کد خبر: ۲۹۲۹۱
 

در پی خبر منتشر شده در مورد نگهداری یک قلاده ببر بنگال و یک قلاده شیر توسط پسر جوان در یک باغ شخصی در شهرستان ملارد، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از مخالفت محیط زیست استان تهران با درخواست نگهداری دائم این حیوانات خبر داد و گفت: این فرد باید نسبت به فروش یا انتقال حیوانات به باغ وحش اقدام کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «یعقوب مرید زاده» گفت: یک جوان در حدود یک سال و نیم گذشته یک شیر سه ساله و یک ببر بنگال سه ساله را از یک شرکت داخلی که در حوزه واردات حیوانات فعال است، خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد 200 متر از باغ خود را فنس کشی کرده و در آن این حیوانات را نگهداری می‌کند، افزود: بعد از اینکه محیط زیست از تخلف این جوان در مورد خرید و نگهداری غیرقانونی این حیوانات وحشی آگاه شد، این فرد به سازمان حفاظت محیط زیست مراجعه کرده و مجوز موقت سه ماهه‌ای برای نگهداری موقت شیر دریافت کرد تا در این مدت برای آنها تعیین تکلیف کند.

درخواست نگهداری دائم شیر و ببر بنگال توسط جوان تهرانی

رییس حفاظت محیط زیست ملارد با اشاره به اینکه جوان مذکور درخواست نگهداری دائم شیر و ببر بنگال را به محیط زیست ارائه داده است، گفت: محیط زیست استان تهران با این درخواست مخالفت کرده است و گزارش این مخالفت به سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارسال شده است و در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف سازمان محیط زیست هستیم.

محیط زیست استان تهران مخالف نگهداری دائم شیر ببر بنگال در باغ شخصی

وی افزود: در صورتی که سازمان محیط زیست اعلام مخالفت خود را برای ما بفرستد یک فرصت یک ماهه به این فرد داده می‌شود که نسبت به فروش این حیوانات اقدام کند در غیر این صورت محیط زیست آنها را به باغ وحش منتقل می کند. درخواست قبل از عید به سازمان محیط زیست ارسال شده است احتمالا این طی روزهای آینده پاسخ خود را اعلام خواهد کرد که به لحاظ زیست محیطی امکان ندارد که سازمان با درخواست نگهداری دائم این حیوانت وحشی توسط این فرد موافقت کند.

مدیر شرکت وارد کننده حیوانات تحت تعقیب است

مرید زاده در ادامه با اشاره به اینکه اقدام شرکت فروشنده حیوانات نیزغیر قانونی بوده است، گفت: محیط زیست از شرکت فروشنده ببر و شیر شکایت کرده و حکم بازداشت مدیر شرکت صادر شده و تحت تعقیب است.
 
 
نظر شما
ادامه