کد خبر: ۲۹۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

لاشه یک پلنگ آبستن که هنگام زایمان جان داده است در منطقه شکارممنوع خرم ناز یاسوج پیدا شد که علت مرگ پلنگ، زایمان دشوار تشخیص داده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر روز دوشنبه سی ام فروردین ماه لاشه یک پلنگ ماده در منطقه شکارممنوع خرم ناز توسط محیط بانان محیط زیست استان در حالی مشاهده شد که یکی از توله هایش را به دنیا آورده و در حال زایمان توله دوم بوده که متاسفانه پلنگ ماده و چهار توله هایش تلف شده اند.

در این گزارش آمده است: پس از مشاهده لاشه پلنگ، موضوع به اداره کل دامپزشکی استان جهت بررسی های تخصصی علت مرگ و کالبدگشایی ارجاع داده شد که تیمی به سرپرسنی «دکتر شاهرخ پاکباز» از دامپزشکان باسابقه و معتمد جهت اقدامات لازم اعزام گردیدند.

«دکتر شاهرخ پاکباز» پس از بررسی های تخصصی و کالبد گشائی پلنگ تلف شده، گفت: در حال حاضر نمونه برداری و آزمایش‌های لازم جهت تعیین علت دقیق مرگ انجام شده است اما بررسی های اولیه نشان می دهد که دلیل مرگ ماده پلنگ، سخت زایی بوده است و احتمالا حین زایمان از بین رفته است .

وی اعلام نتیجه قطعی و نهایی در خصوص علت مرگ این پلنگ ماده و توله هایش که کامل و آماده تولد بوده‌اند را به مشخص شدن نتیجه آزمایشات و بررسی های تخصصی منوط دانست.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
چند ثانیه تحمل و نفس ها در سینه حبس،

ارّه در کالبدگشایی...
نظر شما
ادامه