کد خبر: ۲۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شهریورماه سال 94 با مصوبه مسئولان شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشمر مقرر شد مشکلات میدان دام این شهر یک‌ماهه رفع شود اما در این راستا اقدامی صورت نگرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در آبان‌ماه مجدد در نشست همین شورا باز ضرب‌الاجل دیگری داده و خط و نشان‌هایی کشیده شد که در صورت برطرف نشدن این مشکلات، سریعأ نسبت به پلمب میدان دام توسط دامپزشکی اقدام شود، اما امروز بعد از گذشت قریب به نیم‌سال از این خط و نشان‌ها و اما و اگرها، هنوز این نواقص مرتفع نشده است.

نداشتن آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی به میزان کافی، عدم زه‌کشی مناسب کف میدان و جایگاه‌های فروش که باید با شیب مناسب به سمت کانال‌های دفع فاضلاب متصل باشد، عدم بهسازی کف جایگاه‌های فروش با مصالح مقاوم و صاف و با شیب‌بندی مناسب، دفع نامناسب و غیربهداشتی کودهای حیوانی و تخلیه نشدن مداوم آن‌ها، عدم گندزدایی مداوم محوطه و جایگاه‌ها، نداشتن حوضچه گندزدا در ورودی میدان، عرضه مواد غذایی و میوه به صورت دست‌فروشی در این محل، وجود دو باب مغازه فروش جگر و ساندویچ که فاقد هرگونه معیار بهسازی و بهداشتی هستند و... از جمله مشکلات و معضلاتی است که در میدانِ دام کاشمر به چشم می‌خورد.

در حق شهروندان جنایت نکنیم!

فرماندار کاشمر در همین خصوص در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با انتقاد از اینکه اگر مغازه‌ها یک جنس تاریخ مصرف گذشته به دست مشتری بدهد، سریعأ آن واحد صنفی پلمب می‌شود، اما در خصوص وضعیت میدان دام از سوی دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان کاری صورت نگرفته است، گفت: بی‌تفاوتی دامپزشکی نسبت به معضلات میدان دام، جنایت در حق شهروندان است.

«مهدی فروزان» با بیان اینکه اگر معضلات این میدان تا کنون برطرف نشده باید پلمپ می‌شد، اظهار کرد: مگر شخص خاصی به شما اجازه پلمب نداده که تا کنون این اتفاق نیفتاده است؟!

وی با اعلام اینکه در آبان امسال به صراحت اعلام کردم اگر مالک میدان دام تمایلی ندارد مشکلات بهداشتی را رفع کند باید سریعأ پلمب شود، افزود: با این سهل‌انگاری‌ها با جان مردم بازی می‌شود و هرگونه اتفاقی بیفتد مسئولیت آن با متولیان است.

فروزان اظهار کرد: اگر تب برفکی در آن‌جا شیوع پیدا کند همه متولیان مدعی می‌شوند که ما هشدار دادیم اما کسی گوش نکرد، در صورتی که متولی برخورد خود شما هستید.

فرماندار کاشمر با اظهار تأسف از اینکه مسئولان مرتبط با این موضوع تا کنون حتی یک نامه به اداره اماکن جهت پلمب میدان دام ننوشته‌اند، از آن‌ها خواست همان‌گونه که با موارد غیرقانونی دیگر برخورد می‌کنند با مکان غیربهداشتی همچون میدان دام باید همان برخوردها را نمایند نه اینکه نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

وی اظهار کرد: این مشکلات وقتی پیش می‌آید که در یک جلسه دو ساعت صحبت می‌شود، اما تا جلسه بعدی مصوبات فراموش می‌گردد.

فروزان گفت: به عنوان رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی نمی‌دانم چه باید بکنم که شما تا رفع مشکلات، اقدام به پلمب این محل کنید.

وی افزود: اگر قرار باشد مسائلی که در کارگروه سلامت مطرح می‌شود به نتیجه نرسد برگزاری چنین جلساتی بی‌فایده است، اینکه در این جلسه بنشینیم و فقط گزارش بدهیم فایده‌ای ندارد؛ باید تمامی حرف‌ها عملیاتی شود.

مالک میدان دام، تعاونی دامداران است

معاون اداره دامپزشکی شهرستان کاشمر با بیان اینکه مالک میدان دام تعاونی دامداران است، افزود: معتقدیم این میدان دارای مشکلات بسیاری است که باید در رفع آن‌ها تدابیر جدی اتخاذ شود.

«دکتر محمد حسامی» با اشاره به اینکه ما هم از وضعیت میدان دام رضایت نداریم و معتقدیم نه تنها درب این دو مغازه بلکه درب میدان دام باید پلمب شود، عنوان کرد: باید قبل از پلمب میدان دام، مکان دیگری برای عرضه دام فراهم کنیم تا تبعاتی نداشته باشد؛ آن‌وقت می‌توان نسبت به پلمب آن اقدام کرد.

معاونت خدمات شهری شهرداری کاشمر گفت: در آبان‌ماه جهت رفع مشکلات این مکان جلسه‌ای با حضور مالک میدان دام برگزار و مقرر شد تا عقد قراردادِ جدید، شرکت تعاونی دامداران عهده‌دار تمامی مسائل باشد.

صمیمی در خصوص وضعیت آب شرب میدان دام افزود: با هماهنگی به عمل آمده با شورای روستای کسرینه و مدیریت آب و فاضلاب روستایی به زودی آب شرب از روستای کسرینه تأمین خواهد شد.

اگرچه مشکلات کشتارگاه کاشمر در چندین جلسه قبلی مطرح شده، اما همچنان با توجه به شکایات واصله در خصوص آلودگی آب مصرفی در کشتارگاه و شستشوی لاشه‌ها با این آب در کشتارگاه، نواقص بهداشتی دیگری شامل وضعیت نامناسب بهداشت فردی کارکنان و نداشتن سلاخ مشخص و معین و دارای صلاحیت بهداشت فردی و حضور افراد متفرقه در کشتارگاه، وضعیت ساختمانی نامناسب، نیاز به اصلاحات از جمله بهسازی کف و کانال‌های خروجی فاضلاب و ضایعات، تأمین آب بهداشتی و کافی مورد تأیید مرکز بهداشت، دفع نامناسب پسماندهای حاصله و پراکندگی در محوطه کشتارگاه، جمع‌آوری غیربهداشتی فاضلاب حاصله و دفع پساب خام و دارای بار آلودگی بالا در محیط، وجود سگ‌های ولگرد به‌وفور در محوطه کشتارگاه و... مطرح است و ضرورت دارد نسبت به رفع این مشکلات هرچه سریع‌تر مسئولان چاره‌اندیشی نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
دیوار کوتاهتر ازدامپزشکی پیدا نکردن .دامپزشکی کدوم میدان رو پلمپ بکنه .بیشتر میادین دام که اصلا در دیوار ندارن فقط یه زمین خالیه کجاش پلمپ بزنه . چرا متولی بازار رو ول کردین گیر دادین به دامپزشکی چطور وقتی پول اجاره را از میدان میگیرید به فکر بهداشتش نمی افتید . جناب آقای دکتر حسامی عزیز ما در یک شهرستان 30 سال تمام در جلسات بهداشت روی این موضوع کار کردیم آخرش هم خودمون بدهکار از آب درآمدیم .مشکل میادین دام خیلی جدی تر از این حرفاست .همین تب برفکی اخیر بسترش فقط وفقط میادین دام است وبس
نظر شما
ادامه