کد خبر: ۲۹۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از ارائه پیشنهاد تعطیلی باغ وحش خرم آباد به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر ایران، چند روز گذشته خبر مرگ یک گوزن زرد ایرانی در باغ وحش خرم آباد که باردار بوده رسانه ای شد. مقامات رسمی گفته اند این گوزن به دلیل ازدحام بازدید کنندگان دچار استرس شد و خود را به فنس های محل نگهداری کوبید و باعث شکستگی گردن و مرگ آن شد.

«فتحی بیرانوند» مدیر کل محیط زیست لرستان در مورد علت این اتفاق گفت: متأسفانه روز ۱۸ فروردین‌ماه امسال یک رأس گوزن زرد ایرانی در باغ‌وحش «کاسیت» خرم‌آباد تلف شد. بعد از این اتفاق با توجه به اینکه این باغ وحش زیر نظر سازمان دامپزشکی استان فعالیت می کرد، از این سازمان خواستیم علت مرگ این گوزن را اعلام کند.

مدیرکل محیط ‌زیست لرستان افزود: دامپزشکی، علت تلف شدن این گوزن زرد ایرانی را ازدحام بازدیدکنندگان و وارد شدن استرس به حیوان اعلام کرد.

فتحی بیرانوند گفت: بر اساس اعلام دامپزشکی لرستان این گوزن زرد ایرانی به دلیل استرس، خود را به فنس های محل نگهداری کوبید و این امر موجب شکستگی گردن و تلف شدن آن شده است.

وی با بیان اینکه این باغ وحش استاندارد های لازم برای نگهداری از حیوانات را ندارد، گفت: حداقل فضای مورد نیاز در قفس حیوانات در این باغ وحش رعایت نشده است، به طور مثال حداقل مکان مورد نیاز برای نگهداری شیر در باغ وحش 25 متر است که در این باغ وحش برای 6 قلاده شیر 7 متر فضا در نظر گرفته بود.

مدیرکل محیط‌ زیست استان لرستان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نیز تمایلی به اداره کردن این باغ وحش ندارد، گفت: در جلسه ای که روز شنبه در استانداری برگزار خواهد شد، در مورد وضعیت این باغ وحش تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست استان پیشنهاد تعطیلی این باغ وحش را به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم ارائه داده است که موضوع تعطیلی یا واگذاری به بخش خصوصی دارای صلاحیت و امکانات استاندارد، در این جلسه بررسی خواهد شد.

فتحی بیرانوند در مورد برخورد قانونی با عاملان این اتفاق نیز گفت: سازمان دامپزشکی علت مرگ این گوزن را "رم حیات وحش" اعلام کرده است، ولی ما در نامه ای خواستار برخورد قانونی با عاملان این موضوع شدیم و موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

قبل از این مدیر کل دامپزشکی لرستان در گفت و گو با فارس اعلام کرده بود در باغ وحش خرم آباد، گوزن زرد در پی پرتاب سنگ بازدیدکنندگان و فرار به شدت به فنس برخورد کرد و دچار شکستگی گردن شد که متاسفانه با تنفس مصنوعی هم نتوانستیم این گونه باارزش و در خطر انقراض و جنین نارسش را نجات دهیم.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
اخه دامپزشکی شما که ............................... نگهداری و سرپرستی از باغ وحش برای چیتون است?????!!!!!! که مشکلات درست کنید
نظر شما
ادامه