کد خبر: ۲۹۴۸۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
DSC_0219
 

«وت پارس» نوشت:

پس از انتشار گزارش خبری باشگاه خبرنگاران و درج جمله ای به نقل از دکتر پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران مبنی بر مهر فروشی برخی از دامپزشکان، بازتاب های مختلفی در فضای مجازی در نقد بیان این جمله از دکتر محبی را به همراه داشت. اما رییس جامعه دامپزشکان در گفتگویی با وت پارس دیشب این خبر را تکذیب نمود. حال با انتشار گزارش روزنامه شهروند که امروز منتشر شد بار دیگر به گفتگو با دکتر محبی نشسته ایم تا از روایت صحیح این نشست خبری پرحاشیه مطلع شویم.

- با سلام. آقای دکتر دیروز گزارشی در باشگاه خبرنگاران جوان از نشست خبری نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران منتشر شد که جمله ای در آن وجود داشت به نقل از شما با عنوان اجاره مهرهای دامپزشکی که بسیار جنجالی شد. آیا شما محتوای گزارش و جمله مذکور را تایید می کنید؟

- سلام. من محتوای گزارش را قطعا تایید می کنم ولی خودم حضور ذهن ندارم و به خاطرم نیست که کلمه با عنوان مهر اجاره ای را ذکر کرده باشم. اما واقعیت قضیه این است که به خاطر عدم امنیت شغلی که در بحث مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی وجود دارد، متاسفانه مخاطراتی در بحث سلامت مواد غذایی در کشور به وجود می آید. قطعاً همین طور است و کسی دیگر هم نمی تواند به راحتی آن را تکذیب کند.

- به نظر شما خبرنگار باشگاه خبرنگاران برداشت شخصی خودش را در گزارش نقل کرده است؟

- به نظر من در روند یک نشست خبری سوالات زیادی مطرح می شود، خود نویسنده های خبرها که به سرعت خبرها را می پرسند و یادداشت می کنند و در بین پاسخگویی نیز سوالات متعددی پرسیده می شود؛ من تا آنجایی که به خاطر دارم کلمه مهر فروشی توسط یک خبرنگار از من سوال شد و کلمه ای نبود که توسط من به کار رفته باشد، بلکه توسط ایشان از من پرسش شد، ولی خوب در ماهیت این قضیه تفاوتی را به وجود نمی آورد. امنیت شغلی در این موارد وجود ندارد، چه مهر فروشی انجام شود یا نه، یا اسمش رو مهر فروشی بگذاریم یا نگذاریم. به هر حال این اتفاق متاسفانه دارد انجام می شود، هر چند که من در نشست خبری هم توضیح دادم که به طور قطع اکثریت جامعه دامپزشکان انسان های شریفی هستند و از نظر من دامپزشکان قشر زحمت کش جامعه هستند که متاسفانه دیده هم نمی شوند و این منطقی نیست که ما بخواهیم همه را به یک چشم ببینیم.

- متاسفانه پس از گزارش این خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران تو حوزه فضای مجازی دامپزشکی بازخوردهای عجولانه و متفاوتی رو داشت. به نظر شما دلیل اصلی این بازخوردها چه بود؟

- به نظر من دلیل اصلی این بازخوردها یک سری افراد هستند که بر اساس منافع شخصی یا بر اساس منافع یک گروه خاص دوست دارند که یک سری از خبرها رو وارونه جلوه بدهند وگرنه شما اگر به مصاحبه های قبلی من بازگردید می بینید حرف هایی که من زدم و هنوزم پای آن حرف ها هستم، در جامعه اتفاق می افتند و وظیفه ماست که این مطالب را به جامعه گوشزد کنیم. این مسئله برمی گردد به سواد رسانه ای جمع که به نظر من افرادی که این پیغام ها رو در رسانه های داخلی صنف می خوانند، همه شان از هوش بالایی برخوردار هستند و کاملاً هم مشخص است که چه کسی به نفع صنف صحبت می کند و چه کسی به ضرر آن. کاش تمامی اعضای صنف احساس مسئولیت می کردند و آنها هم واقعیت هایی که می دیدند را بیان می کردند تا به گوش مسئولین برسد.

یکی از رسالت های اصلی کنگره برای همه صنوف این است که در زمان کنگره بتوانند یک جو خبری بوجود بیاورند و نگاه ها رو به سوی صنفشان برگردانند، مشکلاتشون رو هایلایت کنند تا همه در جریان آنها قرار بگیرند، بلکه یک همتی در کشور بوجود آید و مشکل حل شود. مضافاً تقارن کنگره پیش رو با روز جهانی دامپزشکی هم سبب می شود تا بیاییم همه مشکلات خود را بیان کنیم. ما به عنوان دامپزشک وظیفه مان است که زیرساخت بهداشت کشور را رعایت کنیم و اگر در میان ما هم افرادی وجود دارند که خلاف این مورد عمل می کنند و دست به تخلف می زنند را اعلام کنیم تا بلکه مشکلاتمان کاهش پیدا کند. تاثیر نشست خبری دیروز این میزان زیاد بوده که پای رییس سازمان دامپزشکی و رییس سازمان غذا و دارو به تلویزیون باز شده است تا به سوالات جامعه دامپزشکان پاسخ بدهند. تقریباً می شود گفت در تاریخ دامپزشکی ایران اتفاق نیفتاده بود که یک مسئله ای را جامعه مطرح کند و این میزان به این سرعت رسانه ها نسبت به آن واکنش نشان بدهند که خودش تاییدی است بر مصاحبه و نشست خبری دیروز.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اميري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
2
2
بله متاسفانه در تاريخ دامپزشكي اينقدر بي ملاحظه نشست خبري براي جامعه برگزار كردن هم بي سابقه بود متاسفانه درك جايگاهي كه از آن مسند براي جامعه سخنراني ميفرمائيد را با امور اداره بيمارستان شخصي خود اشتباه گرفته ايد كه اين امر صدمات جبران ناپذيري را به ما وارد نموده است شما ..........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
1
متاسفانه رسانه ها به دنبال کوبیدن دولت هستند که باید کسی که در جایگاه رییس قدیمی ترین تشکل دامپزشکی صحبت میکند همه جوانب را در نظر بگیرد تا موجب سوء استفاده افراد فرصت طلب نگردد.
ناشناس
|
Paraguay
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
2
مدیریت یک بیمارستان کوچک خصوصی با مدیریت و مصاحبه با رسانه ها تفاوت زیادی دارد. همه مشاغل مشکلاتی را دارند ولی مسئولین شان به قول معروف تف سر بالا نمی اندازند
این گونه سخنان (اگر صحت داشته باشد) بایستی در جای خودش گفته شود ، نه در مصاحبه عمومی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
2
جناب اقاي دكتر محبي اين شيوه پيگيري وسخنگويي مناسب جايگاه رييس جامعه نيست به نظرم وقتي ............................... اين اتفاقات مي افتد بهتر است كمي تفكر كرده واينقدر جايگاه حرفه خود را زير سوال نبريد شما جند شب تا صبح توي كشتارگا ه بيدار بوديد .......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
واقعاً جای تاسف دارد که سکان جامعه دامپزشکی مجددا به دست این افراد افتاده است....
نظر شما
ادامه