کد خبر: ۲۹۲۷۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد:
«دکتر مهدی خلج» افزود: از ابتدای زمستان 94 تا کنون، بالغ بر 28 میلیون رأس گوسفند و بز و 3 میلیون رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیرکل امور اداری، رفاه و پشتیبانی و معاون دفتر مدیریت مبارزه با بیماریهای دامی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ابتدای ورود به استان در مصاحبه با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای مرکز دنا اظهار داشت: هدف از سفر به کهگیلویه وبویراحمد بررسی مشکلات، کمبودها و نارسایی های موجود در حوزه دامپزشکی بوده که با توجه به مرتعی بودن استان و شغل دامداری اکثریت مردم این استان و همچنین آغاز فصل بهار و کوچ دامهای عشایر، سعی نموده ایم با رفتن به دل روستاها و مناطق عشایری از نزدیک با مشکلات و موانع موجود آشنا شده و برای رفع آنها برنامه ریزی نمائیم.

کهگیلویه وبویراحمد یکی از استانهای دارای کمترین موارد آلودگی به تب برفکی است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای مرکز استان در خصوص بیماری تب برفکی گفت: این بیماری یک بیماری بومی، نه تنها کشور ما، بلکه همه کشورهای منطقه بوده و اکثر کشورها با این بیماری درگیر هستند. ابزارهای متعددی باید با هم تلفیق شده تا بتوانیم اصول مبارزه را در خصوص تب برفکی داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کمبود واکسن تب برفکی در کشور پرداخت و گفت: تولید واکسن تب برفکی در کشور روند رو به رشدی داشته و علاوه بر یک مرکز تولید واکسن به نام موسسه تحقیقات سرم و واکسن سازی رازی که در طول تاریخ 90 ساله گذشته خدمات ارزنده ای به حفظ و صیانت از سرمایه های دامی کشور نموده، در عین حال یک مرکز دیگری در استان کردستان شروع به فعالیت نموده که با افزایش تولید، نیاز کشور به واکسن تب برفکی مرتفع خواهد شد.

دکتر خلج شیوع بیماری را رو به کاهش عنوان کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد یکی از استانهایی است که کمترین موارد آلودگی به تب برفکی در آن گزارش گردیده است.

وی همچنین از طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی در اردیبهشت 95 خبر داد و گفت: از ابتدای زمستان 94 تا کنون بالغ بر 28 میلیون راس گوسفند و بز و 3 میلیون راس گاو و گوساله بر علیه این بیماری واکسینه شده اند که کار بسیار گسترده ای بوده و الحمدالله بیماری در حال فروکش می باشد.

واکسیناسیون بالغ بر 38 میلیون رأس دام بر علیه بروسلوز در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از مصاحبه خبری خود به کنترل بیماری تب مالت پرداخت و گفت: باکتری عامل بیماری بروسلوز دارای سویه های مختلف با ماندگاری بالا در طبیعت بوده که این موضوع شرایط را برای کنترل بیماری سخت می نماید، اما اصولی ترین روش برای کنترل بیماری آموزش عمومی مردم بخصوص دامداران و روستائیان بوده که بارعایت ضوابط بهداشتی، عدم مصرف شیرخام و دفع اصولی و بهداشتی تلفات دام می توان از شیوع بیماری جلوگیری نمود.

دکتر خلج کاربردی ترین روش کنترل بیماری را واکسیناسیون فراگیر دام عنوان نمود و گفت: در سال گذشته بالغ بر 35 درصد افزایش واکسیناسیون نسبت به سال 93 داشته ایم که بالغ بر 38 میلیون راس دام بر علیه این بیماری در کشور واکسینه شده اند.

وی یکی از برنامه های سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری در خصوص بیماری بروسلوز را واکسیناسیون بره و بزغاله های تازه متولد شده عنوان کرد و گفت: واکسیناسیون بروسلوز را در جمعیت دامهای بالغ نداشته، ولی این عمل را در جمعیت بره و بزغاله هایی که در سال جاری متولد و هیچگونه واکسنی را دریافت ننموده باشند، آغاز نموده و بر اساس یک مدل علمی و آماری در پایان، شیوع بیماری را ارزیابی خواهیم نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از هماهنگی های بعمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص خبر داد و گفت: قرار است در استانهایی که آلودگی بروسلوز بیشتر از سایر استان ها گزارش شده باشد علاوه بر اقدامات صورت گرفته یک برنامه متراکم تر و با مشارکت و تعامل متقابل اجرا نمائیم.

