کد خبر: ۲۹۴۳۳
تلف شدن 41 راس گوسفند بر اثر سیل در شهرستان چرام
 

رئیس دامپزشکی شهرستان چرام از تلف شدن 41 راس گوسفند بر اثر بارندگی های شدید چند روز گذشته و وقوع سیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام، «مهرعلی احمدی مطلق» ظهر امروز با اشاره به کنترل بیماری تب برفکی، اظهار داشت: بیماری تب برفکی که از اوایل اسفند 94 در شهرستان چرام شروع شده بود با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان چرام کنترل و فروکش کرده است.

رئیس دامپزشکی چرام، افزود: از کل دام های شهرستان چرام که 145 هزار راس دام می باشد، 45 درصد دامها علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند و 55 درصد باقی مانده نیز در اردیبهشت ماه واکسینه خواهند شد.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از 69 هزار راس دام سبک و 2700 راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در سال 95-94 خبر داد.

احمدی مطلق در ادامه با اشاره به تلفات ناشی از بارندگی اخیر به دامداران چرامی، گفت: متاسفانه در پی بارندگی های شدید اخیر 41 راس گوسفند بر اثر سیل در نقاط مختلف شهرستان چرام تلف شدند.

این مسئول، افزود: قریب به سه چهارم این تلفات ناشی از صاعقه و رعد و برق در روستای کوه سیاه بود که تعداد 30 راس گوسفند را از بین برد.

رئیس دامپزشکی چرام همچنین از تلف شدن 7 راس گوسفند در روستای دلی جی این شهرستان بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: در روستای بیدک نیز بر اثر شدت بارندگی و سیلاب یک طویله 20 مترمربعی تخریب شد.

احمدی مطلق در پایان افزود: در روستای تنگ مو این شهرستان نیز 4 راس گوسفند بر اثر آبگرفتگی و سیل تلف شدند.

 
تلف شدن 41 راس گوسفند بر اثر سیل در شهرستان چرام
 
نظر شما
ادامه