کد خبر: ۲۹۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی در افتتاحیه نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران:
«دکتر مهدی خلج» افزود: انتظار می‌رود اعضای جدید هیأت‌مدیره جامعه دامپزشکان وحدت خود را حفظ کرده و از منفصل بودن بپرهیزند، زیرا یک جامعه متفرق نمی‌تواند به اهداف خود برسد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران در سالن همایش‌های رازی، مشکلات مختلف این عرصه را بازگو کرد که مهم‌ترین آن افزایش تعداد دانش‌آموختگان این رشته از دانشگاه‌های مختلف کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، «دکتر مهدی خلج» در این مراسم گفت: هرچند سازمان مسئولیت ایجاد اشتغال را بر عهده ندارد و جزو وظایفش نیست، اما بدون تأمین امنیت شغلی دامپزشکان، اهداف سازمان محقق نمی‌شود.

مهدی خلج با اشاره به اینکه باید برای شغل دانش‌آموختگان فکری اساسی کرد، افزود: نظام دامپزشکی می‌تواند برای آموزش‌های کاربردی دانش‌آموختگان بسیار مؤثر عمل کند؛ گذشته از این‌ها، ایجاد انجمن صنفی بهداشتی که در مکان‌های مختلف وابسته به سازمان دامپزشکی عمل می‌کنند، یکی از اقداماتی است که برای کاهش بیکاری دامپزشکان ترتیب داده شده است. در این زمینه از ادارات کل استان‌ها درخواست داریم که از این انجمن‌ها نهایت حمایت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه دامپزشکی یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال تنهاترین تشکل مردم‌نهاد است، ادامه داد: سازمان دامپزشکی خودش را متعلق به کنگره می‌داند، بنابراین انتظار می‌رود که اعضای جدید هیأت‌مدیره این تشکل، وحدت خود را حفظ کرده و از منفصل بودن بپرهیزند، زیرا یک جامعه متفرق نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

به گفته خلج، روزانه آلاینده‌های جدیدی در فرآورده‌های خام دامی شناخته می‌شود که باید منعکس شده و راه‌حل‌های اساسی برای آنها اندیشید، چیزی که در دنیا هم اتفاق می‌افتد و منجر به صدور بیانیه‌های مختلف می‌شود؛ بر این اساس، باید علم و دانش خود را با جهان تطبیق داده و خود را به‌روز کنیم. در این صورت است که می‌توانیم بسیار مؤثرتر از گذشته تأثیرگذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تخلف، انحراف از قانون و نارسایی در تمام بخش‌ها وجود دارد، اما نباید این موارد معدود را از حاشیه به متن آورد، زیرا بی‌اعتمادی مردم را رقم می‌زند و حل آن مشکل را به تعویق می‌اندازد.

 

لازم است شغل دامپزشکی جزو مشاغل سخت محسوب شود
در ادامه، رئیس هیأت‌مدیره جامعه دامپزشکان ایران نیز ضمن اشاره به تأسیس جامعه در سال 1320 اظهار داشت: متأسفانه دامپزشکان در عرصه سلامت و بهداشت گمنام هستند و کسی آنها را نمی‌بیند.

«دکتر پیام محبی» با اشاره به اینکه لازم است شغل دامپزشکی جزو مشاغل سخت محسوب شود، تصریح کرد: به همین دلیل بیشترین حق از این قشر تضییع می‌شود که سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی برای احقاق هرچه بیشتر حقوق دامپزشکان، باید جدیت بیشتری به خرج دهد.

به گفته وی، سه موضوع انتخاب معاون فنی امور دام از میان دامپزشکان، جلوگیری از اعمال تبعیض در مقایسه با دیگر رشته‌ها و افزایش اهمیت و اختیارات صنوف دامپزشکی، جزو نخستین مطالبه‌های دامپزشکان بوده که امروز نیز همان مطالبه‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید راهکاری اندیشید تا دامپزشکان نیز به خواسته‌های خود برسند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
وظیفه اشتغال به عهده سازمان نظام دامپزشکی است در حالی که ما مسئولین فنی زمانی که قراردادمان به پایان میرسد و کارفرما با ما تمدید نمیکند دست به دامن ادارات دامپزشکی میشویم و این مسئولیت را از ادارات دولتی طلب میکنیم
نظر شما
ادامه