کد خبر: ۲۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: لاشه‌های قوچ و میش منطقه سرخه حصار به 20 مورد رسید/ علت تلف شدن حیوانات هنوز مشخص نیست
 

رئیس اداره حیات وحش استان تهران از کشف لاشه‌های قوچ و میش در منطقه سرخه حصار خبر داد و گفت: تعداد لاشه‌ها تا روز پنج شنبه هفته گذشته به 20 مورد رسیده است، اما علت بیماری هنوز مشخص نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد کرمی» گفت: 14 فروردین حدود 10 لاشه‌ قوچ و میش در منطقه سرخه حصار دیده شد و از آن روز به بعد تا روز پنج شنبه هفته اخیر تعداد لاشه‌ها به 20 مورد رسیده است که بیشتر لاشه‌ها میش بودند.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی علت تلف شدن این حیوانات را هنوز اعلام نکرده است اما مطمئن هستیم که بر اساس شواهد نوع بیماری، طاعون نشخوار کنندگان کوچک نیست ولی هنوز این موضوع نیز رسما و کتبا به ما اعلام نشده است و ما منتظریم علت تلفات را به ما اعلام کنند.

رئیس اداره حیات وحش استان تهران در مورد احتمال انتقال بیماری به انسان گفت: مطمئن هستیم بیماری، بیماری مشترک حیوان و انسان نیست اگر بود قاعدتا اقدامات مراقبتی و امنیتی بیشتری را انجام می‌دادیم، هم اکنون دو بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تب برفکی در کشور مشکل ساز شده است.

کرمی افزود: واکسینه شدن دام‌ها با اداره کل دامپزشکی است و ما از آنها خواستیم که مناطق روستاها و دامداری‌‌هایی که در اطراف تهران است را حتما واکسینه کنند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل کوچ عشایر، پیگیر هستیم دام‌هایی که می‌خواهند وارد مناطق ییلاقی تهران شوند حتما باید تأییدیه واکسیناسیون را داشته باشند، این موضوع به امور عشایر و دامدارها اعلام شده است و اگر این پروانه را نداشته باشند امکان تردد در مناطق ییلاقی و مراتع را نخواهند داشت.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
شما از دامپزشکی خواستید که دامها رو واکسینه کنه فقط جهت روز مبادا و رفع تکلیف بوده است همکاری در جهت تامین اعتبارات این کار رو هم پیگیری کردید ایا اقدام به تامین علوفه در قسمتهای از منطقه حفاظت شده که صعب العبور است جهت جلوگیری از تردد وحوش به پایین دست نمودهاید ،ابشخورها چگونه طراحی شده اند ای در مناطقی هست که امکان دسترسی حیوانات اهلی به ان غیر ممکن باشد و اایا سازمان متولی فقط وظیفه اش نگارش نامه در خصوص واکسیناسیون است . محدوده تردد وحوش چند کیلومتر است که شما پیشنهاد واکسیناسیون دادهایدمتاسفانه این نامه نگاری جهت فرار از عواقب احتمالی در همه ادارات محیط زیست رایج شده لطفا به فکر راه حل عملی باشید
نظر شما
ادامه