کد خبر: ۲۹۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
میش‌های باردارِ سرخه‌حصار تلف شدند/ آمار تلفات به ۲۵ راس رسید
 

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران از رسیدن تعداد تلفات حیات وحش در سرخه حصار به ۲۵ راس خبر داد و گفت: بیشتر تلفات مربوط به میش‌های باردار است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «محمد کرمی» درباره آخرین آمار تلفات حیات وحش در استان تهران گفت: اکنون علاوه بر ۱۰ لاشه‌ای که پیش از این در سرخه حصار پیدا شده بود؛ ۱۵ لاشه دیگر نیز پیدا شده و تعداد تلفات به ۲۵ راس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این تلفات مربوط به میش‌های باردار است، اظهار کرد: دامپزشکی هنوز علت مرگ ۱۰ لاشه قبلی و لاشه‌های جدید را اعلام نکرده است.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران افزود: اینکه بیشتر، میش‌های باردار تلف شده‌اند و هیچ قوچی تلف نشده است، درباره وجود بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک شک به وجود آورده و ممکن است عامل تلفات بیماری دیگری باشد.

کرمی توضیح داد: بیماری‌هایی همچون یون یا زبان آبی و یا حتی شرایط بارداری ممکن است؛ سبب تلف شدن این میش‌ها شده باشد؛ البته هر ساله تعدادی تلفات در میان میش‌های باردار وجود داشته است، اما هرگز تعداد تلفات به این مقدار نرسیده بود .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
برادران سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
یون پیش از مرگ باعث کاهش نرخ آبستنی و افزایش سقط خواهد شد پس اگر دامی آبستن شده قطعا مقدار کمبود پروتئین اش آنقدر کشنده نبوده که آبستنی را تحت الشعاع قرار دهد. زبان آبی یحتمل از نیم قرن پیش در ایران بوده و به خاطر تیتر بالای سرمی دام ها اکثرا نشانه های بالینی تیپیک دیده نمی شود و با افزایش سن تیترافزایش پیدا می کند هرچند ویروس مدام در حال تغییر است و در نشخوارکنندگان حیات وحش مرگ ناگهانی گزارش شده است ولی تلفات منحصر به آبستنی می تواند دلالت بر مسمومیت آبستنی داشته باشد
نظر شما
ادامه