کد خبر: ۲۹۳۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

نگاهي اجمالي به اولين كنگره بين المللي بيماري­هاي داخلي دام­هاي بزرگ

 

با ياري پروردگار يكتا، اولين كنگره بين المللي بيماري­هاي داخلي دام­هاي بزرگ در تاريخ 15 الي 17 ارديبهشت ماه 1395 در دانشكده دامپزشكي دانشگاه شيراز برگزار خواهد شد. برگزاري اين كنگره مصادف با روز شيراز بوده و از جمله اهداف آن، افزون بر ارايه مقالات علمي و تخصصي مرتبط، ارج نهادن به مقام ارزشمند دو تن از اساتيد محترم و پيشكسوت، بنيانگذاران بخش بيماري هاي داخلي دام هاي بزرگ و اولين دوره تخصصي اين رشته در دانشكده دامپزشكي دانشگاه شيراز، آقايان "استاد دكتر علي رضاخاني" و "استاد دكتر خداداد مستغني" مي باشد.

از چهره های ملی و بین المللی این رشته جهت حضور، ارائه مقاله و برگزاری کارگاه دعوت به عمل آمده است. از جمله چهره های ملی می توان به آقایان استاد دکتر محمد قلی نادعلیان (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و چهره ماندگار)، استاد دکتر محمد رضا مخبر دزفولی (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و چهره ماندگار) و استاد دكتر محمد نوري (استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهيد چمران اهواز) اشاره کرد. از جمله اساتید مدعو برجسته بین المللی نیز می توان آقای پروفسور دکتر آرکانجلو جنتیله (استاد بنام دانشگاه بولونیای ایتالیا و از شاخص های طب داخلی دام های بزرگ در اروپا) را نام برد. همچنين ساير اساتيد از دانشكده هاي دامپزشكي دولتي و آزاد كشور نيز در اين كنگره حضور داشته و به ارائه سخنراني خواهند پرداخت.

با توجه به موارد مذکور و نکات ارزشمند دیگری که در این کنگره وجود دارد، تا کنون استقبال گسترده ای از سوی مخاطبین دانشگاهی و غیر دانشگاهی از کنگره حاضر به عمل آمده است. به نحوي كه بيش از 400 نفر در اين كنگره ثبت نام كرده و از 500 مقاله اي كه به دبيرخانه ارسال شده است، 420 مقاله به صورت پوستر و 40 مقاله به صورت سخنراني پذيرفته شده است.

همچنين تعداد 6 كارگاه آموزشي تخصصي نيز توسط اساتيد مدعو ملي و بين المللي در اين كنگره برگزار خواهد شد. از جمله پانل هاي علمي كه در اين كنگره حائز اهميت است، پانل بيماري هاي اقتصادي، اجتماعي (socio-economic diseases) خواهد بود كه اميد مي رود با سخنراني ها و تبادل نظرهاي ارزنده، بتوان تا حدودي به حل معضلات اين بيماري هاي آسيب رسان همت گمارد.

به ياري پروردگار، مراسم افتتاحيه كنگره روز چهارشنبه مورخ 15/2/95 راس ساعت 30/8 صبح در سالن آمفي تئاتر دانشكده دامپزشكي دانشگاه شيراز برگزار خواهد شد و تني چند از مقامات اجرايي دانشگاه شيراز، شهر شيراز، استان فارس و كشور نيز در اين مراسم حضور خواهند يافت.

علاوه بر موارد مذكور، ارتباط حرفه دامپزشكي با صنايع دارويي، تبديلي و ساير صنايع مرتبط با اين حرفه، مد نظر برگزار كنندگان مي باشد كه حضور فعالان بخش خصوصي را در اين كنگره رقم زده است به گونه اي كه علاوه بر برپايي غرفه هاي نمايشگاهي از سوي ايشان، به ارائه سخنراني در پانل ارتباط با صنعت نيز خواهند پرداخت.

با توجه به موارد يادشده و همچنين مصادف شدن افتتاحيه كنگره با روز شيراز، افراد متعددي جهت حضور در كنگره از نقاط مختلف كشور به شيراز سفر خواهند كرد. همچنين حضور ارزشمند تمامي علاقمندان به اين همايش تخصصي بين المللي مايه امتنان خواهد بود.

 

با سپاس فراوان

 

دكتر مهرداد پورجعفر - استاد بيماري هاي داخلي دام هاي بزرگ، دبير علمي كنگره

دكتر علي اصغر چالمه - استاديار بيماري هاي داخلي دام هاي بزرگ، دبير اجرايي كنگره
 
 
برچسب ها: شیراز،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
کنگره مذکور کنگره ای ملی بود نه بین المللی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
در کجای دنیا به کنگره ای به زبان فارسی با کتابچه فارسی که فقط یک مدعو خارجی دارد و حتی یک شرکت کننده غیر ایرانی ندارد کنگره بین المللی گفته میشود؟!
نظر شما
ادامه