کد خبر: ۲۹۳۸

حکیم مهر -  زمین شناسان برزیلی ماه گذشته اعلام کردند فسیل تقریبا سالمی از شکارچی ماقبل دایناسورها را که حدود 238میلیون سال پیش می‌زیسته است، یافته‌اند.

دیرینه شناسان دانشگاه لوتران برزیل اعلام کرده‌اند، این موجود حدود 7 متر طول و900 کیلو بوده است و در دوران تراسیک می‌زیسته است (200 تا 250 میلیون سال پیش.)

تیمی با سرپرستی دیرینه شناس فورتادو کابیرا و بیولوژیست لوسیو روبرتو دا سیلوا این فسیل را در شهر دون فرانچسکا پیدا کردند، این شهر 260 کیلومتر از پورتو الگری، پایتخت ایالت جنوبی ریو گراندسول فاصله دارد.

دا سیلوا در یک کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد: ما هیچ‌گاه تصور چنین چیزی را نداشتیم، وضعیت فیزیکی این فسیل از لحاظ سالم بودن و این‌که چگونه تا به امروز اینقدر بخوبی حفظ شده و اندازه آن، بسیار مهیج است. این کشف به ما اجازه می‌دهد تا آناتومی این موجودات و فسیل‌های دایناسورها را بهتر متوجه شویم و به ما کمک می‌کند با دقت بیشتری اسکلت‌های آنان را بازسازی کنیم.

فورتادو کابیرا افزود: اینها تنها باقیمانده‌هایی هستند که پاهای تقریبا سالمی دارند که به ما اطلاعات جدیدی درمورد حرکت این حیوانات خزنده خارق‌العاده می‌دهد.

باقیمانده‌های کشف شده این فسیل در ساختار یک سنگ رسوبی که حدود میلیون‌ها سال قدمت دارد، پیدا شده است. دیرینه‌شناسان معتقدند موجودات گیاهخوار برای استفاده و نوشیدن آب در این نقطه توقف کرده‌اند و به وسیله گوشتخوارانی از جمله این فسیل به نام پرستوسوچوس محاصره شده‌اند.

پرستوسوچوس (prestosuchus) نسبت نزدیکی با کروکودیل دارد، زیرا جمجمه‌ای بزرگ و کشیده همراه با فکی بلند و دندانه‌دار داشته است.

 

 

نظر شما
ادامه