کد خبر: ۲۹۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر داریوش جهان پیما» مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی در پی انتشار خبر شیوع طاعون در تهران تاکید کرد: خبر شیوع طاعون در تهران ترسی به اشتباه در دل مردم به راه می اندازد، چرا که طاعون مشترک بین انسان و حیوان عامل باکتریایی دارد و از جوندگان ناشی می شود و در سال ٢٠١١ در کشور ریشه کن شده است.

وی در خصوص بیماری که در میان دام ها در تهران شایع شده، توضیح داد: اما طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری مشترک میان إنسان و حیوان نیست و عامل ویروسی دارد. این بیماری در کشورهای آسیایی همچون کشور ما و کشور های آفریقایی رواج دارد .

دکتر جهان پیما از اهداف سازمان دامپزشکی در مورد ریشه کن سازی طاعون نشخوارکنندگان کوچک گفت: در جهان بنا بر این است طی برنامه ای از سال ٢٠١٥ تا ٢٠٣٠ این بیماری ریشه کن شود؛ سازمان دامپزشکی کشور برنامه های شش ساله عملیاتی، دو ساله پایش و یک ساله آماده سازی را برای ریشه کنی در نظر دارد .

وی افزود: درگیری ٨٥ رأس در کلاوش در منطقه خجیر و سرخه حصار مربوط به نشخوارکنندگان کوچک است. ما توانستیم با پوشش اماکن حفاظت شده محیط زیست و اجرای برنامه های ملی، ٦٥ درصد این بیماری را کنترل و کاهش دهیم .

دکتر جهان پیما خاطرنشان کرد: ضد عفونی آبشخور، همکاری سازمان محیط زیست، بیمار یابی و لاشه یابی، دفع بهداشتی لاشه ها از اقدامات سازمان دامپزشکی در این منطقه بوده است .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
..................... آمارهای جالبی دارند اول 10000 راس تلفات و حالا هم 65 در کنترل حالا بعد هم میشه 30 درصد تحت کنترل و بعدش 4 درصد ریشه کنی!!!!!
نظر شما
ادامه