کاهش مراکز آلوده VHS  از 402 کانون در سال 92 به 52 کانون در سال 94 در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان مصاحبه خبری خود با اعلام این خبر گفت: این بیماری با توجه به ماهیت ویروسی آن فاقد دارو بوده و اساس مبارزه با آن بر پیشگیری و کنترل بیماری است.

دکتر خلج گفت: اقدامات خوبی با محوریت سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات ایران و همکاری پرورش دهندگان و اتحادیه سراسری ماهیان سردآبی در کشور صورت گرفته، بطوری که از 402 کانون آلوده در سال 92 به حدود 52 کانون آلوده در سال 94 دست یافته ایم.

وی مبنای کار سازمان دامپزشکی کشور را در این خصوص شناسایی مراکز آلوده و تعیین تکلیف نمودن ماهیان موجود در این مراکز عنوان کرد و گفت: مراکزی که دستورالعمل های بهداشتی سازمان را رعایت نموده اند، در سال 93 به آنها غرامت پرداخت گردید و در عین حال سیستم های قرنطینه ای، نظارتی، جابجایی و آزمایشاتی که قبل از جابجائی تخم چشم زده یا بچه ماهی باید صورت می پذیرفته را به جدیت دنبال کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به سیاست های این سازمان در سال 95 در خصوص بیماری VHS پرداخت و گفت: مقرر گردیده است همه ضوابط بهداشتی همانند سال گذشته با جدیت بیشتر دنبال کنیم و تلاش خواهیم کرد مراکز مولد و تکثیر کشور درجه بندی که در این راستا مراکزی که در رتبه های ایده آل قرار گیرند را به عنوان مراکز اصلی مورد حمایت قرار داده که در طی چند سال آینده بطور طبیعی به مراکز تولید بچه ماهی کشور تبدیل شوند.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی از تدبیر، درایت، تجربه، ظرفیت های موجود بین الملی و حتی داخلی باید استفاده بهینه نمود، به گونه ای که بتوانیم بهره وری را افزایش داده که در این راستا آموزش بهره برداران را باید تقویت نمود.

