کد خبر: ۲۹۵۵۱
خبرگزاری فارس: برگزاری دوره آموزشی ضابطان دادگستری در دامپزشکی بم
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از برگزاری دوره آموزشی ویژه ضابطان دادگستری در دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مسعود اسدی‌پور» اظهار داشت: به استناد بند پنجم ماده 15 قانون آیین دادرسی کیفری و نظر به نقش مهم و برجسته ضابطان در اعلام جرم، دوره آموزشی ویژه ضابطان خاص در محل شبکه دامپزشکی این شهرستان و توسط قاضی رسیدگی به تخلفات بهداشتی دادگستری شهرستان بم برگزار شد.

وی بیان کرد: این دوره با حضور رؤسا و کارشناسان ادارات دامپزشکی، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، گمرک، یگان حفاظت فرودگاه و جمعی از کارکنان دیگر ادارات برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم عنوان کرد: ضابطان قضایی بازوی اجرایی نظام قضایی هستند و به‌منظور دستیابی به اجرای برخورد قاطع و عادلانه با جرائم به‌صورت کوتاه و علمی همکاری آنها ضروری است.

اسدی‌پور افزود: به استناد بند ب ماده سه اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب سال 1381 ریاست و نظارت بر ضابطان دادگستری از حیث وظایفی که به عنوان ضابط بر عهده دارند بر عهده دادستان است.

وی ادامه داد: در این دوره تعاریف قضایی جرم و تخلف، ضابط عام و خاص، وظایف و نحوه کاری ضابطان خاص، جرائم مشهود و غیرمشهود و طریقه برخورد با این دو دسته جرم شرح داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: در این دوره موادی از جمله ماده 688 قانون مجازات اسلامی مبنی بر نحوه برخورد با عوامل تهدیدکننده بهداشت عمومی و نظریه مشورتی اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه‌ مبنی بر مداخله مأموران وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی‌، سازمان ‌حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی‌، مانند ضابطان دادگستری و به عنوان اعلام کنندگان جرم نه شاکی، مطرح شد.
 
 
نظر شما
ادامه