کد خبر: ۲۹۲۸۳
خبرگزاری فارس: تلف شدن 100 رأس دام به علت تب برفکی
 

فرماندار شهرستان برخوار بابیان اینکه طبق آمار رسمی تاکنون 80 رأس دام بر اثر بیماری تب برفکی تلف شدند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که طبق گفته دامداران این آمار نزدیک به 100 رأس دام که بیشتر در حوزه دام سنگین بودند، باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمدرضا عبدانی» در جلسه شورای اداری شهرستان به شیوع بیماری تب برفکی در بین 60 هزار دام سبک و 25 هزار دام سنگین سنتی و صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تب برفکی چیزی نیست که فقط مختص به شهرستان برخوار باشد و متأسفانه کل کشور به‌خصوص استان اصفهان با این بیماری درگیر شده است.

وی به اتخاذ تدابیر اولیه در سال گذشته برای پیشگیری از شیوع تب برفکی شامل سه نوبت واکسن دام و طیور اشاره و اظهار کرد: امسال متأسفانه نوع جدیدی از این بیماری به دام‌ها سرایت کرده که واکسن آن به داخل کشور وارد نشده بود و اخیراً واکسن آن به داخل کشور و نیز استان اصفهان آمده و در حال تهیه این واکسن برای پیشگیری از بیماری تب برفکی هستیم.

فرماندار شهرستان برخوار از ارائه گزارش به استانداری اصفهان در روز گذشته خبر داد گفت: قرار شده است دامپزشکی استان با بسیج تمام امکانات وارد این موضوع شود.

عبدانی ادامه داد: دامداران شهرستان برخوار باتجربه خوبی که در سالیان گذشته از این بیماری داشتند تا حدود بسیار زیادی توانسته‌اند با این بیماری مقابله کنند.

وی بابیان اینکه طبق آمار رسمی تاکنون 80 رأس دام بر اثر بیماری تب برفکی تلف شدند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که طبق گفته دامداران این آمار نزدیک به 100 رأس دام که بیشتر در حوزه دام سنگین بودند، باشد.

فرماندار شهرستان برخوار در پایان از بسیج تمام امکانات شهرستان برای دفع بهداشتی دام‌هایی که دچار تب برفکی شده‌اند خبر داد و گفت: نگرانی ما از رهاسازی دام‌هایی است که به این بیماری دچار شده‌اند.
 
 
نظر شما
ادامه