کد خبر: ۲۹۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

در 27 دسامبر 1985 خبری تکان دهنده دوستداران محیط زیست را در شوک فرو برد؛ دایان فوسی پس از هجده سال فعالیت در زمینه گوریل ها در کابین خود به قتل رسیده بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از "تابناک با تو"، دنیای اطراف ما به راستی دنیای پیچیده و بزرگی است. دنیای درون آدم ها اما از آن بسیار پیچیده تر است. آدم های بسیاری هستند که زندگی خود را صرف علایق خود می کنند؛ اما این علایق گاه از نظر ما عجیب و غیرقابل باور به نظر می رسند.

در اینجا می خواهیم درباره ی زنی به نام «دایان فوسی» صحبت کنیم؛ زنی که بهترین سال های زندگی خود را صرف گوریل ها کرد و سرانجام به خاطر این حیوانات منحصر به فرد و دوست داشتنی، جان خود را از دست داد.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)

دایان، کودکی سخت و اسب هایی که می تازند

در یک شب سرد زمستانی در سال 1932 دایان فوسی در شهر زیبای سانفرانسیسکو به دنیا آمد. مادرش کاترین، مدل لباس و پدرش جرج فوسی کارمند ساده ی بیمه بود. اما کودکی دایان به زیبایی جایی که در آن زندگی می کرد نبود. او شش ساله بود که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند تا زندگی چهره ی ناخوشایند خود را به دخترک داستان ما ـ که بعدها قهرمان گوریل های کوهستانی نام گرفت ـ نشان دهد.

در همان سال، مادر دایان با مردی دیگر ازدواج کرد. ریچارد ناپدری نامهربان و مستبدی بود؛آنقدر که به دایان اجازه نمی داد با مادرش سر یک میز غذا بخورد و با پدر واقعی اش ملاقات کند. روزهای دایان به سختی می گذشت؛ اما همه این روزهای سخت در را به سوی دنیای حیوانات گشود. دایان برای تسلی خاطر به اسب سواری روی آورد و با دیدن دویدن آزادانه اسب ها تحمل سختی زندگی را بر خود هموار کرد.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)

تحصیل در شرایط سخت

او پس از پایان دوره ی دبیرستان آماده رفتن به دانشگاه شد. اقتصاد؛ این چیزی بود که خانواده از او می خواستند اما دایان به رشته دامپزشکی علاقه داشت. دایان که سرکشی را از اسب ها آموخته بود به دنبال علاقه اش رفت.

ولی مشکلی وجود داشت و آن اینکه خانواده از دادن کمک های مالی به او سرباز زدند و دایان برای تحصیل مجبور به فروشندگی و کارگری در مکان های مختلف شد. او در سال 1954 فارغ التحصیل شد.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)

آفریقا سرزمین رویایی دایان

او پس از سال ها رنج و سختی و پس انداز پول به آفریقا سفر کرد و به چند کشور آفریقایی رفت و سرانجام در سال 1967سفر به رواندا فصل جدیدی از زندگی او را رقم زد. او عاشق گوریل ها و زندگی آن ها شد و هجده سال از زندگی خود را صرف گوریل ها کرد و به بررسی زندگی و رفتار آن ها پرداخت.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)

گوریل ها در مه

در سال 1983 او کتاب معروف خود به نام گوریل ها در مه را نوشت. کتاب او بسیار مؤثر و مفید بود و اطلاعات بی نظیری درباره گوریل ها می داد. دایان دیگر دوست گوریل ها شده بود، ولی شکارچیان غیرقانونی از این دوستی خوششان نمی آمد. تحقیقات دایان درباره گوریل ها و فعالیت های او، باعث زندانی شدن شکلرچیان غیرقانونی و وارد آمدن خسارات مالی سنگین به آنان شده بود. جنگ پنهان میان او و شکارچیان شکل گرفت.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)

تراژدی در جنگل

در 27 دسامبر 1985 خبری تکان دهنده دوستداران محیط زیست را در شوک فرو برد؛ دایان فوسی پس از هجده سال فعالیت در زمینه گوریل ها در کابین خود به قتل رسیده بود. قاتل ناشناس او را با شکنجه و به قصد انتقام به قتل رسانده بود. دایان برای همیشه چشمانش را بست تا گوریل ها بهترین دوست خود را از دست بدهند. قاتل او هرگز پیدا نشد و پرونده او همچنان باز است.

زنی که در راه گوریل ها جان داد (+عکس)
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
unknown
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
3
فیلم سینمائی در ارتباط با تلاش های این خانم دامپزشک سالیان قبل ساخته شده است که وجدان کاری و تلاش های این دامپزشک را در کنار زندگی نامه ایشان به عرصه نمایش میگذارد. چقدر خوب میشه که دامپزشکان واقعی و دوستدار حیوانات پا به این عرصه گذاشته و فارغ التحصیل شوند.
نظر شما
ادامه