کد خبر: ۲۹۴۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: درخواست افزایش تعرفه‌های دامپزشکی طی سال‌های اخیر به‌صورت متوالی به دولت و دستگاه‌های اجرایی داده شده، ولی این افزایش بسیار ناچیز بوده و علاوه بر آن حتی تعرفه‌های سال 94 نیز همچنان اعلام نشده است ...
 
 

حکیم مهر - حمایت ناکافی مسئولین نسبت به افزایش تعرفه های نظام دامپزشکی و جاماندن دامپزشکی از سهم اعتبارات بخش سلامت، این بار به طور جدی سلامت غذایی کشور را تهدید می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه سهمی از اعتبارات نظام سلامت به بخش دامپزشکی تخصیص داده نشد، افزود: این در حالی است که همانند نظام پزشکی، سازمان نظام دامپزشکی نیز به طور مستقیم با سلامت غذایی و سلامت صنعت دام کشور سر و کار دارد، اما علی رغم همه تلاش های این سازمان به منظور اخذ سهمی از محل اعتبارات بخش سلامت، متاسفانه با عدم مخالفت مجلس این مهم نافرجام ماند و هم اکنون نظام دامپزشکی همچنان با تعرفه ای ناچیز در حال ارائه خدمت به سلامت صنعت دام کشور است.

وی گفت: در صورتی که از دامپزشکی حمایت نشود، وضعیت سلامت غذایی کشور در زمینه صنعت دام با تهدید جدی مواجه می شود، زیرا با این روال پیش رو دامپزشکان دیگر نمی توانند بار هزینه های سنگین معیشتی و حتی تحقیقات و درمان بیماری های دامی را به دوش کشند، به گونه ای که این وضعیت می تواند انجام تحقیقات گسترده برای کنترل همیشگی و درمان تب برفکی، بیماری مالاریا و بروسلوز را ناکام بگذارد.

صفری همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ خبری از افزایش تعرفه های نظام دامپزشکی نیز نشده است، اظهار داشت: درخواست افزایش تعرفه های دامپزشکی طی سالهای اخیر به صورت متوالی به دولت و دستگاه های اجرایی داده شده، ولی این افزایش بسیار ناچیز بوده و علاوه بر آن حتی تعرفه های سال 94 نیز همچنان اعلام نشده و این موضوع نظام دامپزشکی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از اقشار و مسئولین بر این باورند که چون دامپزشک با سلامت حیوانات و دام سر و کار دارد، شاید اختصاص بودجه اعتباری از بخش سلامت کشور با این قشر چندان ضروری نیست، در حالی که بالغ بر 70 درصد از بیماری های انسانی ارتباط مستقیمی با مصرف لبنیات و صنعت دام دارد و همان گونه که افزایش تعرفه های نظام پزشکی از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است، باید این مهم نسبت به نظام دامپزشکی نیز اجرایی شود، در غیر اینصورت بی انگیزگی دامپزشکان به علت نبود چتر حمایتی برای ادامه کارشان، سلامت غذایی کشور را نشانه می رود.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
از همه جا رونده و از همه جا مونده ایم. ساختار ناصحیح مسبب تمامی معضلات سلامت اجتماعی است. تا زمانی که چشم به ماله کشی یعنی صرفاً درمان بیماران داشته باشیم هیچگاه نمیتوانیم مبارزه با بیماری را از مبدا متصور بشیم. مردم باید فقط قرص بخورند و آمپول بزنند تا مشکلشون حل بشه نه اینکه بیمار نشوند البته تا حد امکان. بعد هم متاسفانه خوددرمانی های باب و نهایتاً مقاومتهای دارویی و عوارض ناشی از داروهایی که اکثراً اثرات مثبت محدود و ساید افکتهای متعدد دارند. این است شرایط سلامت جامعه فعلی ما. که ناخواسته و شاید هم خواسته کمک به پرپول کردن جیب اعضای نظام پزشکی و تهی ساختن جیب اعضای نظام دامپزشکی میکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
1
2
تا دامپزشکی زیر نظر وزارت جهاد است مثل طفل یتیم در جامعه و دولت جایگاهی ندارد. تنها راه گذر از این مشکل رفتن سازمان دامپزشکی زیرمجموعه وزارت بهداشت است. هیچکس در جهاد دوست ندارد دامپزشکی پیشرفت کند و جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند. والسلام
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
2
.................................................. بسیاری از مشکلات کنونی دامپزشکی به خاطر وجود ............... و ............... است . تا وقتی که روسای نظام دامپزشکی دید کشاورزی دارند و خود ایشان وامدار وزیر جهاد هستند به خاطر انتخاب و معرفیشون به رئیس جمهور و عدم استقلال فکری .................. همین آش است و همین کاسه
اگر یک روز .......... مثل روسای سازمان نظام پزشکی استقلال فکری پیدا کردند و تعصبات کشاورزی خود را کنار گذاشتند شاید امیدی باشد و گرنه با وجود این آقایان آبی برای دامپزشکان گرم نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
یعنی واقعا جای تاسف داره
قشر دامپزشک با این درامد افتضاح کم کم به اقشار زیر خط فقر خواهد پیوست.دامپزشکی دیگه به عنوان شغل اول واصلی نباید باشه یک دامپزشک باید چند شغل دیگم داشته باشه و از علمی که تو 6سال از عمرش بدست اورده در وهله سوم یا شاید چهارم استفاده کنه وگرنه تو خرج روز مره شم میمونه دیگه چه برسه به خرید خونه تو بهترین نقطه شهر و ماشین خارجی سوار شدن و.....! انگشت به دهن باید نظاره گر پیشرفت پزشکان و پسرفت دامپزشکان باشه .به کجا داریم میریم باعث خجالت و شرمساریه.کاش خدا فرجی میکرد تا دامپزشکان از ورطه نابودی نجات پیدا کنن، امیدی به بنده های مسئولش که نیست!!!!
دامپزشک خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
صفری جان عزیز و دلبندم خیلی سخنانت به دلم نشست انتخاباتت رو کی برگذار میکنی
نظر شما
ادامه