شایان ذکر است برنامه هایی از قبیل دیدار با مقامات استانی از جمله استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، بازدید از مجتمع های دامداری و سرکشی از مناطق روستائی و عشایری استان و شرکت در جلسات شورای اداری و بخش خصوصی در سفر دو روزه رئیس سازمان دامپزشکی کشور به استان کهگیلویه وبویراحمد پیش بینی شده است.
 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
1
اصلا فروکش نکرده .................................!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
1
0
حق با شما ست. کاملا فروکش کرده!!!!
دامپزشک بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
1
با سلام به خدمت ریاست محترم سازمان به استحضار میرساند که سالها کارشناسان خارجی مدتها می امدند و برای کارشناسان استانها کلاس تشکیل میدادند و میلیونها دلار ماموریت به خارجی ها و میلیونها تومان ماموریت به کارشناسان استانها داده شد و په گواهیهایی که برای انها صادر شد بماند حلا نتیجه این شده که میفرمایند بیماری خودش در حال فروکش میباشد . در ثانی همه اش گفته میشود بیماری از کشورهای خارجی وارد استانهای غربی شده است ممکن است یک بررسی جامع صورت گیرد و اعلام شود دقیقا چه افرادی کوتاهی کرده و چه نوع برخوردی با انها شده است چون ظاهرا کسی استعفا نداده است ولی خیلی از دامداران در نتیجه ورشکستگی از شغل دامداری استعفا داده اند
پاسخ ها
يكي از كارشناساني كه در كلاسهاي مذكور حضور داشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
متاسفانه از زمان شروع اين دوره بحران تب برفكي ،دفتر بهداشت و مديريت بيماريهاي سازمان از كارشناسان استاني شركت كننده در دوره هاي مذكور نه راه كار خواسته و نه مشورتي و نه تشكيل جلسه اي فقط خودشان تصميم گرفته و عمل كرده اند.
نماینده شرکت دارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
1
0
با
سلام خدمت مسئولین حکیم مهر
در پاسخ به دامپزشک بازنشسته عزیز
با توجه به رفت و آمدی که به سازمان دامپزشکی دارم از نظر اینجانب کوتاهی صورت گرفته از جانب سازمان دامپزشکی بخش ............... با توجه به بخش نامه ها و دستورالعمل های بدون فکری که ................... صادر می کنند سهم زیادی بر عهده دارند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
1
........................... آماری که به سازمان ارسال میگردد آمار کذب ........ است ...............................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
همکاران محترم، رئیس سازمان درست میفرمایند. البته ............................................................ بدلائل زیر: اولا ایشان از اول فرمودند که بیماری تحت کنترل است نگران نباشید، ............................... زیرا بنا به گزارشات بیماری در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تلفات بسیار کمی داشته است. پس حرف ایشان درست بوده است ضمن آنکه بالاخره یک روزی میرسد که ویروس میزبان حساس پیدا نکند پس خود بخود کنترل خواهد شد ...........................! جالب نیست؟
دوما: ................................ از دو هفته قبل و در حالی که هنوز کانون های فعال در بعضی استان ها گزارش میدهند اعلام کردند تلفات بیماری 10000 ............................................
راستی هر کسی که ادعا میکند که تلفات چندین برابر ارقام اعلام شده است حتما و یقینا اشتباه شمرده یا غرضی دارد، عدد همان است که اعلام شده است حتی اگر دو استان باقی مانده هم به جمع استان های آلوده اضافه شود، تغییری در نتیجه شمارش پدید نخواهد آمد.
دکتر د از سازمان
|
Afghanistan
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
...................... ضغف مدیریتی ..................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
عرض سلام و ادب خدمت شما همکار گرامی
بعد از گذشت ماهها رایزنی و جمع بندی معضلات و مشکلات و بررسی راه حل ها در حوزه خدمات دامپزشکی:
نامه ای خطاب به ریاست محترم جمهور طراحی شده است و ضمن بیان معضلات، درخواست ایجاد کمیته ای تخصصی برای بررسی راه حل های عبور از وضع موجود مطرح کرده است.
همچنین رونوشت این نامه به
وزارت بهداشت،وزارت جهاد، رییس مجلس،دفتر رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر ارگان های مرتبت ارسال می شود.
اما برای سهل کردن امضای آن از سایتی جهانی و معتبر(به دلیل عدم وجود مشابه داخلی) استفاده شده است تا همکاران سراسر کشور بتواند امضای خود را به ثبت برسانند.
این سایت همان سایتی است که نامه اعتراض به فاجعه منا انجا تهیه شد و بارها شاهد استفاده از این سایت توسط جامعه پزشکی یا مامایی و...در تهیه نامه های مشابه هستیم که اسناد نامه های آنها در خود سایت هست.
سبک سایت به اینگونه است که:
۱‌.متن نامه برای مطالعه در ان قرار داده شده است
۲‌.فیلد های مشخصی از:
۱.نام و نام خانوادگی
۲.شهر و کشور اقامت
۳.شماره نظام دامپزشکی و برای دانشجویان شماره دانشجویی
۴.شغل و مسئولیت
در آن قرار دارد و همکاران با پرکردن صحیح این فیلد ها میتوانند نامه را امضا کنند.
یک ماه مهلت داده شده است برای جمع آوری امضا و بعد از ۱ ماه نامه پرینت گرفته شده و همینطور افرادی که امضا کرده اند نام انها و شماره انها مشخص پای نامه قرار می گیرد و نامه به شخص رییس جمهور اعطا می شود.
البته می توان به کمک نظام دامپزشکی و بررسی شماره نظام ها مهر شود که شماره نظام ها صحت دارد.
با این روش از هرگونه تقلب نیز جلو گیری می شود.
لطفا به ادرس زیر مراجعه و ضمن مطالعه نامه در صورت تایید امضا نماییم و همکاران را به این درخواست عمومی دعوت کنیم
http://www.petitions24.com/name_dampezeshkan
با گذشت دو روز بیش از ۱۵۵۰ امضا از اساتید،مسئولین و همکاران بخش خصوصی و دانشجویان ثبت شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
ببخشید زحمت تهیه این نامه را چه شخص، اشخاص یا تشکلی کشیده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
1
دیگر دامی نمانده که مبتلا نشود پس بیماری " باید " فروکش کند ........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
1
استان اصفهان اعلام 20 هزار تلفات کرده آقا لا اقل هماهنگ بشید این چه وضعیه .!!!!!!حالا یک صفر بذارید جلوش تا ببینیم چی میشه .!!!!!!
نظر شما
ادامه