کد خبر: ۲۹۱۹۹
خواص تغذیه ای ژلاتین, فواید ژلاتین
 

مسئول نظارت شرعی صید و آبزیان در سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان غذا و دارو به ژلاتین های خوکی مجوز می دهد که عملاً هم به ما اطلاع نمی دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری بسیج، «حجت الاسلام محسن ایمانی» مسئول نظارت شرعی صید و آبزیان در سازمان دامپزشکی گفت: عملاً نظارتی در خصوص واردات ژلاتین های دامی به کشور در دست ما نیست.

وی در خصوص مجوز واردات ژلاتین های دامی به کشور گفت: سازمان غذا و دارو به ژلاتین های خوکی مجوز می دهد که عملاً هم به ما اطلاع نمی دهند.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه در برهه ای از زمان نظر ما را در رابطه با این مسئله خواستند که ما هم در برزیل روحانی گذاشتیم و برای ذبح شرعی نظارت شد، ادامه داد: بر این اساس مدتی در برزیل جلوی ذبح غیرشرعی گرفته شد، اما در حال حاضر برای ترخیص این محصولات هیچ گونه استعلامی از ما نمی شود.

وی درخصوص برخود با وارد کنندگان ژلاتین های خوکی به کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ برخودی با این مسئله نشده، البته بعضی مواقع سرو صدایی در رسانه ها ایجاد می شود که آن هم بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود.

مسئول نظارت شرعی صیدآبزیان در خصوص اظهار اخیر وزارت بهداشت به اینکه فقط به ژلاتین های گاوی مجوز می دهیم ،گفت: ژلاتین های گاوی هم اگر از پوست حیوان ذبح غیرشرعی شده باشد حرام و نجس است، وزارت بهداشت از کجا می تواند تشخیص دهد که حلال است یا نه، وقتی عملاً ساز و کار نظارتی وجود ندارد.
 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه