کد خبر: ۲۹۵۶۰
خبرگزاری فارس: عزم دستگاه قضا و نیروی انتظامی در برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز دشتروم
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بویراحمد از عزم دستگاه قضا و نیروی انتظامی در برخورد کشتارگاه‌های غیرمجاز دشتروم خبر داد و گفت: کشتار غیرمجاز در این منطقه مجدداً آغاز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سید مختار رجایی‌فر» با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام در منطقه دشتروم بویراحمد در برهه‌ای متوقف شد و با افراد خاطی برخورد کردیم، گفت: متاسفانه کشتار غیر مجاز در این منطقه مجددا شروع شده است.

رئیس دامپزشکی بویراحمد با بیان اینکه دام باید در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که کارشناس بهداشتی دامپزشکی و روحانی ناظر ذبح شرعی حضور داشته باشد، گفت: هرگونه خرید گوشت در منطقه دشتروم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی ممنوع و خطرآفرین است.

این مسئول با تأکید بر اینکه خرید و فروش گوشت غیرمجاز باعث بروز بیماری‌های مختلفی خواهد شد، گفت: امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر نیروی انتظامی و صدور پلمب این مراکز شاهد ساماندهی مطلوب کشتارگاه‌های غیرمجاز در تمامی مناطق شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل عدم بازرسی پیش از کشتار توسط دامپزشکی، امکان آلودگی محصولات گوشتی عرضه شده و ابتلای مصرف کنندگان به بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشتارگاه‌های غیرمجاز زیاد بوده لذا از عموم مردم تقاضا می‌شود که در چنین مکان‌هایی گوشت خریداری نکنند.

رجایی‌فر با تأکید بر اینکه وظیفه دامپزشکی نظارت، بازرسی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط قضایی است، تبیین کرد: کارهای بازرسی و تهیه گزارش از مراکز غیرمجاز عرضه گوشت را انجام دادیم و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که پرونده‌های متخلفین بین سیستم قضایی و کلانتری در گردش است.

رئیس دامپزشکی شهرستان بویراحمد از عزم جدی دستگاه قضا و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفین خبر داد و گفت: امیدواریم که پرونده متخلفین هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند تا دیگر شاهد چنین اقدامات غیرمجاز نباشیم.

رجایی‌فر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تعیین تکلیف مرغ زنده در بویراحمد اذعان کرد: با تصویب شورای تامین شهرستان و مرکز پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مراکز عرضه مرغ زنده جمع‌آوری و پلمب شدند.

این مسئول بیان کرد: بعضاً متخلفین با خودروهای فاقد پلاک به صورت نامشخص اقدام به فروش مرغ زنده به صورت دوره‌گردی می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری و برخورد با افراد متخلف عرضه مرغ زنده نیازمند تعامل هرچه بیشتر انتظامی، دستگاه قضا و مرکز بهداشت شهرستان است، بنابراین انتظار می‌رود با تعامل دوسویه این موضوع هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.
 
 
نظر شما
ادامه