کد خبر: ۲۹۳۵۵
تکذیب انتقال 400 سگ بیمارِ پردیسان به کهریزک برای کشتار/بیماری سگهای پردیسان به انسان قابل سرایت نیست
 

مسئول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان با رد انتقال 400 سگ بیمار در پردیسان برای کشتار در مرکز کهریزک، گفت: قرار است در جلسه ای با شهرداری با حضور گروهی از حامیان حیوانات در این زمینه تصمیم گیری شود و نقطه نظرات برای گرفتن سگ ها و انتقال و درمان آنها رایزنی شود.

طی انتشار اخباری در فضای مجازی عده ای از دوستداران و فعالین محیط زیست نسبت به سرنوشت سگهایی که مبتلا به بیماری دیستمپر در کهریزک ابراز نگرانی کردند.

به گزارش حکیم مهر، «علی عمارلویی» در گفتگو با سلامت نیوز از برگزاری جلسه ای در این باره با شهرداری خبر داد و گفت : قرار بر این شده که گروهی از حامیان حیوانات در این جلسه برای تصمیم گیری حضور داشته باشند.

علی عمارلویی، مسئول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان در واکنش به انتشار اخباری درباره انتقال 400 سگ مبتلا به بیماری دیستمپر به سوله کهریزک برای کشتار آنها و اینکه این مرکز سوله مرگ است؛ گفت: هنوز هیچ حیوانی از پارک پردیسان منتقل نشده است. قرار است در این زمینه با شهرداری جلسه ای داشته باشیم و حتی قرار بر این شده که گروهی از حامیان حیوانات در این جلسه برای تصمیم گیری حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: چطور ممکن است مرکزی که هنوز افتتاح نشده است، سوله مرگ باشد؟ قرار است در صورت امکان تعدادی از سگ هایی که سالم هستند را به این مرکز منتقل کنیم یا حامیان حیوانات مراکزی را که خودشان می دانند برای انتقال سگ ها معرفی کنند.

وی با اشاره افزایش آمار مرگ و میر سگ ها بر اثر بیماری دیستمپر طی دو هفته اخیر گفت: طی دوهفته اخیر 30 لاشه سگ در پردیسان پیدا کرده ایم که روزانه بر آمار آن اضافه می شود. چنین نیست که بخواهیم همه سگ ها را بکشیم بلکه باید درباره آنها سریع تصمیم گیری کنیم.

عمارلویی تاکید کرد: ما حیوانات بسیار مهمی مثل یوزپلنگ در پارک پردیسان داریم و نمی توانیم سگ های بیمار را نگهداری کنیم و دو گونه ارزشمندمان را از بین ببریم.

وی با انتقاد از جوسازی ها علیه محیط زیست گفت: همه دوستداران حیوانات فقط می گویند ما به سگ ها غذا می دهیم و یا می گویند سگ ها را عقیم سازی کرده ایم، اما در واقع چند تا سگ تا به حال عقیم سازی کرده اند که حالا روز به روز به جمعیت سگ ها در پردیسان اضافه می شود؟ اگر هم این کار انجام شده باشد در حد کمی است.

وی در واکنش به اینکه حامیان حیوانات گفته اند از سازمان حفاظت از محیط زیست درخواست کرده اند در پارک پردیسان محوطه ای بدهند تا سگ های بیمار را با هزینه خودشان درمان کنند؛ آیا چنین چیزی امکان پذیر است؛ گفت: امکان ندارد. واقعا محیط زیست نمی تواند چنین کاری کند که خود بیماری را در دل پردیسان بیاوریم. از طرفی دیگر سگ و گربه حیوانات شهری هستند و مسئولیت رسیدگی به آنها با سازمان حفاظت از محیط زیست نیست و شهرداری در این مورد مسئول است اما چون در اینجا تجمع می شود این برداشت شده که محیط زیست متولی رسیدگی به وضعیت این گروه از حیوانات است.

مسئول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان در پاسخ به اینکه آیا بیماری دیستمپر از قابل انتقال از سگ ها به انسان است؛ گفت: این بیماری قابل انتقال به انسان نیست اما به سگ سانان و گربه سانان بزرگ قابلیت انتقال دارد. حتی ما برای دفع لاشه های سگ ها از گروه دیگری درخواست دفن کرده ایم چون خودمان با حیات وحش سروکار داریم اینکار را نمی کنیم. برای یوزپلنگ ها کلی وسایل امنیتی گذاشته ایم تا بیمار نشوند. اگر کوچکترین صدمه ای ببینند باید جوابگوی کشور باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: قرار است در جلسه ای با شهرداری با حضور گروهی از حامیان حیوانات در این زمینه تصمیم گیری شود و نقطه نظرات برای گرفتن سگ ها و انتقال سگ ها و درمان آنها رایزنی شود.
 
 
نظر شما
ادامه