کد خبر: ۲۹۵۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
این مرد برای نجات یک لک لک جانش را بخشید+تصاویر
 

یک مرد روستائی فداکار در مهاباد هنگام تلاش برای رها ساختن یک قطعه لک لک، دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از زیست بوم، «امیرارسلان پیروتی» همسایه تالاب کانی برازان در مهاباد بود. وجود این تالاب در میان خشکسالی‌ها و انتقال آب‌های چند دهه گذشته مدیون مهربانی این مرد، اهالی روستای «گابازله» و دیگر روستاهای اطراف کانی برازان است.

«سامان غزالی» عضو انجمن سبز مهاباد در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران از عصر روز پنجشنبه‌ای گفت که دهیار روستا به ارگان‌های محیط زیست زنگ می‌زند و از لک لکی می‌گوید که یک گونی به پای پرنده چسبیده و نمی‌تواند پرواز کند.

محیط زیست با آتش‌نشانی هماهنگ می‌کند که صبح روز یکشنبه برای نجات لک لک بروند، اما دل ارسلان پیروتی تاب نمی‌آورد. به گفته غزالی امیرارسلان گفته است که لک لک با این وضعیت تا فردا صبح تلف می‌شود. او برای نجات لک لک اعلام آمادگی می‌کند. بالای تیربرق می‌رود؛ لک لک را نجات می‌دهد و اما زمان پایین آمدن بال لک لک به سیم برق گیر می‌کند و آن اتفاقی که نباید بیفتد، می‌افتد. «امیر ارسلان» که لک لک را در آغوش دارد دچار برق گرفتگی می‌شود. لک لک در آغوش او خشک می‌شود. او هم در بیمارستان چشم از دنیا می‌بندد.

 «محمد درویش» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست در واکنش به این اتفاق گفت: «بهترین کار آن بود که ارسلان منتظر نیروهای امدادی می‌ماند و خود اقدام به بالارفتن از تیر برق، بدون رعایت هنجارهای ایمنی مرتبط نمی‌کرد.»

به گفته درویش در عین حال، این فاجعه بار دیگر ابعاد تازه‌ای از بی‌تفاوتی برخی از ایرانیان را در رها کردن کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی در طبیعت نشان می‌دهد. او گفت: «شاید ارسلان باید می‌رفت تا من و تو بیشتر دریابیم که چرا پخش پلاستیک در طبیعت می‌تواند فاجعه بیافریند؟!»

روستای گابازله در ۳۰ کیلومتری شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

 
این مرد برای نجات یک لک لک جانش را بخشید+تصاویر
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
3
خدا رحمتش کنه،واقعا غم انگیز بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
3
دلم برای این مرد مهربان خیلی گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
آیا آتش نشانی نباید در صورت وقوع حادثه خود را فورا به محل حادثه برساتد؟ آیا پیکر پاک این نیکمرد هم سه روز بعد از حادثه پایین آورده شده است؟ این واقعه نباید مدیریت می شد؟ آیا به جای اعتذار و استعفا، زباله ها را باید وارذ استدلال کرد؟ اگر از داخل شهر این اقدام توسط خانمی انجام می گرفت باز آخر کار به اینجا ختم می شد؟!!!
نظر شما
ادامه