کد خبر: ۲۹۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: واحدهای غیرمجاز استحصال چربی سریعاً جمع‌آوری و تخریب شوند
 

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: واحدهای استحصال چربی که دارای پروانه کسب نبوده و از استاندارد لازم برخوردار نیستند به علت آسیب جدی که به محیط زیست وارد می‌کنند سریعاً و بدون ملاحظه باید تخریب شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «هدایت‌اله جمالی‌پور» معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری در جلسه ساماندهی واحدهای روغن‌کشی که با حضور معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری، مدیرکل دامپزشکی استان تهران و روسای ادارات مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: تامین سلامت مردم یکی از وظایف مهم حاکمیت است و در این زمینه همه باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم و عدم توجه به تولیدات سنتی و غیر استاندارد روغن، می‌تواند سلامت و امنیت جامعه و نیز محیط زیست را به خطر اندازد.

وی متذکر شد: برای تامین سلامت مردم و حفظ محیط زیست لازم است ساماندهی واحدهای چربی سوز در دستور کار قرار می‌گیرد و از شکل سنتی خارج و به صورت صنعتی و بهداشتی انجام پذیرد.

معاون استاندار تهران گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر 39 واحد غیرمجاز استحصال روغن از ضایعات کشتارگاهی در شهرستان ری وجود دارد که محصول آن‌ها در تولید صابون و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده واقع می‌شود.

وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی و کلانتری جهت پلمب واحدهای خطرساز و غیر استاندارد انجام شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: ادارات ذی‌ربط با هدف حفظ سلامت و امنیت اجتماعی و کنترل بهداشتی محصولات، می بایست این گونه واحدها را ظرف مدت زمان کوتاهی در قالب صنوف قانونی ساماندهی کنند.

وی بیان داشت: شبکه بهداشت شهرستان به‌طور مداوم می بایست با نمونه‌برداری‌های دوره‌ای از اغذیه فروشی‌ها و کارخانجات تولید روغن کیفیت روغن تولیدی و مصرفی را کنترل کنند.

جمالی‌پور خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه مورد مشکوکی برای استفاده محصولات این واحدها در صنایع غذایی توسط شبکه بهداشت شهرستان اعلام نشده است ولی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه شبکه بهداشت باید نسبت به مصرف این محصولات حساس باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز نسبت به حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تشکیل کارگاه‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی با حساسیت و جدیت نظارت و پیگیری لازم را انجام دهد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
چقد عکسش بداخلاق آقای فرماندار میخواد تخریب کنه
نظر شما
ادامه