کد خبر: ۲۹۵۲۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
پرورش شترمرغ، صنعتی با کمترین ریسک
 
«عباس واعظی» کارآفرین موفق زاهدانی است که با پشتکار توانسته در مدت کمتر از یک سال برای خود و 3 جوان دیگر اشتغال زایی ایجاد کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از افکارنیوز، وقتی صحبت از کارآفرینی می‌آید، عده‌ای تصور می‌کنند که شروع این کار نیازمند سرمایه زیاد است، در مقابل نیز عده‌ای تن به ریسک در این کار را نمی‌دهند، اما در این میان هستند افرادی که به‌دنبال کسب درآمد زیاد هستند و بررسی می‌کنند تا مشاغل پررونق را بیابند. در روزگاری که درآمد مشاغل کارمندی و کارگری بیشتر از 1میلیون و 500هزار تومان نیست، برخی به‌گونه‌ای مشاغل پردرآمد را پیدا می‌کنند که به‌قول معروف «ره صدساله را یک‌ساله سپری می‌کنند»، مثال بارز این ضرب المثل پرورش شترمرغ است.

پرورش شترمرغ این روزها بسیار رونق گرفته است، حتی طی چند سال اخیر استفاده از گوشت و محصولات شترمرغ میان مردم رواج یافته است،
به سراغ عباس واعظی سرباز کارآفرین زاهدانی رفتیم، وی که کمتر از یک سال است که کار خود را با سرمایه ای اندک با حمایت بسیج سازندگی آغاز کرده و توانسته در این عرصه موفق ظاهرشود، از ابتدای سخنش به جوانان توصیه می کند که وارد تولید و پرورش شتر مرغ شوند زیرا در کشور تولید آن بسیار کم است و بازارهای داخلی تشنه خرید این محصول است.

وی با بیان اینکه وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند، می گوید: ابتدا با خرید 30 جوجه شترمرغ که کمتر از یک میلیون و نیم هزینه برای من داشت، کارخود را شروع کردم و از آنجا که سود خوبی ازآن بدست آوردم تصمیم دارم تا به کار خود پس از دوران سربازی رونق دهم.
واعظی افزود: اکنون پس از کسب تجربه و اطمینان از بازار شترمرغ، تصمیم گرفته ایم تا سایر محصولات آن را نیز به فعالیت خود اضافه کنم.
این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کار کشتار و بسته بندی شتر مرغ شهرستان زابل را نیز انجام می دهم، ادامه داد: از آنجایی که در شهرستان زابل کسی برای کشتار شترمرغ نبود شترمرغ های شهرستان زابل را خریداری کردم و با هماهنگی اداره دامپزشکی اقدام به کشتار شتر مرغ ها در کشتارگاه این شهرستان کردیم.
وی با اشاره به اینکه از محصولات دیگر شترمرغ نیز درآمد کسب می‌کنم، افزود: پس از کشتار شترمرغ، پوست شترمرغ را برای دباغی و رنگ آمیزی به تهران می‌فرستم و در اختیار تولید کنندگان کیف، کفش، پالتو و غیره می گذاریم و همچنین با دستگاه، روغن شترمرغ را تهیه می‌کنیم و از پرهای شترمرغ هم برای درست کردن گردگیر و گلدان‌های تزئینی استفاده می‌کنیم.
واعظی با بیان اینکه هنوز در استان ما فرهنگ مصرف گوشت شترمرغ جا نیفتاده است، افزود: در نظر داریم تا از گوشت شتر مرغ برای تهیه فست فود، کباب و همبرگر استفاده و در اختیار مردم قرار دهیم.
وی با بیان اینکه اکنون 4 نفر در این مزرعه مشغول به کارند، ادامه داد: جوانان به راحتی و با کمترین سرمایه می‌توانند با پرورش شترمرغ برای خود اشتغال ایجاد کنند و در ابتدا با خرید چند جوجه شترمرغ خود را در این کار محک بزنند و حتی اگر علاقه‌ای هم به ادامه کار نداشتند می‌توانند پس از آنکه شترمرغ‌ها به سن کشتار رسیدند آنها را بفروشند و متحمل هیچگونه ضرری نشوند.
وی در خصوص مشکلات این کار گفت: از آنجایی که زمین نداریم مجبور شدم زمین اجاره ای تهیه کنم که به دلیل نزدیکی با جاده در اکثر مواقع شترمرغ ها از ترس سکته می کنند و تلف می شوند.
این کار آفرین زاهدانی با اشاره به مزایا و ویژگی‌های خاص محصولات شترمرغ از جمله گوشت و روغن آن گفت: محصولات شترمرغ نیازمند معرفی به مردم و تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه دارد تا علاوه بر ایجاد بازار فروش برای آن، مردم از این محصولات بتوانند بهره‌مند شوند.
photo_2016-03-10_08-18-58
واعظی در ادامه با اشاره به اینکه مزرعه شترمرغ وی در در کنار جاده وجود دارد با گلایه از مسئولین گفت: مسئولان باید به صنعت شترمرغ توجه ویژه‌ای داشته باشند و به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک کنند و حداقل زمین مورد نیاز برای پرورش شترمرغ را در اختیار آنها قرار دهند تا افراد علاقمند به این کار سرمایه خود را برای پرورش شتر مرغ به کار گیرند و نگرانی در زمینه تأمین زمین برای پرورش آن نداشته باشند.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
صیادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
2
قابل توجه همکاران
پروش شترمرغ در ایران سودآوری ندارد زیرا قیمت اصلی شترمرغ ،پوست آن می باشد که در ایران به قیمتی خیلی خیلی ارزان از تولید کننده خریداری میکنند
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
0
بنام خدا
اصلا این گونه نیست من خودم چندین نفر را سراغ دارم که پرورش دادند و در فروش به مشکل اساسی خوردند . حالا تازه آنها زمین و محل نگهداری از خودشان بود. شترمرغ بسیار حیوان بد قلقی است و بسیار بسیار کینه ای است .....
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
با سلام خدمت دوستان عزیز هر کاری رو با امید،پشتکار،وتجربه ی کاری انجام بدیم به نظرم انشالله که موفق میشیم تا جایی که بنده دوستانی رو که در این زمینه فعالیت داشتن رو میشناسم موفق بوده اند.
محسن سرگزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
۳۰جوجه رو ایشون خریدن یک ونیم میلیون!!!
شترمرغ بی سود نیست اما مشکلاتی هم داره برای این منطقه که کشتارگاه شترمرغ ندارد فروش سختره.
دادن امید به جوانا خوبه اما اگه مزایا و معایب رو همیشه با دقت بازگو کنیم کمک بیشتری به بچه های این منطقه کردیم
حاج فتاح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
بااراده قوی وصبردرامسال که سال ۹۸هست پرورش شترمرغ واقعا جا افتاده وبه صرفه هست ،میتوان دریک دوره ۶ماهه سودخوبی از پروارکردن جوجه شترمرغ بدست اوردهرکسی که اماده پیشرفت هست با من تماس بگیرد من دوازده سال هست که مولددارهستم وجوجه شترمرغ تولیدمیکنم اکثر پرورش دهندگان من رو میشناسن آرزوی من کار برای جوانان است شماره تماس۰۹۳۸۱۲۰۷۷۵۵حاج فتاح آدرس مزرعه خراسان رضوی شهرستان کاشمر
نظر شما
ادامه