کد خبر: ۲۹۲۲۱
 

مدیركل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: روغن هایی با عنوان روغن جگر كوسه و همچنین اغلب روغن های مار، مجوز بهداشتی ندارند و مورد تایید نیستند و در صورت گزارش توزیع، با متخلفان برخورد خواهیم كرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، روغن جگر كوسه خاصیت طبی دارد و سرشار از ویتامین های دی، ای و آی و امگا 3 است و مصرف دارویی و آرایشی داشته و حتی برخی آن را برای مصارف غذایی نیز استفاده می كنند اما در سلامت و آلایندگی و تقلبی بودن این روغن ها در بازار شك و تردید وجود دارد.

 «دکتر حسین رستگار» افزود: استفاده از روغن هایی مانند روغن مار و روغن جگر كوسه از قدیم بین مردم به دلیل داشتن خاصیت درمانی و دارا بودن امگا وجود داشته اما متاسفانه هیچكدام از این روغن ها مجوز ندارند و غیرقانونی توزیع می شوند.

وی تصریح كرد: از سوی دیگر لازم است كه جنبه حلال و حرام بودن استفاده از این روغن ها نیز مدنظر قرار گیرد.

رستگار تاكید كرد: سازمان غذا و دارو هیچكدام از فرآورده های دارویی، غذایی و بهداشتی بدون مجوز را تایید نمی كند و نمی توانیم مسئولیت توزیع آن را بپذیریم و اگر پرونده ای از آنها در محاكم قضایی مطرح شود، ما نیز به عنوان مدعی العموم ورود پیدا خواهیم كرد.

مدیركل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: اگر روغن مار و روغن جگر كوسه توزیع شوند، طبق وظیفه نظارتی خود ورود پیدا می كنیم.

رستگار تصریح كرد: اگر كسی می خواهد مجوز عرضه روغن مار و روغن جگر كوسه را دریافت كند، باید مراحل قانونی را در سازمان غذا و دارو طی كرده و كد بهداشتی از این سازمان دریافت كند.

وی یادآور شد: این روغن ها بصورت قاچاق وارد كشور شده و اگر گزارشی از آنها به ما برسد، آن را بررسی كرده و با متخلفان برخورد خواهد شد .
 
 
نظر شما
ادامه