کد خبر: ۲۹۴۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
نیره پیروزبخت
 

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: متأسفانه میزان تخلفات کارخانه‌ها در تولید خمیرمرغ، به قدری زیاد بود که نگرانی سازمان را برانگیخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، آن‌طور که از اظهارنظر مسئولان دولتی به‌نظر می‌رسد، گویا قرار نیست ممنوعیت خمیرمرغ به این زودی‌ها لغو شود، زیرا سازمان‌های متولی و ناظر، بر استانداردهایی پافشاری می‌کنند که تا پیش از این توسط برخی کارخانه‌ها رعایت نمی‌شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره استفاده از خمیرمرغ در کارخانه‌های سوسیس و کالباس افزود: متأسفانه میزان تخلفات کارخانه‌ها در تولید خمیرمرغ، به قدری زیاد بود که نگرانی سازمان را برانگیخت.

«نیره پیروزبخت» با اشاره به اینکه حتی تخلف 30 درصدی هم از نظر سازمان زیاد است، خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده‌ها خمیرمرغ را آن‌طور که در استانداردهای قبلی مشخص شده بود، تولید می‌کردند، هیچ نگرانی وجود نداشت، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و سازمان مجبور شد در سال 90 آن را غیرقابل قبول اعلام کند.

وی ادامه داد: حدود یک سال و نیم پس از سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موافقت خود را با ممنوعیت خمیرمرغ اعلام و اکنون هم در حال مذاکره با سازمان دامپزشکی برای حل این مشکل هستیم.

به گفته پیروزبخت، تا امروز استانداردهای جدید تدوین شده و در حال تجدید نظر است، اما فعلاً برای قطعی شدن آن دست نگه داشته‌ایم، زیرا هنوز مشخصات خمیرمرغ واقعی به طور دقیق تعیین نشده است؛ البته اکنون مصرف این ماده با توجه به کنترل‌های صورت گرفته بسیار کاهش یافته است.

کشف بافت حرام در فرآورده‌های گوشتی

وی معتقد است: دستگاه‌هایی که برای جداسازی گوشت مرغ از استخوان استفاده می‌شد، امکان ورود هر گوشتی را فراهم کرده بود، به همین دلیل امحاء و احشاء نیز می‌توانست وارد آن شود؛ کمااینکه در بازرسی‌های سال‌های قبل از ممنوعیت، چند مورد بافت‌های حرام نیز در این فرآورده‌ها پیدا کردیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: وقتی یک کشور اسلامی مانند ایران ادعای ارائه غذای حلال به بازار مصرف را دارد، بنابراین دستگاه‌های نظارتی موظفند این موضوع را به‌طور کامل رعایت کنند.

پیروزبخت به موارد دیگری از تخلف اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تنها در یک استان، هشت کارخانه سوسیس و کالباس‌سازی در استفاده از رنگ‌ها، تخلف کرده و از رنگ‌های غیرمجاز استفاده کرده بودند که تولید تمام آنها متوقف شد.

وی در پایان تأکید کرد: با وجود چنین تخلفاتی، مصرف‌کنندگان نمی‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند و آن امنیتی که از نظر غذایی مدنظر است، فراهم نمی‌شود.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
2
قابل توجه ریاست سازمان دامپزشکی به منظور دفاع جانانه تر از تولید خمیر مرغی!!حسب اطلاع ایشان عرض شود که این محصول نه در کارگاههای زیر پله ای بلکه جلوی چشم مسئولین بهداشتی دست و پا بسته در مراکز به قول شما مجوزدار تولید می گردند!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
غذاهای حرام داره زیاد میشه،یعنی زیاد شده
توی شهر ما کشتارگاه وجود نداره و تمام کشتارهایی که باچشم خودم میبینم میکشند مخصوصا گاو و گوساله ها رو به طور حرام کشتار میکنند،من با جرات میگم 90درصدکبابهای شهر ما با گوشت کشتار حرام درست میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
همکار ناشناس لطفا حداقل نام شهر و منطقه خود را بفرمایید تا اساتید محترم ذبح شرعی اعزام شوند و شما هم از خوردن کبابهای حرام خلاص شوید
نظر شما
ادامه