کد خبر: ۲۹۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: سال گذشته موسسه رازی از فروش تولیدات خود 132 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است و بدون شک اگر واردات برخی واکسن‌هایی که موسسه رازی می‌تواند آن را تولید کند کنترل شود، درآمد این موسسه بالاتررفته و از خروج میلیاردها تومان ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حمید کهرام» اظهارکرد: سال گذشته موسسه رازی از فروش تولیدات خود 132 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این مبلغ نسبت به سال 93 با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر واردات برخی واکسن‌هایی که موسسه رازی نیز تولید می‌کند کنترل شود، درآمد این موسسه بالاتررفته و از خروج میلیاردها تومان ارز ازکشور نیز جلوگیری می‌شود.

کهرام خاطرنشان کرد: به عنوان مثال سالانه 1.5 میلیارد دُز واکسن گامبرو درکشور مصرف می‌شود که تنها 300 میلیون دُز آن توسط موسسه تولید می‌شود و مابقی وارداتی هستند.

کهرام درباره بیماری گامبرو توضیح داد: این بیماری به ایدز طیور معروف است و اگر ویروس آن در مرغداری شیوع پیدا کند بدون شک همه طیور از بین می‌روند به همین دلیل واکسیناسیون و پیشگیری از شیوع این بیماری در مرغداری‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی توضیح داد: موسسه رازی توان تولید این واکسن را به اندازه نیاز داخلی دارد ولی متاسفانه بازار پرشده از واکسن‌های وارداتی که از لحاظ کیفیت تفاوتی با نمونه‌های داخلی ندارند.

این مسئول ابراز کرد: موسسه رازی درحال حاضر 30 تا 40 درصد مجموع واکسن‌های طیور مصرفی در کشور را تولید می‌کند این درحالی است که توانایی دارد 80 درصد این نیاز را مرتفع سازد.

رئیس موسسه رازی تاکید کرد: تا زمانی که برنامه مدونی برای واردات واکسن‌های دام و طیور به کشور اجرایی نشود شرایط موجود تغییر نخواهد کرد .

بودجه 50 میلیارد تومانی سازمان دامپزشکی و اعتبار مورد نیاز 90 میلیارد تومانی برای تولید واکسن تب برفکی!

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود به شیوع تب برفکی در برخی مناطق کشور اشاره کرد و گفت: برای تولید واکسن‌های مورد نیاز برای کنترل این بیماری به 90 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این درحالی است که مجموع بودجه حوزه دام سازمان دامپزشکی 50 میلیارد تومان است.

کهرام گفت: برای جلوگیری از شیوع یک بیماری باید از قبل برنامه‌ریزی صورت داد نه این که وقتی بیماری گسترش پیدا کرد تازه به فکر تولید و واردات واکسن باشیم.

وی در پایان یادآورشد: شیوع تب برفکی در جمعیت دامی کشور باعث بروز خسارات زیادی به دامداران می‌شود بنابراین باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای کنترل این بیماری را درکانون های درگیر انجام داد .
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
هرچه سریعتر مثلا 5 ماه بعد که دیر نیست خیلی هم سریعه حالا 6 ماه هم شد مسئله ای نیست .
نظر شما
ادامه