کد خبر: ۲۹۳۵۷
آغاز واکسیناسیون رایگان علیه بیماری لمپی اسکین  در استان کرمانشاه
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: دوره آزمایشی رعایت پیش سرد در کشتارگاه صنعتی بیستون با موفقیت انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پاک پرس، «دکتر نادر پرور» درباره ساماندهی کشتارگاه های کرمانشاه اظهار داشت: از اسفند ماه دوره آزمایشی رعایت پیش سرد در کشتارگاه بیستون آغاز شد و اینک با رفع نواقص، فضایی برای نگهداری لاشه دامها به مدت 24 ساعت و در دمایی با رطوبت کافی برای سالم سازی از هرگونه آلودگی ایجاد شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین از تلاش برای تجهیز سایر کشتارگاه های استان به این امکانات خبر داد.

سرمایه دامی کرمانشاه بیش از 3 هزار میلیارد تومان است

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به برخورداری این استان از سه میلیون راس دام سبک، 200 هزار راس دام سنگین 200 هزار کندوی عسل سرمایه دامی کرمانشاه بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

دکتر پرور با اشاره به تلاشهای انجام شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: از آنجا که توجه به سلامت و اقتصاد خانواده ها به ویژه خانوار روستایی از جمله اصلی ترین اقدامات دامپزشکی است، تمام فعالیتهای این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه برای مصون ماندن سرمایه ها در تلاش هستیم افزود: استان کرمانشاه بیش از 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور بحران زده عراق دارد و در این راستا تلاش برای مصون ماندن از تهدیدهای ورود قاچاق و دامهای آلوده از اصلی ترین دغدغه های دامپزشکی استان است.
توصیه به دامداران برای سمپاشی بدن و جایگاه دام به منظور مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بارشهای اخیر هوایی مرطوب را در استان ایجاد کرده اما مقابله با بیماری تب کریمه کنگو از جمله برنامه های مداوم دامپزشکی به ویژه در مناطق حساس و پر خطر است.

دکتر پرور مقابله با کشتار غیرمجاز دام را از جمله راهکارهای مبارزه با انتقال بیماری های دامی دانست و بیان کرد: سمپاشی مناطق مرزی، توصیه به دامداران برای سمپاشی بدن و جایگاه دام هر 15، 20 روز یکبار، بهسازی و نوسازی جایگاه نگهداری دام و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به دامداران از جمله راهکارهای مبارزه با بیماری های دامی است.

وجود چهار میدان دام صنعتی در کرمانشاه

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین از صدور پروانه میادین دام جدید در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار میدان دام صنعتی و دارای پروانه بهداشتی در استان وجود دارد که به منظور کنترل آلودگی دامی در مکانهای بهداشتی و در حضور مسئول فنی-بهداشتی نظارت می شوند.
 
 
نظر شما
ادامه