کد خبر: ۲۹۴۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مهدی خلج» افزود: بدون شک بدون تامین امنیت شغلی برای دامپزشکان، این سازمان به هدف نهایی خود که ارتقای سلامت و بهداشت جامعه است نخواهد رسید ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی از آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی از 25 اردیبهشت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» درحاشیه نوزدهمین کنگره سراسری دامپزشکی ایران در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به اینکه واکسن مورد نیاز درکشور در حال تولید و واردات است، افزود: 9 میلیون دوز واکسن تب برفکی در حال تولید، خریداری و ورود به کشور است که با ورود این میزان دوز عملیات واکسیناسیون سراسری دام ها برای مقابله با این بیماری آغاز می شود و کمبود ناشی از این واکسن برطرف خواهد شد.

صدور بدون محدودیت مجوز تولید واکسن تب برفکی به سرمایه گذاران

وی گفت: به علاقه مندان و سرمایه گذاران اعلام می کنیم که سازمان دامپزشکی کشور بدون هیچگونه محدودیتی با رعایت دستورالعمل ها مجوز لازم را برای فعالیت آنان برای تولید واکسن تب برفکی صادر می کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: علاقه مندان می توانند از فناوری ها و دستاوردهای علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی استفاده و با شرکت های برتر جهان بصورت مشترک فعالیت کنند.

آخرین آمار تلفات تب برفکی تا پانزدهم اردیبهشت اعلام خواهد شد

خلج گفت: بر اساس گزارش های موجود، تا پایان سال 94 حدود 13 هزار راس دام به علت ابتلا به تب برفکی تلف شدند و آخرین آمار تلفات نیز تا پانزدهم اردیبهشت اعلام خواهد شد.

وی افزود : آمارها نشان می دهد آمار تلفات بیماری تب برفکی در سال 89 حدود 41 هزار راس دام بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با مقامات ذیصلاح مکاتباتی را برای تامین واکسن و اعتبارات مورد نیاز انجام دادند که در نهایت به نظر می رسد بودجه سازمان دامپزشکی بهبود یافته است.

خلج از رسانه ها خواست در انتقال پیام های آموزشی به دامداران برای مدیریت بیماری تب برفکی سازمان دامپزشکی را یاری دهند.

دامپزشکان از تجویز بی رویه دارو خودداری کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید از مصرف بی رویه داروها و آنتی بیوتیک ها در درمان دامها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باکتری ها و ویروس ها در مقابل داروها و آنتی بیوتیک ها مقاوم شده اند، افزود: برای مقابله با بیماری ها باید تجویز و مصرف داروها متناسب با باکتری و ویروس مربوط باشد و دامپزشکان از تجویز بی رویه دارو خودداری کنند.

وی گفت: راهکارهای مصرف و تجویز صحیح آنتی بیوتیک ها در قالب طرح مدیریت مصرف دارو در کارگاه های آموزشی به دامپزشکان ارائه می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مصرف بی رویه داروها بویژه آنتی بیوتیک ها چالش مقاوم شدن ویروس ها را در برابر داروها ایجاد کرده است.

دامپزشکان در راس هرم بهداشت و سلامت غذایی جامعه قرار دارند

خلج همچنین به جایگاه دامپزشکان در هرم سلامتی جامعه اشاره کرد و گفت: دامپزشکان در راس هرم بهداشت و سلامت غذایی جامعه قرار دارند، بنابراین مطالبه آنها برای توجه سیاستگذاران به آنها مطالبه ای به حق است.

وی افزود: دامپزشکان باید به اهمیت جایگاه و نقش خود در تامین صحت، سلامت و رفاه مردم واقف باشند.

نمی توان زحمات طاقت فرسای دامپزشکان را به علت یک تخلف نادیده گرفت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نارسایی ها، تخلفات و انحراف از قانون در تمام صنوف و مشاغل وجود دارد اما نمی توان زحمات طاقت فرسای دامپزشکان را به علت یک تخلف نادیده گرفت.

خلج افزود: بی توجهی به نقش و جایگاه دامپزشکان در تامین و تضمین سلامت جامعه، به معنای متضرر شدن جامعه دامپزشکی و مردم است، بنابراین باید برای حل این مشکل و تامین جایگاه مناسب برای این صنف زحمتکش تلاش کنیم.

بدون تامین امنیت شغلی برای دامپزشکان، این سازمان به هدف نهایی خود نمی رسد

وی درباره ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی کشور مسئول ایجاد اشتغال نیست، اما بدون شک بدون تامین امنیت شغلی برای دامپزشکان، این سازمان به هدف نهایی خود که ارتقای سلامت و بهداشت جامعه است نمی رسد، بنابراین در جلسات مشترک با انجمن های صنفی برنامه های برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان طراحی کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر اساس این طرح ها ادارات کل دامپزشکی استانها و شهرستان ها برای همکاری با انجمن های تخصصی دامپزشکی در بخش خصوصی آمادگی دارند.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
در مصاحبه میخوانیم دکتر خلج رئیس فعلی سازمان و معاون اسبق بهداشتی پیشگیری در سال 89: آمارها نشان می دهد آمار تلفات بیماری تب برفکی در سال 89 حدود 41 هزار راس دام بوده است. تاریخ مصاحبه اردیبهشت 95
در آینده خواهیم خواند، دکتر خلج معاون فعلی بهداشتی پیشگیری و رئیس اسبق سازمان در سال 94: آمارها نشان می دهد آمار تلفات بیماری تب برفکی در سال 94 چندین برابر ارقام اعلام شده در زمان خود بوده است. تاریخ مصاحبه اردیبهشت 1400
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
به امید روزی که مدیران ما برای توجیه خود مدیر قبلی رو خراب نکنن
همه ما میدونیم که مشکل امروز دامپزشکی مدیر امروز و دیروز نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
قصور کردیم اپیدمی رخ داد. ولی داریم گناه می کنیم که تعداد تلفات را لا پوشانی می کنیم. احتمال بدهیم که اگر واقعیت را بگوییم و آنرا تبیین کنیم روزنه هایی برای حل مشکل در آینده پیدا شود تا دامدار کمتر آسیب ببیند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
دکتر خلج خدا قوت
ای کاش مسولین شما در ادارات مرتبط مثل شما از دیدگاه علمی برخوردار بوده اند،آنوقت زحمات و دقدقه های شما هم نتیجه میداد.این اساتیدی که درحال حاضر مسولان ادارات مبارزه هستند حتی نمیتوانند یک پارگراف در مورد بیماری تب برفکی و پی پی ار و امثالهم صحبت کنند
با آرزوی موفقیت برای شما
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
سوالی که برای بنده به وجود آمده این است که قاعده این مثلث رو چی تشکیل داده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
0
مشکل نه ادارات هستند نه کارشناسان ادارات در مقابل عدم کنترل حمل و نقل و ورود دام قاچاق از کشورهای همسایه که آلوده هستند و کمبود واکسن تب برفکی ادارات و کارشناسان مگر اینکه بتوانند معجزه کنند تا این مشکل حل شود. و سازمانی که بودجه اش بسیار کم است و تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی است از این بهتر نمیشود. دامپزشکی کارش بهداشتی است و تا با دید بهداشتی و با وزارت بهداشت اداره نشود همین هست که هست اگه بدتر نشه باید خدا رو شکر کرد. به امید آنروز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
اين ويروس تب برفكي مگه اچ آي وي است؟
نظر شما
ادامه