کد خبر: ۲۹۲۳۳
 

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از واگذاری زمین دولتی به متقاضیان احداث کشتارگاه دام سبک برای عشایر در استان البرز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علی‌اصغر شریفی» در نخستین جلسه شورای هماهنگی کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی که امروز با حضور فرمانده سپاه استان البرز و سایر مسئولان در مرکز آموزش تعاون روستایی برگزار شد، اظهار داشت: دامپزشکی استان البرز در سال گذشته توانست علی رغم مشکلات موجود تا حدود زیادی در کنترل بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در استان وارد شود.

وی افزود: با نظارت‌ها و واکسیناسیون به موقع، توانستیم بسیاری از بیماری‌هایی که شاید در سایر استان‌ها بروز زیادی داشت، با همکاری بین بخشی کنترل کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در مورد کشتارگاه دام سبک برای عشایر، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده عشایر استان البرز در جاده چالوس و شهرستان طالقان مستقر هستند، در این مناطق کشتارگاه وجود ندارد و به همین سبب با توجه به این کمبود، زمین دولتی نیز به متقاضیان واگذار می‌شود تا نسبت به ایجاد آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های روستایی می‌تواند در این حوزه قدم بردارد، بیان کرد: شهرستان طالقان در استان البرز تنها منطقه‌ای است که چنین شرایطی دارد.
موسسه رازی نتوانست واکسن تب برفکی را به موقع تحویل دامپزشکی دهد

شریفی در مورد بیماری تب برفکی، گفت: در سال گذشته موسسه رازی نتوانست واکسن تب برفکی را به موقع تحویل دامپزشکی دهد و واکسن موجود در سطح کشور خارجی بود که باید توسط دامدار تزریق می‌شد اما متاسفانه دامداران منتظر دامپزشکی برای تزریق واکسن رایگان ایرانی ماندند.

وی اظهار داشت: به دامداران توصیه شد واکسن مریال حتما تهیه شود و خوشبختانه بدون درگیری خاصی این مرحله سپری شد و تنها در یک دامداری بزرگ حدود 5 دام سربریده شد و درگیری شدید نبود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه تب برفکی آن گونه که در سایر استان‌ها شایع است، در استان البرز وجود ندارد، یادآور شد: تب برفکی بیماری‌ای است که دائم در حال تغییر سویه است و به همین سبب توصیه‌هایی به دامداران در مورد تزریق واکسن‌ها داشتیم و دقیقا دامدارانی درگیر این بیماری می‌شدند که به توصیه‌های دامپزشکی اهمیت نمی دادند.

وی با اشاره به اینکه شدت درگیری‌ها در استان البرز در مجموع کم بود، بیان کرد: عمده تلفات این امر به دام‌های سبک باز می‌گردد.

شریفی افزود: با توجه به اینکه فاز دوم واکسیناسیون در اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، از دامداران درخواست می‌کنیم واکسنی که توسط دامپزشکی توصیه می‌شود را مورد استفاده قرار دهند تا پوشش صد درصدی در این زمینه داشته باشیم.
 
 
نظر شما
ادامه