کد خبر: ۲۹۲۰۵
مشکلات دامداران خوزستان چیست؟
 

رییس اتحادیه دامداران خوزستان گفت: بیشتر خسارات وارد شده توسط بیماری ویروسی تب برفکی مربوط به دام‌های سبک بوده و دام‌های سنگین دامداران تلفات کمتری را متحمل شده‌اند، اما در مجموع این بیماری مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود آورده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عبدالخالق سبحانی» با اشاره به کنترل بیماری تب برفکی اظهار کرد: این بیماری با تلاش‌های اداره دامپزشکی استان تا حدود زیادی کنترل شده است و تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری ویروسی ادامه دارد.

وی افزود: عدم پرداخت به موقع وجه شیر خریداری‌شده توسط کارخانه‌های خریدار شیر مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود آورده است که باید این مساله توسط مسئولان پیگیری و به آن رسیدگی شود.

سبحانی تصریح کرد: کارخانه‌های لبنی استان پس از خرید شیر، وجه آن را پس از یک تا 3ماه به دامداران پرداخت می‌کنند و این مساله باعث کمبود نقدینگی دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی خود می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این کارخانه‌های خریدار شیر در استان، شیر را با قیمتی حدود 1000 تومان یعنی پایین تر از نرخ مصوب دولت که حدود 1400 تومان است، از دامداران خریداری می‌کنند که این مساله نیز یکی دیگر از مشکلات دامداران است.

رییس اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: امسال دامداران به دلیل بارش مناسب باران و با توجه به اینکه در فصل برداشت قرار داریم، با مشکلات کمتری در بحث تامین علوفه مواجه هستند.
 
 
نظر شما
ادامه