته شما چيه ؟ مثلاً مي گين: ( از نحوه حرف زدنش معلومه مدير دولتيه ) خوب اين يعني چي با دولت مشكل دارين با سوابقش مشكل دارين با كارش يا با حرفش يا با خودش معلوم نيست چي مي خواين .؟يكي راست ميگه ميگين دروغگو هست ؟ يكي دروغ ميگه كاري باهاش ندارين ! يكي كار ميكنه ازش ايراد ميگيرين مقصر اصلي كه معرفي ميشه ساكت مي شين ميرين يك مقصر ديگه از يك دستگاه ديگه مي سازين !!!! اصللاً نمونه ايد به خدا!!!! اين يك اصل هست كه ذينفعان در بر نامه ريزي كنترل و هزينه هاي بيماريها و عمليات اجرايي آ ن مشاركت داشته باشند حالا هر ذينفعي به شكلي و در ارتباط با هر بيماري به يك نحوي به خدا حكايت شما شده حكايت اون پدر و پسري كه با الاغشون تومسيري مي رفتند و هر كسي يك نظري مي داد واقعيتش رو بگم تتمام نظراتتون هيچ ارزش اجرايي ندارد .!!!!!!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
اگر میخواد اتحادیه رو تکونی بده حرفی نیست، بدهد ولی در خصوص مسائلی که تخصصی ایشون نیست نظر ندهند، لطفا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
1
والا همه جای دنیا قدرت در دست بخش خصوصی و اتحادیه های آن است ولی این موسسات دولتی مثل موسسه رازی و دامپزشکی و غیره در ایران مگه میگذارند که بخش خصوصی یا اتحادیه ها وارد امور شوند . همه بدبختی ما از همین بخش های دولتی و وابسته به نظام است . نظر های فوق هم مشخص است که از کجا آب میخورد . کارشناس دامپزشکی یا کارمند و مدیر حقوق بگیر آن
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
1
آقای عزیزاللهی کارنامه درخشانی دارد . اینرا همه میدانند. از زمانی که معاون دام بود تا شرکت های مختلف . هر جایی رفت آنجا را آباد کرد . بعد دوباره یکسری از افراد آمدند و زحمات را به باد دادند . نمونه آن شرکت جاهد که با این همه رانت امروز 100 ها ملیارد بدهکار است . ایشان با ملیاردها سود این شرکت را تحویل مدیر جدیدش دادند . اتحادیه هم از زمان ورود در شرایط بهتری قرار گرفته و صدای دامداران هر روز در رسانه ها و غیره شنیده می شود . خواهشا بگذارید بخش های دولتی از میان بروند و امور در دست اتحادیه ها که خود مردم سهامدار آن هستند قرار بگیرد
گودرزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
1
این نظرات دوستان خیلی جالب است یا باید از دلالهای محترم باشند یا مدیران سابق با عملکرد ... یکی هم که پیدا شده مخواهد به داد اتحادیه برسد حالا چه دولتی چه غیر دولتی . هر کسی به این اتحادیه آمد به فکر خودش بود نمونه آن این آقای ............ که با آمدن به اتحادیه صاحب کارخانه خوراک دام شد.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
0
0
سلام واقعا ددامپزشکی به فکر مردم نیست
و اتحادیه به فکر سو استفاده از دامداران ودا مداران است تمام دام ما ازبین رفته است حامدم هستم از شهرکرد هیچ کس به فریاد ما نرسید
علی دلداری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
متاسفانه با نبود واکسن مریال و با کیفیت تب برفکی گوساله های پروارم را نابود کردو ماه ها زحماتم را به باد فنا داد ،تب برفکی در دامشهر قم ویران گر است ام مسئولین بی لیاقت برای ما واکسن ترکیه ای بی ارزش و بی کیفیت آورده اند،، در مملکتی که خرید هواپیما از فرانسه برای مرفهين ارجعیت دارد به واکسن تب برفکی تولید گوشت قرمز حماقت محض است،ما هم باید به صف وارد کنندگان گوشت هایه آلوده بشتابیم تا سریعتر ریشه تولید را بخشکانیم...
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
باسلام واکسن ترکیه درشهراورمیه خیلی خوب جواب داده وفعلا اثری از تب برفکی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
0
من تب برفکی ازروناک و رازی و ترکیه دارم اینم شماره منه 09186518060
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
سلام اینا نفتو میدن هند بعد هند پول نمیده میگه واکسن ببر بعد واکسنو میارن میزنن برا گوساله من بعد یک هفته گله ۷۰تایی همه تب برفکی می گیره اخه تا کی بد بختی بکشیم
نظر شما
ادامه