کد خبر: ۲۹۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شیوع تب برفکی در برخی کانون های درگیر بیماری در لرستان از اواخر سال گذشته تاکنون هرچند روند کاهشی داشته، ولی رفع کامل این مشکل همچنان در انتظار تامین واکسن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، طی هفته های گذشته چندین پیام نگران کننده از سوی شهروندان دلفانی مبنی وارد آمدن خسارات به دامداران بر اثر بیماری تب برفکی دریافت شد.

روز گذشته یکی از دامداران از روستای چشمه گشه (رحمت آباد) با ارسال تصاویری نوشت: «طی چند روز گذشته حدود ۱۰ رأس بره گوسفند و دو رأس از گاوهایم بر اثر بیماری تب برفکی از بین رفتند و یکی دیگر از آنها به شدت بیمار و در حال تلف شدن است.»

موضوع را از طریق رییس شبکه دامپزشکی شهرستان دلفان پیگیری کردیم.

«دکتر امیری» با اذعان به اینکه به شدت با کمبود واکسن تب برفکی مواجه هستیم، اظهار داشت: گزارش هایی که نشان دهنده وضعیت حاد در شهرستان بعلت این بیماری باشد نداشته ایم.

وی افزود: بنا به درخواست دامداران در کانون هایی که شیوع بیماری تب برفکی احتمال داده شده است، واکسیناسیون انجام گرفته اما اینکه در یک عملیات کلی واکسیناسیون عمومی انجام گرفته باشد، به علت کمبود واکسن مقدور نبوده است.

این مسئول در خصوص منطقه چشمه گشه گفت: طبق مدارک موجود، سه بار تیم های واکسیناسیون ما به این محل اعزام شده اند.

امیری اضافه کرد: در مرحله اول گوسفندان این منطقه واکسن زده شدند زیرا فقط دام های گوسفند مورد درخواست بوده است؛ در مراحل بعدی سایر احشام از جمله گاوهای آنان تزریق واکسن شدند.

رییس دامپزشکی دلفان تصریح کرد: ما هنوز دام های تلف شده از جمله گاوهای مورد تاکید را ندیده ایم، باید بررسی شود که علت تلف شدن آنها تب برفکی بوده یا مورد دیگر.

وی از دامداران خواست با ملاحظه موردهای این چنینی بلافاصله دام تلف شده را برای بررسی های بیشتر به دامپزشکی شهرستان منتقل نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
0
جالب است دام تلف شده را به دامپزشکی منتقل نمایند که چی بشه .اینطوری کنترل کردید بیماری را که همه جا را گرفته . دام تلف شده باید فورا به طرق بهداشتی دفن بشود . یعنی شما نمیدونید تلفات از تب برفکی است یا میدانید و .................. میگویید .دامدار بهتر از شماها میداند که تلفات تب برفکیست .اینقدر ............................. به بهای نابودی دامدار .وا اسفا!!!!!!
نظر شما
ادامه