کد خبر: ۲۹۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه به مردم هشدار داد كه در خريد گوشت قرمز دقت كنند، زيرا مصرف گوشت غيربهداشتي ممكن است بيماري هاي كشنده دامي را به همراه داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه، «دكتر عليرضا اميري» روز چهارشنبه تأكيد كرد: مصرف گوشت دام هايي كه خارج از كشتارگاه ذبح شده و به صورت غيرمجاز عرضه مي شوند، خطر انتقال بيماري هاي مهلكي مانند سياه زخم، تب خونريزي دهنده كريمه كنگو، كرم كدو، تب مالت، سل و مسموميت هاي باكتريايي را به دنبال دارد.

وي همچنين به مردم توصيه كرد كه گوشت مورد نياز خود را از فروشگاه هاي مجاز تهيه كنند.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه اظهار كرد: گرچه گوشت قرمز به عنوان يك ماده غذايي غني از پروتئين شناخته مي شود اما لازم است آگاه باشيم كه هر گوشتي را نمي توان تأمين كننده احتياجات غذايي بدن به حساب آورد.

وي ادامه داد: يكي از عوامل اصلي موثر در ارتقاي ارزش غذايي گوشت قرمز، كيفيت بهداشتي آن بوده كه اين امر از مرحله توليد تا مصرف و در اثر عوامل مختلف ممكن است دچار تغييراتي شده و علاوه بر تاثير سوء بر ارزش غذايي، مشكلاتي را براي مصرف كنندگان نيز ايجاد مي كند.

به گفته اين مسئول، شهروندان بايد در خريد گوشت قرمز به نكات مهمي توجه كنند از جمله اينكه لاشه ها حتما بايد داراي مهر بازرسي بهداشتي دامپزشكي باشد و گوشت داراي رنگ صورتي متمايل به قرمز، بدون رطوبت سطحي، ترشحات لزج و ذرات خارجي باشد.

اميري با بيان اينكه گوشت سالم عاري از هرگونه خونمردگي، خونريزي، كوفتگي، ترشحات عفونتي و دانه هاي غيرعادي است، گفت: حمل گوشت از كشتارگاه ها به فروشگاه هاي سطح شهر بايد به وسيله خودروهاي سردخانه دار صورت گيرد و شهروندان در صورت مشاهده موارد حمل گوشت به وسيله خودروهاي متفرقه مراتب را به شبكه دامپزشكي شهرستان اطلاع دهند.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان كرمانشاه در خصوص مصرف گوشت قرمز، گفت: لاشه دام كشتار شده 24 ساعت پس از كشتار دچار تغييراتي شده به طوري كه در اثر اين تغييرات كيفيت گوشت و ارزش غذايي آن افزايش و بار ميكروبي آن كاسته مي شود، بنابراين بايد از مصرف گوشت دام هايي كه تازه كشتار هستند، خودداري كرد.

اميري بيان داشت: نگهداري گوشت قرمز در يخچال حداكثر 72 ساعت امكانپذير است و در صورت نگهداري بيش از سه روز بايد گوشت را در فريزر نگهداري كرد.

به گفته اين مسئول، گوشت هاي نگهداري شده در فريزرهاي خانگي بهتر است حداكثر ظرف سه ماه مصرف شده و در كيسه هاي پلاستيكي شفاف مخصوص مواد غذايي بسته بندي شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
خداییش نظارت در کشتارگاه دام کرمانشاه چه جوریه؟ از کجا میفهمن لاشه تب مالت داره یا نه؟ اصلا لاشه ها مخصوصا گوسفند چند درصدش در کرمانشاه بازرسی دقیق میشه؟
نظر شما
ادامه