کد خبر: ۲۹۲۲۷
دکتر عباس عباسی مطرح کرد: اجرای طرح سامانه ردیابی گوشت مرغ از مزرعه تا سفره
 

بر خلاف عده‌ای که تصور می‌کنند هیچ‌کدام از لبنیاتی‌های سنتی مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اما هستند واحدهایی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت داشته و تولیدات‌شان کاملاً بهداشتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با اعلام این خبر گفت: نمی‌توان تخلف عده معدودی از ماست‌بندی‌ها را به نام همه ثبت کرد، زیرا لبنیاتی‌هایی در سطح شهر وجود دارند که هم سنتی هستند و هم زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند.

«دکتر عباس عباسی» با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر این واحدها بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: سازمان دامپزشکی تنها وظیفه نظارت بر شرایط بهداشتی تأمین شیرخام این واحدها را عهده‌دار بوده و مسئولیتی در قبال چنین فروشگاه‌هایی ندارد.

وی با تشریح وظایف اصلی سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: اصولاً حوزه دامپزشکی در دو بخش دام و صنایع وابسته به دام خلاصه می‌شود؛ بنابراین عمدتاً فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام و همچنین مراکزی مانند عرضه گوشت و مرغ و ماهی و هر چیزی که نام "خام" به آن اطلاق شود، زیر نظارت این سازمان کار می‌کنند. به همین ترتیب، تا زمانی که شیرخام تغییر ماهیت نداده، تامین بهداشت آن توسط سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد.

عباسی در پایان با بیان اینکه لبنیاتی‌های سنتی در مجموع رویکردی قابل قبول دارند، تصریح کرد: واحدهایی که دارای پروانه بهداشتی باشند، بعید به‌نظر می‌رسد تخلفی انجام دهند که منجر به باطل شدن مجوزشان شود. ضمن اینکه با نظارت دامپزشکی، شیرخام آنها به‌صورت کاملاً بهداشتی تأمین می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه