کد خبر: ۲۹۲۶۲

غزال خوش اقبال که تنها چند لحظه تا مرگ فاصله داشت تا آخرین لحظه برای زنده ماندن مبارزه کرد و در نهایت نیز پیروز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فرادید، «ویم وندر هیور» عکاس اهل "پرتوریا" که برای عکاسی به منطقه حفاظت شده "نتوتو" در تانزانیا رفته بود موفق شد این لحظات خارق العاده را به ثبت برساند.

ماجرا از تعقیب و گریز دو حیوان از پرسرعت ترین های حیات وحش آغاز شد. یکی چیتا و دیگری غزال. غزال که در شرق آفریقا زندگی می کند و بیشتر در بیشه زار ها دیده می شود، معمولاً تا ارتفاع یک متر رشد می کند و وزنی غالبا برابر با 30 کیلوگرم دارد. او در هنگام خطر می تواند بیش از 80 کیلومتر بر ساعت بدود.

از سوی دیگر اما سلطان بلامنازع سرعت بین حیوانات سریع چیتا است. این حیوان که بیشتر در آفریقا زندگی می کند و وزنی بین 35 تا 70 کیلوگرم دارد می تواند تا سقف سرعت 113 کیلومتر بر ساعت بدود و از همین عنصر برای شکار کردن استفاده می کند. یکی از مهمترین نکات در مورد سرعت این حیوان شتاب آن است؛ چیتا می تواند در سه ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

با این همه عکس هایی که هیور از تعقیب و گریز و شکار این دو حیوان سریع برداشت اما نشان می دهد که غزال در این نبرد پیروز بوده است. عکاس در ذیل عکس هایی که در کترز منتشر کرده نوشته وقتی غزال برای یک لحظه به زمین می افتد، او خیال می کند همه چیز تمام شده اما پرش بلند غزال به یک باره ورق را بر می گرداند و او موفق می شود از مهلکه فرار کند.

 
 
نظر شما
ادامه