کد خبر: ۲۹۴۳۸
 

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف ۷۰۰ کیلوگرم لبنیات غیربهداشتی در کرمانشاه از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «صادق بدرپور» اظهار داشت: طی هفته گذشته بیش از ۷ دستگاه خودروی نیسان که به توزیع لبنیات غیربهداشتی در سطح شهر کرمانشاه می پرداختند توسط نیروهای مرکز بهداشت شناسایی و‌ به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

وی افزود: این افراد در برخی محلات نسبت به عرضه شیر، دوغ، کره، ماست و سایر فرآورده های دامی غیربهداشتی اقدام کرده بودند که از قبل نیز در پرونده آنها سوابق تخلف وجود داشت که با تکرار جرایم به اداره اجرائیات تحویل داده شدند.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطر شان کرد: شیر عرضه شده توسط این افراد غیر بهداشتی بوده و‌ مجوزی از اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت نداشت.

بدرپور گفت: این توزیع کنندگان لبنیات سنتی از مواد افزودنی و اسیدی در محصولات خود استفاده کرده بودند که رنگ و‌ بو و شفافیت آن نیز تغییر کرده و امکان انتقال بیماری نیز در آن وجود داشت.

وی اظهار داشت: این افراد همچنین کارت بهداشت سلامت را نیز در اختیار نداشته و ظروف مورد استفاده توسط آنان نیز کاملا غیربهداشتی و مغایر با استانداردهای لازم بود.

کارشناس محیط و بازرس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازرسی های صورت گرفته از ابتدای سال جاری، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۷۰۰ کیلوگرم لبنیات غیربهداشتی در سطح شهرستان کشف و معدوم شده است.

لبنیات با آرم استاندارد و از مراکز بهداشتی و معتبر تهیه شود

بدرپور در ادامه گفت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر عملی که موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان شود، جرم محسوب شده و قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: این توزیع کنندگان لبنیات غیربهداشتی اکنون در حالت بازداشت به سر برده و تا تعیین رای دادسرا همه خودروهای آنها متوقف و جرایمی برای آنها تعیین شده است.

کارشناس محیط و‌ بازرس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: باید در تهیه مواد لبنی به سالم بودن محصول از نظر نکات بهداشتی توجه ویژه ای شود و ضمن خودداری از رجوع به دست فروشان از مراکز معتبر همچون فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و اماکن بهداشتی که دارای مهر و آرم سلامت هستند، این اقلام مورد نیاز تهیه شود.
 
 
نظر شما
ادامه