کد خبر: ۲۹۳۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

گشت سرزده بازرسی دامپزشکی با ضبط و معدوم‌سازی 200 کیلوگرم مواد پروتئینی در پیشانی شهر دماوند نشان از تخلف‌های صورت گرفته‌ای دارد که جز بازی با جان شهروندان نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مسئولان شبکه دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس در اقدامی مشترک با اداره‌کل تعزیرات حکومتی شرق استان تهران به صورت سرزده از دو فروشگاه مواد پروتئینی و یک رستوران معروف در منطقه گیلاوند شهر دماوند بازدید کردند.

نظارت بر مواد غذایی، یکی از وظایف شبکه دامپزشکی است تا جان انسان‌ها به‌واسطه کوتاهی فروشندگان به خطر نیفتد؛ موضوعی که در بازدید سرزده کاملاً مشهود بود.

رعایت نکردن مسائل بهداشتی در تأمین مواد غذایی یکی از مواردی است که همواره زندگی انسان‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد، هرچند ممکن است که این تهدید خود را در کوتاه‌مدت نشان ندهد، اما مطمئناً اثرهای مخربی در درازمدت خواهد داشت.

بازی با جان انسان‌ها، آن هم در پیشانی شهر و یکی از پرترددترین مکان‌ها در بازدیدی که به صورت سرزده صورت گرفت، بسیار جای تأمل دارد.

فروشگاه معروف شهر و کشتار غیرمجاز

محمدتقی عباسی‌نسیمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس و سلطان‌محمد میرزاکریمی معاون اجرایی اداره‌کل تعزیرات حکومتی شرق استان تهران به همراه کارشناسان خود ابتدا از فروشگاه پروتئینی نزدیک یکی از اداره‌های شهرستان دماوند بازدید کردند.

این فروشگاه به جهت قرارگیری در نزدیکی یکی از اداره‌های دماوند انتظار می‌رفت تا تخلف کمتری در آن مشاهده شود، اما تخلف‌های مختلف موجب تعجب گشت ویژه بازرسی شد؛ به قول گروه بازرسی، نظارت از این فروشگاه‌ها به جهت قرارگیری در کنار این اداره در اولویت دهم قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین تخلف‌ها که جرم به حساب می‌آید و برای آن بر اساس نظر دادستان حبس نیز در نظر گرفته می‌شود، کشتار غیرمجاز دام‌هاست.

ضبط و معدوم‌سازی 200 کیلوگرم مواد پروتئینی

در بازدید از فروشگاه پروتئینی، پنج لاشه گوسفند که به صورت غیرمجاز کشتار شده بودند، ضبط و نمونه‌هایی از این لاشه‌ها به آزمایشگاه ارسال شد؛ در حضور نمایندگان تعزیرات و دامپزشکی، لاشه‌ها تا تعیین تکلیف نهایی در سردخانه فروشگاه مذکور ضبط شد.

مقدار دو کیلوگرم گوشت برزیلی دیفراست شده به صورت غیرمجاز، مقدار 2.5 کیلوگرم مرغ زعفرانی غیرمجاز با رنگ مصنوعی، انجماد غیرمجاز مقدار دو سبد به وزن تقریبی 40 کیلوگرم بال مرغ، انجماد غیرمجاز تعداد هشت قطعه گوشت منجمد برزیلی دیفراست شده به وزن تقریبی 24 کیلوگرم، انجماد غیرمجاز تعداد سه سبد ماهی قزل‌آلا به وزن تقریبی هفت کیلوگرم و تعداد دو بسته اسکلت و ضایعات مرغ به وزن تقریبی 30 کیلوگرم نیز از این فروشگاه کشف شد.

اعضای گشت بازرسی پس از معدوم‌سازی موارد غیرمجاز فروشگاه نخست به سراغ فروشگاه پروتئینی دیگری در پیشانی شهر دماوند در گیلاوند رفتند.

وضع مناسب رستوران معروف دماوند/ تخلفات از چشم بازرسان پنهان نمی‌ماند

بازرسان به هنگام ورود به فروشگاه با 30 بسته‌ قطعه‌بندی شده به وزن تقریبی 150 کیلوگرم که به صورت غیرمجاز منجمد شده بود، مواجه شدند.

همچنین هشت بسته مرغ زعفرانی با تاریخ انقضای 13 فروردین‌ماه سال جاری به وزن تقریبی 24 کیلوگرم نیز که به صورت غیرمجاز منجمد شده بود، کشف و معدوم‌سازی شد.

مقصد بعدی گشت ویژه شبکه دامپزشکی و تعزیرات یکی از رستوران‌های معروف دماوند بود؛ این رستوران از لحاظ بهداشتی شرایط بسیار خوبی داشت، اما دو موضوع از چشم بازرسان پنهان نماند.

مقدار دو کیلوگرم ماهیچه گوسفندی به علت تغییر شرایط و رنگ و همچنین مقدار هشت کیلوگرم ماهی قزل‌آلا به علت شرایط نگهداری نامناسبت و خونابه ضبط و معدوم‌سازی شد.

بازی با جان شهروندان با چه قیمتی؟!

تمام این موارد از فروشگاه‌هایی ضبط و معدوم‌سازی شد که روزانه شهروندان زیادی از آنها خرید می‌کنند و ممکن است هر لحظه جان آنها به‌واسطه همین کوتاهی‌ها در درازمدت به خطر بیفتد.

رعایت اصول بهداشتی یکی از موارد مهمی است که فروشندگان باید بدان توجه کنند و بدانند که این موضوع بازی با جان انسان‌هاست و قسم خوردن پیش بازرسان نمی‌تواند از اهمیت این موضوع کم کند.

بازدید بازرسان از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها همچنان ادامه داشت، اما از چرخ خوابیده خودروی شبکه دامپزشکی کاملاً متوجه سنگینی مواد پروتئینی غیرمجاز و فاسد می‌شویم؛ موادی که شاید اگر بازرسی صورت نمی‌گرفت به مشتریان فروخته می‌شد!

مطمئناً زنگ‌های پی‌درپی تلفن‌های همراه گروه بازرسی هم نمی‌تواند باعث شود که از سلامتی مردم چشم‌پوشی کرد و همه باید در این راستا توجه داشته باشند تا جان انسان‌ها به خطر نیفتد.

باید از گروه بازرسی شبکه دامپزشکی با همراهی تعزیرات حکومتی قدردانی کرد که برای سلامتی شهروندان از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

 

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سمیرا حسینی راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
با سلام. امروز خودرو تیبامو به نمایندگی عظیم خودرو در خیابان ایت الله کاشانی بردم. متاسفانه برخورد بدی دارن. و اینکه چون جاشون کوچیکه ماشینارو به شکل بدی از پارکینگ خارج میکنن!!! برای اینکه ب خودشون زحمت جلو عقب کردن ماشینو ندن!! تو حرکت دستی ماشینو میکشن و اینجوری ماشین سر میخوره و به این شکل ماشینو از پارکینگ بیرون میبرن! این چ وضعیه!!! چرا دلشون ب حال مال مردم نمیسوزه!! وسیله ی خودشونم باشه همین کارو میکنن؟؟؟!! حتی بهشون شکایتم کردیم بی اعتنا بودن!!!
نظر شما
ادامه