کد خبر: ۲۹۴۹۰
خبرگزاری فارس: بویراحمد با کمبود واکسن تب برفکی مواجه است/خرید و فروش دام تا اطلاع ثانوی ممنوع است
 

فرماندار بویراحمد از کمبود واکسن تب برفکی در شهرستان خبر داد و گفت: دامداران تا اطلاع ثانویه از خرید دام خودداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «سید محمدکاظم نظری» امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در سطح کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تمهیدات لازم باید توسط دامپزشکی و دیگر دستگاه برای مقابله و پیشگیری اتخاذ شود.

فرماندار بویراحمد با تأکید بر اینکه با شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان دامداران با مشکلات متعدد و از بین رفتن دام‌های خود مواجه هستند، گفت: متاسفانه در شهرستان به تبع کشور با کمبود واکسن مواجه شدیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

نظری ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل دامپزشکی بویراحمد برای مقابله با بیماری تب برفکی تصریح کرد: جمعیت دامی شهرستان بر اساس واکسیناسیون حداکثری در سال گذشته 600 هزار راس گوسفند و بز و بیش از 10 هزار راس گاو و گوساله بود که با وجود میزان کم واکسن در شهرستان بویراحمد در سال گذشته 117 هزار و 530 راس گوسفند و بز و 17 هزار و 507 راس گاو و گوساله توسط دامپزشکی واکسینه شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بیماری تب برفکی چند هفته قبل از پایان سال گذشته به دلیل خرید دام از استان‌های همجوار وارد شهرستان شد و شیوع این بیماری دامداران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، گفت: با وجود کمبود واکسن در شهرستان در فروردین‌ماه سال جاری 69 هزار و 870 راس گوسفند و بز و یک‌هزار و 118 راس گاو و گوساله برای مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در سال جاری باید 200 هزار راس دام در شهرستان بویراحمد در مقابل تب برفکی واکسینه شوند، گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده مسئولان مربوطه قول اختصاص 200 هزار واکسن تب برفکی را به شهرستان دادند.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه واکسن مورد نیاز تولید و توزیع شود، خاطرنشان کرد: میزان واکسن مورد نیاز برای واکسینه کردن دام‌های شهرستان 400 هزار واکسن بوده که امیدواریم واکسن مورد نیاز به شهرستان اختصاص داده شود.

فرماندار بویراحمد با تأکید بر اینکه مقابله با تب برفکی تنها از طریق واکسینه کردن تمام دام‌های شهرستان امکان‌پذیر است، گفت: با تامین واکسن مورد نیاز در شهرستان هرچه سریع‌تر کار واکسینه دام آغاز خواهد شد.

این مسئول ضمن توصیه به دامداران مبنی بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای کنترل و مقابله با بیماری تب برفکی تبیین کرد: به چوبداران توصیه می‌شود از خرید و فروش دام در مناطق آلوده خودداری کنند و دامداران نسبت به ورود دام جدید به دامداری خود جلوگیری کنند.
 
 
نظر شما
ادامه