کد خبر: ۲۹۵۸۴
 
 

«دکتر پیام محبی» رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران، در پیامی فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 

آخرین شنبه آوریل هر سال از سوی جامعه جهانی دامپزشکی (WVA ) به عنوان "روز جهانی دامپزشکی" انتخاب شده است. به نوبه خود این روز مهم و ارزشمند را حضور همه سربازان عرصه سلامت تبریک عرض نموده و آرزومندم همه فعالان این عرصه به جایگاهی والا نائل گردند.

امسال روز جهانی دامپزشکی با شعار "آموزش مداوم با تمرکز بر سلامت واحد" ضرورت توجه بیشتر به سلامت واحد و لزوم توجه به بحث آموزش به ویژه آموزش مداوم و دوره های بازآموزی و نوآموزی را گوشزد می نماید.

این مناسبت ها فرصت دوباره برای طرح معضلات صنفی هر کشور و جلب توجه بیشتر مسوولان دولتی است. متاسفانه دامپزشکی ایران در مقایسه با خدمات بی وقفه این صنف از جایگاه متناسبی بر خوردار نیست و حل این مشکل عنایت بیش از پیش مسوولان را طلب می نماید. هر چند که نظرات کارشناسی و مشاوره با اهالی این تخصص وسیع نیز می تواند به تسریع حل معضلات یاری نماید. اینجانب به نمایندگی از هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در شرایط فعلی با پیشنهادات زیر، ضمن یادآوری لزوم اجرایی شدن، آرزوی تحقق این طرح ها را می نمایم.

1- در عرصه دامپزشکی برخورد با زئونوزها و احتمال ابتلا به آن ها یا آسیب های فیزیکی ناشی از برخورد با دام ها که بعضاً تا پایان عمر متخصصان و فعالان این حرفه را درگیر می نماید، جزء جدایی ناپذیر این صنف می باشد. از این رو احتساب مشاغل مرتبط با دامپزشکی در زمره مشاغل سخت و طاقت فرسا طرحی است که باید در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفته و تحقق یابد.

2- اجرایی شدن تمام و کمال ماده 19 آیین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی مبنی بر لزوم عدم وابستگی مالی مسئولین فنی بهداشتی به صاحبان و متصدیان ماده 2 آیین نامه مذکور، که در زمره مهمترین مصوبات چند سال اخیر در صنف دامپزشکی به شمار می رود و تاثیرات مثبت آن بر هیچ کس پوشیده نیست، اما سال ها است که کاملا اجرایی نشده است و دلیل عدم اجرای آن نیز برای هیچ نهادی مشخص نگردیده است.

در پایان ضمن بزرگداشت دوباره این روز سلامتی و توفیق روز افزون برای همکاران گرامی آرزومندم.

 

دکتر پیام محبی

رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ایران

یازدهم اردیبهشت ماه 1395 خورشیدی

30 آوریل 2015 میلادی
 
 
نظر شما
ادامه