کد خبر: ۲۹۴۷۰
 

اولین بازارچه عرضه آبزیان در کشور با درج لیبل نام ماهی، تاریخ صید و شرایط نگهداری، تحت نظارت دامپزشکی قزوین افتتاح می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: بازارچه عرضه ماهی خوراکی نشاندار با هدف نظارت بر سلامت آبزیان عرضه شده در سطح استان قزوین از سال گذشته بصورت غیر رسمی آغاز به کار کرد و روز دوشنبه مورخ 6/2/95 راس ساعت 8 صبح با حضور جمعی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و اداره کل دامپزشکی استان قزوین بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

«محمد فرحی» اظهار داشت: ازآنجاکه مصرف ماهی همیشه مورد توصیه کارشناسان تغذیه بوده ولیکن نگرانی هایی در بحث سلامت و تازه بودن ماهی، فکر افراد را مشغول نموده و گاهاً ممکن است از خرید این ماده غذایی مفید منصرف شوند که با درج لیبل مخصوص بر روی ماهی ها با اطلاعاتی شامل نام ماهی، زمان صید و شرایط نگهداری ماهی برای خریدار مشخص خواهد شد.

این کارشناس بهداشت مواد غذایی تصریح کرد: حفظ زنجیره سرد در انتقال ماهی تازه یا منجمد از محل صید ماهی تا اماکن عرضه، بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت عدم رعایت زنجیره سرد، فساد شیمیایی و میکروبی این ماده غذایی مفید آغاز شده و در صورت مصرف انسان موجب بروز مسمومیت خواهد شد.

فرحی همچنین به عموم مردم توصیه کرد در هنگام خرید ماهی موارد ذیل را مد نظر داشته باشند:

1. عدم استشمام بوی نامناسب از ماهی

2. جلای فلزی و قوام پولک ها

3. رنگ قرمز آبشش (قهوه ای نباشد)

4. محدب بودن و عدم تورفتگی چشم ها

5. درصورت فشار انگشت روی بافت ماهی، گوشت خاصیت ارتجاعی داشته باشد و بافت زیر انگشت متلاشی نگردد.
 
 
نظر شما
ادامه