کد خبر: ۲۹۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر تفرجگاه ائل باغی تبریز ماجرای جان دادن تعدای سگ در این تفرجگاه را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حسن یوسف زاده» در خصوص فیلم و اخباری که در فضای مجازی در خصوص سگ کشی در این تفرجگاه منتشر شده، اظهار کرد: ائل باغی حدود 230 هکتار وسعت دارد که با توجه به بزرگ بودن محوطه تفرجگاه، تعدادی سگ نیز در این محدوده زندگی می‌کنند که همگی آنها جزو حیوانات بی آزار بوده و رام هستند و به همین دلیل نیز مورد توجه گردشگران و خانواده های مراجعه کننده به پارک و نگهبانان تفرجگاه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: نگهبانان این پارک با این سگ‌ها انس گرفته اند و حتی غذای روزانه آنها را نیز تامین می‌کنند.

وی گفت: خانواده‌های زیادی از این تفرجگاه استفاده می‌کنند و با توجه به وسعت زیاد تفرجگاه چهار نگهبان این مجموعه، توان کنترل وجب به وجب تفرجگاه را ندارند، لذا افرادی غذا یا گوشت در اختیار سگ‌های موجود در این تفرجگاه قرار می‌دهند.

یوسف زاده اظهار کرد: هفته گذشته چهار قلاده سگ در این تفرجگاه جان دادند که با بررسی انجام شده علت جان دادن آنها مسمومیت اعلام شد، یک قلاده سگ نیز که مصدوم شده بود توسط همکاران مجموعه تفرجگاه و حامیان حیوانات به کلینیک حیوانات انتقال داده شد ولی در آنجا جان داد. با توجه به اینکه هر چهار سگ همزمان مسموم شده بودند، قطعاً همگی از یک نوع غذا تغذیه کرده بودند.

وی یادآور شد: ما مجموعه شهرداری و ائل باغی به شدت این اقدام را محکوم کرده و در حال بررسی برای یافتن مسبب مسموم شدن این سگ‌ها هستیم، ولی با توجه به اینکه افراد زیادی به این تفرجگاه رفت و آمد می‌کنند و تعداد زیادی از آنها غذایی را در اختیار سگ‌ها قرار می‌دهند، معلوم نیست این مسمومیت ناشی از چه چیزی بوده است.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص مصادف بود مرگ این سگ ها با بازدید شهردار منطقه 9 از تفرجگاه گفت: ما جلسات ماهانه‌ای را با شهردار منطقه در خصوص مسائل عمرانی و فضای سبز برگزار می‌کنیم و جلسه ما هرگز به مسائلی مانند سگ‌ها ربطی نداشت، یک عده افراد سود جو از انتشار خبر این بازدید در پایگاه خبری منطقه سوء استفاده کرده و جان باختن سگ‌ها را به بازدید شهردار نسبت می‌دهند که این امر کذب محض است، شهرداری مدافع حقوق حیوانات است و با حامیان حیوانات نیز همکاری بسیار خوبی دارد.

مدیر تفرجگاه ائل باغی با تاکید بر پیگیری جدی منبع شایعات ایجاد شده و برخورد قانونی با آنها اظهار کرد: ما با تمام توان از حقوق حیوانات حمایت کرده و هر نوع بی اخلاقی و انتشار مطالب کذب را محکوم می کنیم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
1
نفرین بر قاتلان موجودات زیبای خداوند در تبریز.
نظر شما
ادامه