کد خبر: ۲۹۵۰۶
 

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: راه اندازی آزمایشگاههای مرجع از کارهای مهمی است که به ارتقاء سطح سلامت جامعه کمک موثری می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سردار غلامعلی حیدری» معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور به همراه معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین ظهر سه شنبه در راس هیئتی، از آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بازدید کرد.

سردار حیدری معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور در این بازدید با تاکید بر تخصص نیروهای آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: این آزمایشگاه و مجموعه مسئولان و کارشناسان شاغل در آن با علاقه، تخصص ودلسوزی اهداف پدافند غیر عامل کشور را برآورده کرده ومی توان آنرا به عنوان پایلوت و نمونه برای کشور مطرح کرد.

سردار حیدری افزود: اهداف پدافند غیر عامل در چنین مراکزی کاهش آسیب پذیری جامعه وحفظ سلامت مردم است و یکی از اهداف پدافند غیر عامل در کشور مصون سازی جامعه است.

وی بیان کرد: آزمایشگاههای مرجع دامپزشکی قزوین در این راستا اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند که باید با حمایت لازم نسبت به تقویت کارهای آنها اقدام کرد.

«ایوب رحیمی» معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین نیز در این بازدید گفت: امروز با دایر شدن این آزمایشگاه و تامین نیروی متخصص می توان به مردکم اطمینان داد سلامت کامل کامل گوشت قرمز و سفید برای شهروندان تضمین شده است.

رحیمی اظهار داشت: به دلیل نظارت های دقیقی که در این آزمایشگاه انجام می شود خوشبختانه در این روند کار با تخصص لازم موضوع امنیت غذایی پیگیری می شود و موفقیتهایی هم داشته است.

وی ضمن تقدیر از مسئولین و پرسنل جوان و متخصص دامپزشکی قزوین ابراز امیدواری کرد اقدامات صورت گرفته در این آزمایشگاه در کشور هم اثرگذار باشد و از کلیه متخصصان در سطح کشور دعوت شود تا با آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی موادغذایی با منشاء دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین همکاری بیشتری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: سلامت از ارکان اساسی جامعه محسوب می شود و برنامه ریزی جامع برای سلامت جسمی، روحی و روانی از اهمیت بالایی برخوردار است که در توسعه کشور حائز اهمیت است.

رحیمی اضافه کرد: در مجموعه استانداری تلاش می کنیم با تامین اعتبارات مورد نیاز برای بهبود و ادامه فعالیتهای این آزمایشگاه زمینه ارائه خدمات مناسب به تمام افراد جامعه هدف فراهم شود.

در ادامه «دکتر سید بهمن نقیبی» مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ضمن تشکر از حمایتهای ملی و استانی برای تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه گفت: اهمیت تشخیص سریع بیماریهای دام وطیور در پیشگیری از شیوع بیماری و تشخیص تقلب در مواد غذایی در تامین امنیت غذایی جامعه بسیار مهم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان و کارشناسان این اداره کل برای جلب اطمینان مردم در زمینه تامین سلامت جامعه تلاش می کنند و امیدوارند در ارتقاء سطح سلامت جامعه نقش موثر حخود را ایفا کنند.

 
 
نظر شما
ادامه