کد خبر: ۲۹۳۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
خبرگزاری فارس: 92 اکیپ دامپزشکی در خوزستان به حال آماده‌باش درآمد
 

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته، بیماری تب برفکی در این استان به کنترل درآمد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مصطفی کنارکوهی» اظهار کرد: بیماری تب برفکی که به دلایل متعدد نظیر حساس بودن دام، نداشتن پوشش ایمنی، تراکم دامی بالای فصلی، نزولات آسمانی استان و ورود تعداد بالایی از دام های عشایر کوچ رو در استان شایع شده بود با تلاش شبانه روزی کنترل و کانون های بیماری به تعداد اندک و انفرادی تعدیل یافت.

وی افزود: کنترل کامل بیماری با توجه به ماهیت عامل آن که از سرعت انتشار بالایی برخوردار است امری مشکل و مستلزم صرف زمان بیشتری است.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: این سازمان با پیش بینی ورود بحران در اوایل سال ۱۳۹۴ و برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان سیاسی، مالی و تشکل های دام پروری استان و دریافت کمک و مساعدت های آنان، توانست در حد قابل قبولی خسارت وارد بر سرمایه دامی استان را کاهش دهد.

وی یادآور شد: البته این امر به معنا نیست که خسارت وارده کم است ولی نسبت به قدرت تخریبی ویروس عامل بیماری و در مقایسه با آنچه انتظار می رفت، خسارت وارده در حد قابل قبولی کنترل شد.

کنارکوهی گفت: این موضوع در بررسی های تحلیلی اخیر، به صورت تلویحی به آن اشاره شده است و قطعا این مهم بدون پیش بینی به موقع بروز بحران، برنامه ریزی صحیح و حمایت های مالی و سیاسی استانداری و مساعدت های مدیریت بحران استان امکان پذیر نبود.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: در این زمان که بیماری در حال فروکش است جا دارد از تجدید رعب و اضطراب بین دامداران و برخورد احساسی با موضوع اجتناب شود تا این اداره کل فرصت آن را داشته باشد، حداقل بخشی از توان پرسنلی و خدماتی خود را به پیشگیری از سایر بیماری های فصلی قرار دهد.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
با پیش بینی ورود بحران در اوایل سال ۱۳۹۴ و برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان سیاسی، مالی و تشکل های دام پروری استان و دریافت کمک و مساعدت های آنان، توانست در حد قابل قبولی خسارت وارد بر سرمایه دامی استان را کاهش دهد.
جالبه پیش بینی ورود بحران در اوایل سال ۱۳۹۴ !!!! و نکته جالب تر، بروز خسارات در حد قابل قبول!!!!
اگر میشد این غربی ها خودشون رو تحریم نمی کردند و میگذاشتند در پیش بینی و کنترل بیماریها از تجربیات خودمون به اون ها منتقل میکردیم چقدر خوب بود و اینقدر عقب مونده نبودند. بخاطر همینه که در اروپا نمیتونند بیماری تب برفکی رو کنترل کنند و تلفات غیر قابل قبول میدهند ولی ما در ایران علاوه بر اینکه کنترل میکنیم تلفات قابل قبولی هم میگیریم، ببخشید میدهیم
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
پیش بسوی کنترل بقیه بیماری ها
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
من دامپزشک بخش خصوصی در خوزستان هستم و کاری به سیاست کاریها هم ندارم . میخواستم بگم اتفاقا صحبت های مدیرکل خوزستان تا حد بسیار زیادی درست است البته از اوایا 94 نه ولی حدود شهریور ماه دامپزشکی خوزستان خطرات بیماری و احتمال شیوع ان را بشکل گسترده تقریبا به همه دولتیها و غیر دولتیها اطلاع داد یقینا میتونم بگو یم اگر دامهای عشایر سایر استانها نبود که فکر کنم حدود 2 میلیون امسال به خوزستان اومدند درگیری بیماری در خوزستان بسیار کمتر از این بود . با این وجود پرسنل دامپزشکی شبانه روزی کار کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
حکیم مهر عزیز شما شخصا و در خلوت خود در مورد این مصاحبه ها وجدانا چه فکری داری ................. اخه باچی کنترل میکنند .واکسن که نیست .قرنطینه که واویلا .دادوستد دام اونطوری و ..... چکار میکنند نکنه ورد و دعا میخونن که به ما یاد نمیدن والا ما که هر روز شاهد تلفات هستیم واین بیماری داره قشنگ روند خودش رو طی میکنه و متاسفانه این روند تمایلی به کاهش نداره انگار ویروس هم حسابی از دست مدیران عصبانیه . قبلنا تب برفکی دوماه بیشتر دوام نداشت ولی الان 5ماه بیشتره که کاهشی در روندش دیده نمیشه .این ویروس واقعا وحشی و سرکش شده و چون هیچ سدایمنی جلوش نیست حالاحالاها باید منتظر تلفات بود واز طرفی ویروس ازگاو به گوسفن و ازگوسفند به گاو که میره پاساژ داده میشه وروز بروز جری تر وخطرناکتر میشه واقعا دیگه بحران از این بدتر نمیشه واین واژه هایکنترل وتحت کنترل ومهار دیگه بدرد نمیخوره باید مسئولین رده بالای نظام وارد معرکه شده فکری بیاندیشند .دامداری رو به نابودی است . وخطر کاملا جدی است .اصلا هم بزرگنمایی نیست شما داری کوچک نمایی میکنید واقعیت چیز دیگری است .
نظر شما
ادامه