کد خبر: ۲۹۵۲۵
 

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با عنایت به انطباق آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی قزوین با اصول پدافند غیر عامل، مقرر گردید در زمان بروز بحران های طبیعی و یا اقدامات بیولوژیک دشمن، به منظور شناسایی عوامل بیولوژیکی، سموم شیمیایی، فلزات سنگین و عوامل پرتویی، از این محل به عنوان مرکز آزمایشگاهی استفاده گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، «دکتر سید بهمن نقیبی» مدیر کل دامپزشکی استان افزود: آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین یکی از آزمایشگاههای مجهز کشور می باشد که همواره نسبت به همکاری با بخشهای مختلف خدماتی، بهداشتی، امنیتی، تولیدی و... اقدام نموده است و در همین راستا روز گذشته در حضور «سردار حیدری» معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور، تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل پدافند غیرعامل و اداره کل دامپزشکی قزوین در محل استانداری قزوین منعقد گردید.

دکتر نقیبی در خصوص مفاد این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه در 10 بند و با هدف همکاری اداره کل دامپزشکی با اداره کل پدافند غیر عامل و دانشگاه علوم پزشکی برای شناسایی و مقابله با تهدیدات احتمالی بیولوژیکی منعقد و مقرر گردید تجهیزات و امکانات مورد نیاز آزمایشگاه مرجع دامپزشکی، برای دستیابی به این اهداف و همچنین آموزش و هماهنگی متخصصین هر دو دستگاه، در دستور کار قرار گیرد.

دکتر نقیبی همچنین از تبادل تحقیقات و پژوهش در حوزه تولید و بهره گیری از دانش پدافند زیستی، در یکی از بندهای این تفاهم نامه خبر داد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین همواره برنامه های خود را در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه تدوین نموده و در این مسیر آماده هرگونه همکاری می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه