کد خبر: ۲۹۵۵۵
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
باخبر شدیم یکی از مدیران ارشد سازمان دامپزشکی که اتفاقاً مسئولیتی کلیدی در پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در کشور برعهده دارد، انتقادات شدیدی را به حکیم مهر وارد آورده و ما را به سیاه‌نمایی و بزرگنمایی در خصوص شیوع این بیماری متهم نموده است ...
 
 

حکیم مهر - باخبر شدیم در جلسه ای که اواخر هفته گذشته با حضور ریاست محترم سازمان دامپزشکی، مدیران کل استان ها و مدیران ارشد این سازمان در محل سازمان دامپزشکی برگزار شد، یکی از مدیران ارشد سازمان که اتفاقاً مسئولیتی کلیدی در پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در کشور برعهده دارد، انتقادات شدیدی را به حکیم مهر وارد آورده و ضمن متهم کردن ما به سیاه نمایی در خصوص شیوع این بیماری، عنوان نموده است که شیوع بیماری تب برفکی و تلفات مرتبط با آن در کشور زیاد نبوده و فقط حکیم مهر آن را بزرگنمایی نموده است!

لازم دیدیم چند نکته را در این خصوص ذکر نماییم:

1. ما به عنوان رسانه ای که پوشش کامل اخبار حوزه دامپزشکی کشور را مهمترین هدف خود تعیین نموده ایم، اطلاع رسانی کامل در خصوص بیماری های دامی شایع در کشور (از جمله بیماری تب برفکی) را وظیفه خود می دانیم. توجه داشته باشید که اغلب بینندگان این پایگاه خبری، فعالان حوزه دامپزشکی بوده و خود بهتر از ما در جریان آنچه که در صنعت دام و طیور کشور می گذرد، می باشند.

2. حکیم مهر خود را نه در تقابل با سازمان دامپزشکی، بلکه یار، همراه و در کنار این سازمان می داند و از هیچ تلاشی در ارتقاء جایگاه این سازمان فروگذار نخواهد کرد. این موضوع را بارها تعدادی از بینندگان محترم حکیم مهر به ما متذکر شده اند و ما را به حمایت بی چون و چرا از سازمان متهم نموده اند و بارها از آنچه که سانسور نظرات خود می نامند، گلایه نموده اند که هر فرد منصفی این موضوع را تایید خواهد نمود.

3. آنچه که درخصوص وضعیت بیماری تب برفکی در کشور از حکیم مهر منتشر شده است، یا از روابط عمومی ادارات کل استان ها و یا از خبرگزاری های رسمی و معتبر کشور نقل شده است و هیچگاه خود مستقلاً اقدام به تولید خبری درباره شیوع این بیماری ننموده ایم.

4. در طی مدت فعالیت حکیم مهر، بارها شده است که خبری مرتبط با حوزه دامپزشکی در یکی از رسانه های رسمی کشور منتشر شده است، ولی ما چون آن خبر را برخلاف مصالح سازمان دامپزشکی و یا غیرمنصفانه دانسته ایم، از درج آن در سایت خودداری نموده ایم.

5. شایسته بود این مسئول ارشد سازمان دامپزشکی بجای فرافکنی، برنامه های فنی و تخصصی خود را برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در آینده ارائه می نمود، نه اینکه رسانه ها را به دلیل پوشش اخبار تب برفکی مقصر قلمداد نماید.

6. هر چند دفتر فنی مربوطه در سازمان دامپزشکی می توانست با مدیریت مناسب، عملکرد بهتری در پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در کشور داشته باشد، ولی معتقدیم مهمترین عامل شیوع این بیماری در کشور کمبود نیرو، تجهیزات و اعتبارات سازمان دامپزشکی کشور و همچنین مشکلات مدیریتی دستگاه هایی خارج سازمان است. تا زمانی که اهمیت سازمان دامپزشکی کشور و نقش آن در ارتقاء سلامت عمومی جامعه و اقتصاد ملی توسط مسئولین ارشد نظام درک نگردد، وجود چنین مشکلاتی دور از انتظار نخواهد بود. از سازمانی که به علت کمبود اعتبارات، در انجام ابتدایی ترین وظایف خود درمانده است، نمی توان انتظار داشت عملکردی فراتر از انتظار داشته و به اصطلاح معجزه نماید.
 
 
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
دکتر بدیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
4
با سلام -مورد ششم یک حقیقت محض است.
جیمراد
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
3
پاسخی عالی دادیدوششمی گزینه حقیقت محض تین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
1
4
تا وقتي كه دكتر خلج به كارشناسان فني سازمان بها ندهد و كساني بخواهند كار فني دفتر را به نام خود مصادره كنند وضع به همين منوال است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
4
ما که سیاه نمایی از حکیم مهر ندیدیم. اما سفید نمایی (پاک کردن صورت مساله یا ..................) از سازمان دامپزشکی را با تمام وجود احساس می کنیم.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
4
من هم با بند ششم موافقم متاسفانه دامپزشکی نمی تواند با امکانات کم و نیروی انسانی تحلیل رفته در رسیدن به اهداف خود موفق باشد این همه نیرو بازنشسته شدند ولی جذب نیرو صفر. کار =نیرو و امکانات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
7
سازمان بهتر است بجای فرا فکنی فکری به حال مدیران ........................... ادارات کل بکند . وقتی مدیران کل استانها به جای مدیریت صحیح بیماریها و انتخاب روسای کارکن و با تجربه در شهرستانها افراد ............ و کم تجربه نا آشنا که فقط ...................... بلدندواز بیان واقعیت به علت موقعیت شغلی نابجای خود میترسند ، را روسای شبکه تععین میکنند چه انتظاری باید داشت . حکیم مهر عزیز این آقایان منظور اصلیشان همین کامنتهای همکاران دلسوز است که در بخش نظر حرفای ناگفته و عقده های چندین ساله اشان را که هیچ منفذی برای ابراز آن نداشتند خالی میکنند و واقعیتها را آشکار میکنند وگرنه بقول فرمایش خودتان شما غیر از مصاحبه های سردرگم این مدیران چیزی منتشر نکرده اید . ولی آقایان باید بدانند که تاریخ در مورد آنها خوب قضاوت خواهد کرد . پارسال لمپی اسکین دامدار را به خاک سیاه نشاند . امسال تب برفکی سال بعد باید منتظر چه بیماری جدیدی باشیم . کار به کاردان سپرده نشود جز این نخواهد بود . شعار همیشگی دامپزشکی و کلا طب در پیشگیری بهتر از درمان است ولی سازمان همیشه نه یک قدم بلکه چند قدم از بیماری عقبتر میماند واین ربط زیادی به اعتبارات ندارد و کمبود اعتبارات بهانه ای دست سازمان است که در موقع بحرانی فقط اعلام میکنند . اعلام وضعیت اظطراری و یا بحرانی در مورد یک بیماری که نیاز به بودجه ندارد و اگر واقعیت بیان شود اعتبارات هم حتما توسط مسئولین رده بالا اختصاص خواهد یافت منتهی ترس از موقعیتهای نابجای شغلی متاسفانه مانع بزرگی در پیشرفت امور مبارزه با بیماریهاست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
2
همينه ديگه! تا شما باشيد از اين .............................. حمايت نكنيد.البته ............... حامي مستضعفان و روستاييان كه شبانه روز در خدمت بيچارگان و بي نوايان هستند،يادشان رفته كه سري به يكي از روستاهاي درگير بيماري بزنند تا ببينند مستضعفان دارند نابود مي شوند.
دامپزشک با سابقه
|
Slovenia
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
3
اینجانب به نوبه خود از حکیم مهر کمال تشکر را دارم متاسفانه مدیران تصمیم گیر در زمینه تب برفکی در سازمان دامپزشکی بدلیل ................. باعث زیان های سنگین به صنعت دامپروری کشور نموده و حتی باعث سرافکندگی برای جامعه دامپزشکی کشور گردیدند . تا کنون بیش از 100 هزار راس دام تلف گردید . قطعا رخداد دو سویه تغییر یافته A و O و ............... بخش مربوطه سازمان دامپزشکی در مدیریت بیماری باعث رخداد اپیدمی گردید .
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
4
تا زمانی که همه جیز روبراه است همه شیر ژیان هستند ولی وقتی مشکلی به نام بیماری مسری و واگیردار به میان می‌آید و تلفات پشت سر تلفات بر جای می‌گذارد سیلی از اظهار کمبودها از نیرو گرفته تا اعتبار تا واکسن و غیره و غیره از همین شیرهای ژیان جاری و ساری می‌شود. مدیر واقعی و کارآمد در زمان بحران باید ادعای مدیریت داشته باشد نه در دوران خوش نشینی. وقتی هم بحران فرا می‌رسد باید قبل از آن (قبل از وقوع واقعه) چاره اندیشی کرده باشد و تمام تهمیدات لازم را آماده و مهیا نموده باشد. شیوع هر چند سال یکبار تب برفکی واقعیتی انکارناپذیر در ایران است. جمعیت دامی در معرض خطر ابتلا هم مشخص و ثبت شده است. ورود غیر قانونی احشام هم که به تصریح خود مسئولین سازمان دامپزشکی اتفاق می‌افتد. گزارش ابتلاءِ دام‌های کشورهای همسایه هم که در رسانه‌ها منتشر می‌شود. با این اوصاف آیا نباید قبل از اینکه سوش جدید ویروس تمام دام‌های کشور را درگیر سازد و تلفات سنگین بجای گذارد با یک عزم ملی اقدامات لازم در رابطه با شناسایی سویه‌ی جدید ویروس و تهیه‌ی واکسن مربوطه در مقیاس وسیع (تولید یا در صورت امکان خریداری) انجام شود و در یک بسیج عمومی با بهره گیری از ظرفیت تمامی همکاران بخش دولتی و خصوصی هم اقدام به واکسیناسیون دام‌های حساس شود و هم اقدامات پیشگیرانه‌ی دیگر از جمله برقراری قرنطینه سخت و ... اعمال گردد؟ برگزاری مانور تنها به نیروهای نظامی و امداد و نجات محدود نمی‌شود. سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بهداشت، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری‌های جمعیت دامی کشور نیز برای اینکه بتواند در زمان وقوع بحران بیماری در جمعیت دامی کشور به درستی و به موقع عمل نماید نباید تنها به انتظار شیوع بیماری بنشیند. بلکه می‌تواند با برگزاری مانورهای مبارزه با بیماری‌های دامی با استفاده از همه‌ی نیروها اعم از دولتی و خصوصی، آمادگی‌های لازم را در مواقع بروز بحران تقویت و سازماندهی نماید. تا آنجا که بنده اخبار مربوط به FMD را از حکیم مهر به دقت دنبال می‌کنم اغلب قریب به اتفاق این گزارشات باز نشر اخبار مربوطه از رسانه‌های دیگر و از مسئولین کشوری و استانی سازمان دامپزشکی کشور بوده است. پس نمی‌توان اتهام سیاه کاری را به آن وارد کرد.
امیر
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
2
من موندم اون کسی که امتیاز منفی داده فازش چی بوده؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
1
حکیم کارت درسته ، غمت نباشد ، خدمت کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
2
سلام
خوب شد تاحکیم مهر بداند دست به عصا رفتن وحمایت بدون دلیل ازعملکرد نامطلوب سازمان دامپزشکی برایش مدال نمی آورد بلکه متهم نیز میشود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
1
....................... ای بابا اگر این مدیران فقط 5 سال کار کلینیکی انجام می دادن ............ نمی گفتن ....................................................
واکسینا تور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
2
.............. مهمترین عامل شیوع بیماری تب برفکی در کشور «حکیم مهر» عنوان شد!
پس یک سویه تب برفکی دیگر مشخص گردید سویه حکیم مهر............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
1
وقتي ........... به كارشناسان فني بها نمي دهد سروتايپ حكيم مهر از دامها جدا مي شود
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
2
بنده به عنوان یکی از همکاران بخش خصوصی اتفاقا با نظر این مدیر ارشد سازمان که اتفاقاً مسئولیتی کلیدی در پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در کشور برعهده دارند، موافقم . که یکی از دلایل شیوع تب برفکی، رسانه ها از جمله همین سایت حکیم مهر محترم هستند. آنقدر سطحی و با احتیاط و چشم پوشی اشتباهات حضرات همکار بخش دولتی را سانسور میکنید که بعضی اوقات شما رو با سایت سازمان دامپزشکی اشتباه میگیریم . ناسلامتی شما یک پایگاه خبری تحلیلی هستید. اگر شفاف و صریح اشتباهات این حضرات را رسانه ای میکردید الان این بنده خدا مسئولیتی نداشت چه برسد که طلبکار رسانه ها هم باشد.
کور ش
|
Iraq
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
1
0
سلام . اخبارات شما کاملا" درست بوده ودر خیلی موارد تعداد تلفات و خسارات ناشی از تب برفکی را کمتر از واقعیت اعلام کردید . در استانی مثل کرمانشاه از ماه 10تاکنون بیماری مذکور بشدت فعال بوده هم اکنون نیز از دامهای سبک و سنگین تافات می گیرد . ادارات کل واقعیت را نمی گویند وضعیت فاجعه بار است . لطفا" بررسی کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
هميشه بهترين راه شونه خالي كردن از مسئوليت و پاسخ گويي همين راهه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
آدم یاد یکی از دیالوگ های معروف خندوانه میفته :

................: ما خیلی خوبییییییییییییییییم!!!!!!!! حضرات دکتر همگی با هم یک صدا : خیلییییییی !
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
1
خب راست میگه hakimemehrborne دیگه، میگم بریم طرحش کنیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
2
حكيم مهر سانسور كننده ترين سايت است متاسفانه و .................................... پدر جان مردم روستايي متضرر شده اند مسيولين بايد پاسخگو باشند و غرامت بدهند حكيم مهر متاسفانه كمترين اطلاع رساني موثر در اين خصوص نداشته است
همکار
|
Iraq
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
2
با سلام خدمت دست اندر کاران سایت فخیم حکیم مهر.گاهی انتقاداتی رو علیه برخی از همین مسئول نماها می نوشتم که یا کلا نمیذاشتیدش در سایت یا نصفشو سانسور می کردید.خوشحالم پی به ماهیت واقعی این حضرات بردید.در روز واقعه باید شناخت...اما از ارزشهای شما که کم نشد هیچ همین که انگ طرفداری و دست نشاندگی سازمان از روی پیشانی سایت ارزشمند و تنها بنگاه خبری جامعه دامپزشکی برداشته شد برای شما بسیار گرانبها بود چرا که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.پیروز باشید و سرافراز
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
سپاس از نوشته به حق شما، لذت بردم.
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
دامپزشک دولتی
|
United States of America
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
3
0
من در بخش دولتی نه مدیرم و نه رئیس تازه دل خوشی از سازمان هم ندارم اما برخی از دوستان فقط یک سمت ماجرا را می بینند و بعد قضاوت اشتباه می کنند، صحبت از مدیریت و پیشگیری زیاد میکنیم اما شما بگید سویه جدیدی که وارد کشور میشه و ما اون سویه رو توی واکسن موجود خودمون ندارم باید چطور پیشگیری کنیم؟
چند درصد از دامهای تلف شده قبلا واکسن نخورده بودند؟ واکسیناسیون انجام شده بود اما سد ایمنی برابر سویه جدید ایجاد نکرده.
چند نفر از زمان جداسازی سویه جدید تا افزودن به واکسنهای فعلی توسط موسسه رازی خبر دارند؟
چند نفر از پروسه پیچیده واردات واکسن خارجی به کشور اطلاع دارند؟
میشه همه این کارها رو قبل از شروع تلفات انجام داد؟
پارسال لامپی اسکین بود ، امسال سویه های جدید A و O بود
حالا یه نفر پیدا بشه بگه شش ماه دیگه چه بیماری جدیدی در خاورمیانه ظهور میکنه و وارد کشور میشه تا از الان ما پیشگیری کنیم و واکسن اون رو آماده کنیم؟
اگر واقعا می توانیم بیماریهای نوپدید را در آینده پیش بینی کنیم چه اشکالی داره به سازمان اعلام کنیم؟
هر چند ضعف مدیریت هم وجود داره اما انصاف هم داشته باشیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
متاسفم برا خودمون که نه بخش دولتی کاروش درست انجام میده نه خصوصی بعد تقصیر رو می اندازند گردن همدیگه. بخش دولتی به فکر میزشه بخش خصوصی هم به فکر پولش بیچاره دامدار
نظر شما
ادامه