کد خبر: ۲۹۴۳۷
 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: در سال گذشته جهت ادامه کار دانشکده محیط زیست استان یک میلیارد تومان مصوب شد و 500 میلیون تومان تخصیص گرفتیم و ایجاد دانشکده پیشرفت فیزیکی خوبی داشت، ولی هم اکنون بعلت کمبود اعتبارات روند احداث با کندی مواجه است و انشاالله در سال جاری بودجه لازم جهت تکمیل این دانشکده تخصیص یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «مهرداد فتحی بیرانوند» در خصوص زیست گاه های استان نیز اظهار داشت: از بدو قبول مسئولیت تابحال در حوزه های مختلف کاری تلاش های زیادی جهت حفاظت از محیط زیست استان صورت داده ایم و خوشبختانه با زحمات همکاران تلاشگر در بحث احیاء زیستگاه ها در سطح کشور اول شدیم.

وی افزود: به اندازه کل عمر محیط زیست در استان پاسگاه های حفاظت از محیط زیست احداث نمودیم، از قبیل سه پاسگاه در سفید کوه خرم آباد، یک مورد در سفید کوه ازنا در بروجرد یک پاسگاه در حال ساخت داریم، همچنین در پلدختر، یافته، چم تکله و ... احداث این پاسگاه ها در حال انجام و بررسی است.

وی اظهار کرد : عملکرد محیط زیست استان خوشبختانه در سطح کشور مثبت بوده و در تمام حوزه های کاری لرستان موفقیت های بی سابقه ای کسب کرده که جا دارد از همه همکاران تقدیر و تشکر نمایم.

فتحی بیرانوند همچنین گفت: در حال حاضر استان دارای 5 صنعت سبز است که شرایط زیست محیطی را رعایت کردند و به مسئولان کشوری معرفی شدند.

مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به برخورد با متخلفین حوزه زیست محیطی گفت: یکی از اولویت های کاری ما برخورد با متخلفین بود و در 2 سال گذشته یگان حفاظت ما که بعضاً دچار مشکل شده و با واکنش هایی که از سوی متخلفین مواجه می شدند، با جدیت متخلفان را دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی داده اند و در این خصوص پرونده های قضایی زیادی در دادگاه ها تشکیل شده و به صدور رأی منتهی شدند.

فتحی بیرانوند همچنین در مورد باغ وحش بام خرم آباد گفت: ما بازدید های دوره ای از این باغ وحش داشتیم و در خصوص تغذیه حیوانات نگهداری شده در آن تذکراتی دادیم، چون وضعیت خوراک این حیوانات به هیچ وجه مناسب نبود، اما الان تا حدودی وضع خوراک حیوانات مثل گذشته نیست و بهبود یافته، چرا که در این خصوص بارها هشدارهای زیادی به متولیان این باغ وحش ارائه دادیم.

مدیر کل محیط زیست افزود: فضای نگهداری حیوانات در باغ وحش باید استانداردهای لازم را داشته باشد؛ استاندارد این باغ وحش ها تعریف شده است، ولی پیداست که فضای نگهداری حیوانات در باغ وحش خرم آباد استاندارد نیست که اگر به سمت استاندارد شدن این باغ وحش حرکت نکنیم، مجبور به تعطیل کردن آن هستیم.

مدیر کل محیط زیست لرستان در ادامه اظهار داشت: مسئولیت نگهداری و متولی باغ وحش خرم آباد با سازمان دامپزشکی استان است و این اداره کل می بایست به نحو احسن در حفظ و نگهداری این باغ وحش کوشا باشد و به تذکرات و توصیه های کارشناسان توجه جدی نماید و می بایست معاینات پزشکی این حیوانات انجام گیرد که البته از نظر معاینه پزشکی مشکل خاصی نیست.

وی در پایان به دغدغه های مردم در خصوص این باغ وحش اشاره کرد و گفت: مراجعین و بازدیدکنندگان مرتباً به فضای حیوانات و همچنین نحوه نگهداری حیوانات معترض هستند که می بایست متولیان این مهم تدابیری جدی اتخاذ نمایند.
 
 
نظر شما
ادامه